Skoda Octactia MY2017 leasen

widojo

Actief lid
Gezien de extra te bestellen opties en de meerprijs daarvan, zou ik eerder gaan voor de Style Businessline. Scheelt maar een een euro of 300 en daarvoor krijg je dan nog meer opties zoals Kessy (ideaal). Maar.......
Voor de 1.2 zie ik die nog wel in de prijslijst maar voor de 1.0 niet, of moet deze nog komen?
 

Nickn

Nieuw lid
Gezien de extra te bestellen opties en de meerprijs daarvan, zou ik eerder gaan voor de Style Businessline. Scheelt maar een een euro of 300 en daarvoor krijg je dan nog meer opties zoals Kessy (ideaal). Maar.......
Voor de 1.2 zie ik die nog wel in de prijslijst maar voor de 1.0 niet, of moet deze nog komen?
Valt dus niet in de prijslijst in mijn leaseportal. Sterker nog, de hele Octavia is er nu uit (brandstofvoorschot zit bij de leaseprijs in, en de brandstofverwachting is omhoog gegegaan). Gelukkig had ik de calculatie vastgezet en kan hem nog bestellen (en dat heb ik dus net ook gedaan). Ik weet niet of de Style Businessline ook maar 300 scheelt wanneer het om een DSG gaat.
Het is het volgende geworden (incl. de achteruitrijcamera!)

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
  • Sunset 180,00 (getinte ruiten)
  • Metallic lak 550
  • - Black Magic pearl effect
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
  • Parking Distance Control voor en achter 290,00
  • Rokerspakket 20,00
  • Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart
  • Licht pakket 1.250,00
Dan is ook mijn complete budget op, maar is de auto wel bomvol (op Kessy, verwarmde voorruit en audio pakket na). Zonder Kessy kan ik leven, heb het nu ook op mijn Lexus, en ja het is fijn, maar ik kan prima zonder. Voor dat geld heb ik liever Xenon (daardoor word in mijn opinie de auto mooier en natuurlijk beter kijken in het donker en dus veiliger).

Thanks voor de tip! (Iedereen hier trouwens, wat een leuk forum, ik ga hier dus vaker terugkomen).
Nu afwachten dat de offerte is doorgestuurd/getekend en er vervolgens een dealer is uitgekozen. Dan hoor ik de levertijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: JXX

Nickn

Nieuw lid
Inmiddels moest er nog een aanpassing gedaan worden in de offerte. Vanwege de camera was er bij MY2017 ook de verplichting om de deelbare achterbank, met ski-luik en bekerhouders te nemen.
Die betaald de lease-maarschappij gelukkig :)
 

widojo

Actief lid
Wil niet eigenwijs zijn, en kom toch terug op mijn eerdere opmerking.
Heb net op de site van leaseplan beide auto's (Ambition Bus. & Style Bus.) geconfigureerd met de door jou genoemde opties maar de op het oog duurdere Style Bus. heeft een iets lager maandbedrag. En, je krijgt er nog meer opties voor terug.
Ik zou dan niet lang na hoeven te denken. En wat betreft Kessy, ja je kunt zonder leven, maar na 1 week wil je niet meer zonder)
(Jammer dat een Ivory interieur niet meer te bestellen is, maar dit terzijde.)
 

Nickn

Nieuw lid
Wil niet eigenwijs zijn, en kom toch terug op mijn eerdere opmerking.
Heb net op de site van leaseplan beide auto's (Ambition Bus. & Style Bus.) geconfigureerd met de door jou genoemde opties maar de op het oog duurdere Style Bus. heeft een iets lager maandbedrag. En, je krijgt er nog meer opties voor terug.
Ik zou dan niet lang na hoeven te denken. En wat betreft Kessy, ja je kunt zonder leven, maar na 1 week wil je niet meer zonder)
(Jammer dat een Ivory interieur niet meer te bestellen is, maar dit terzijde.)
Klopt. Het is in mijn portal dan toevallig 3 euro duurder op dit moment. Helaas is mijn leaseprijs incl. Brandstof. Momenteel valt (wanneer ik een nieuwe calculatie/bestelling moet plaatsen) de Octavia compleet buiten budget gezien de benzineprijzen die zijn gestegen en de compleetheid van de pakketten sinds 1 jun. Dagprijzen verschillen tussen de 45~ 70 euro per dag(!).

Daardoor wil ik dus nu niet mijn offerte intrekken en een nieuwe bestellen, als ik geluk heb gaat het door en heb ik Kessy, gaat het fout dan heb ik een Clio ;).

Better safe than sorry.
 
Bovenaan Onderaan