Skoda Octactia MY2017 leasen

Nickn

Nieuw lid
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum! Aangenaam! Ik kom ook gelijk binnenvallen met een vraag op dit forum, de dealer kon het me namelijk niet compleet vertellen.
Momenteel kan ik een nieuwe Octavia gaan leasen, de 1.0 TSI 7DSG (Hatch), zoals ook in dit topic te vinden is: http://www.skodaforum.nl/forum/i/wijzigingen-in-benzine-motorenaanbod-my2017.29883/

Nu kon ik natuurlijk die motor nergens vinden op Skoda.nl, maar wel in de leaseconfiguratiepagina. Nu staat er ook duidelijk bij: MY2017, dit lijkt dus om een facelift te gaan.

Heeft iemand hierover meer informatie? Ik lees overal dat het blok goed lijkt te zijn, daarnaast veel auto voor relatief weinig geld. Ik wil graag de bestelling plaatsen maar wel zeker weten of ik een gefacelifte editie krijg of juist het huidig rondrijdende type.

De samenstelling die ik hem gemaakt;

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5d
Gekozen opties
  • Black Magic pearl effect€ 0,00
  • Metallic lak€ 550,00
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart€ 0,00
  • Dynamic pakket€ 350,00
  • Parking Distance Control voor en achter€ 290,00
  • Sunset€ 180,00
  • Licht pakket€ 1.250,00
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN€ 1.200,00
  • Rokerspakket€ 20,00
  • DAB (digitale radio ontvangst)€ 100,00
  • MaxiDOT kleurendisplay€ 100,00

Wat vinden jullie overigens van de gekozen opties? (edit: ik heb ook het MaxiDOT kleurendisplay aangevinkt maar zag dat deze er standaard op zou moeten zitten binnen het Ambition Business pakket. Ik weet niet of er verschil in zit?) Volgens mij dekt dit de lading, en zijn de sportstoelen een must. A.s. woensdag ga ik een proefrit maken in een 1.6 Diesel DSG om de automaatbak eens te rijden (had 4 jaren terug een 7DSG in mijn Polo 1.4).
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Modeljaar 17 zal geproduceerd gaan worden rond week 22.
Wijzigingen zijn vrijwel uitsluitend technisch; uiterlijk zal er verder niets noemenswaardig gewijzigd zijn.
 

Rallye

Forumguru
Ziet er goed uit. Van de 1.0 ken ik nog geen test in een Octavia, wel in een Golf bijvoorbeeld. MY2017 hoeft geen facelift te betekenen, maar geeft aan dat het om een nieuw modeljaar gaat. Skoda voert zijn wijzigingen meestal door met ingang van productieweek 22. Alles daarna is dus geen MY2016 meer maar MY2017.

Dat gezegd hebbende: van de Octavia wordt wel een facelift verwacht. Mogelijk krijg je dan dus toch een gefacelifte versie. Grootste wijziging lijkt te zijn dat de koplampen in tweeën worden gedeeld door een in de kleur van de auto gespoten stuk plastic.

Ik weet niet welke sportstoelen je hebt besteld, maar de sportstoelen zoals in de RS hebben een vaste hoofdsteun. Daardoor kun je er geen schermpjes voor evt. achterpassagier(tje)s aanhangen.
 

Jvisser

Nieuw lid
Zover als ik weet is het gewoon het huidige model, met een kleine update in het motoren assortiment.

Ik heb hem zelf nagenoeg in deze configuratie besteld (wel de combi), maar dan exclusief de Xenon en inclusief de achteruitrijcamera. Dus persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik hem zo zou bestellen;).

Als ik jouw was zou ik even gaan proefrijden met de huidige 1.2tsi en DSG, of de Golf Varant 1.0 tsi met DSG.
Met beide heb ik een rondje gemaakt en op basis daarvan heb ik hem gekocht. Persoonlijk was ik erg gecharmeerd van de 1.0 in combinatie met de DSG.
 

fonzamundo

Forumguru
De 1.0 is sowieso MY 2017 (zie mijn topic over de nieuwe motoren)
Zal idd gaan om een update en geen facelift (die komt pas volgend jaar uit)

Qua opties zit het wel snor: ik heb ook de achteruitrijcamera (Scrabble-woord!) genomen. Is een betaalbare optie, maar draagt wel bij tot het comfort (en nee, ik KAN wel degelijk parkeren, maar wil gewoon wat luxe t.o.v. de oldtimers uit mijn handtekening)
 

Nickn

Nieuw lid
De 1.0 is sowieso MY 2017 (zie mijn topic over de nieuwe motoren)
Zal idd gaan om een update en geen facelift (die komt pas volgend jaar uit)

Qua opties zit het wel snor: ik heb ook de achteruitrijcamera (Scrabble-woord!) genomen. Is een betaalbare optie, maar draagt wel bij tot het comfort (en nee, ik KAN wel degelijk parkeren, maar wil gewoon wat luxe t.o.v. de oldtimers uit mijn handtekening)
Eens! Toch maar eens kijken of ik deze erbij op kan klikken. Scheelt echt een paar euro's per maand... Weet niet wat de fleetmanager daarvan vind :)
Zover als ik weet is het gewoon het huidige model, met een kleine update in het motoren assortiment.

Ik heb hem zelf nagenoeg in deze configuratie besteld (wel de combi), maar dan exclusief de Xenon en inclusief de achteruitrijcamera. Dus persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik hem zo zou bestellen;).

Als ik jouw was zou ik even gaan proefrijden met de huidige 1.2tsi en DSG, of de Golf Varant 1.0 tsi met DSG.
Met beide heb ik een rondje gemaakt en op basis daarvan heb ik hem gekocht. Persoonlijk was ik erg gecharmeerd van de 1.0 in combinatie met de DSG.
Top! Ben zeer benieuwd! Wat is de levertijd bij jou? De camera zou ik ook graag aanvinken (heb ik momenteel ook, erg handig). De dealer wist aan te given dat ik bij de Columbus navi geen Maxidot meer hoefde aan te klikken, zat er bij in.
Bedankt voor je info!
Ziet er goed uit. Van de 1.0 ken ik nog geen test in een Octavia, wel in een Golf bijvoorbeeld. MY2017 hoeft geen facelift te betekenen, maar geeft aan dat het om een nieuw modeljaar gaat. Skoda voert zijn wijzigingen meestal door met ingang van productieweek 22. Alles daarna is dus geen MY2016 meer maar MY2017.

Dat gezegd hebbende: van de Octavia wordt wel een facelift verwacht. Mogelijk krijg je dan dus toch een gefacelifte versie. Grootste wijziging lijkt te zijn dat de koplampen in tweeën worden gedeeld door een in de kleur van de auto gespoten stuk plastic.

Ik weet niet welke sportstoelen je hebt besteld, maar de sportstoelen zoals in de RS hebben een vaste hoofdsteun. Daardoor kun je er geen schermpjes voor evt. achterpassagier(tje)s aanhangen.
Klopt inderdaad dat het geen facelift is en wel week 22. De Facelift zal waarschijnlijk pas volgend jaar komen volgens de dealer (was een gok).

De sportstoelen zijn de versie uit de Dynamic Package. Ze zitten inderdaad vast, schermpjes achterin is geen ramp (heb (nog?) geen kinderen).
Modeljaar 17 zal geproduceerd gaan worden rond week 22.
Wijzigingen zijn vrijwel uitsluitend technisch; uiterlijk zal er verder niets noemenswaardig gewijzigd zijn.
Zojuist weer de dealer aan de telefoon gehad. Klopt inderdaad dat het vooral om de motor gaat en misschien andere iconen op knopjes op de middenconsole e.d. Maar allemaal vrij klein
 

Jvisser

Nieuw lid
Die van mij is eind week 17 besteld, en hij wordt week 22 gebouwd en hopelijk week 24 uitgeleverd.
 

Nickn

Nieuw lid
Die van mij is eind week 17 besteld, en hij wordt week 22 gebouwd en hopelijk week 24 uitgeleverd.
Zo! Daar verbaas ik me over, dat is flink snel! Mijn moeder heeft pas een nieuwe Corsa samengesteld (eerlijk is eerlijk, wel bomvol opties, letterlijk alles...). Besteld eind december, levering in april.
 

hemi24

Forumguru
Zo! Daar verbaas ik me over, dat is flink snel! Mijn moeder heeft pas een nieuwe Corsa samengesteld (eerlijk is eerlijk, wel bomvol opties, letterlijk alles...). Besteld eind december, levering in april.

ongeveer 16 weken wachten op een nieuwe (sl)opel..?!?
 

fonzamundo

Forumguru
Nou die van mij is besteld op 11/03 en wordt voorzien bij de importeur op 02/08! :banghead: (België)
Is wel een combi met heel veel opties en de nieuwe 1.0 TSI
 

MacRembrandt

Forumguru
Mooie config.
Maar betaal je zo niet €100,- te veel?
:itwasntme:
Kleurendisplay zit volgens je eigen opgave ook al bij de navigatie in.

Edit: daar was je dus zelf ook al achter.....:cool:
 

Nickn

Nieuw lid
ongeveer 16 weken wachten op een nieuwe (sl)opel..?!?
Yes. Wel met Xenon, PDC voor+achter, OPC, 18" velgen, Navi, Stuurverwarming, Stoelverwarming, Open Dak, Onstar, Wifi+4g, Security Package, etc :)
Nou die van mij is besteld op 11/03 en wordt voorzien bij de importeur op 02/08! :banghead: (België)
Is wel een combi met heel veel opties en de nieuwe 1.0 TSI
Ik denk dat de combi ook wel meer verkocht word dan de hatchback/sedan? En ik weet niet of het uitmaakt dat het België is? Duurt wel lang inderdaad! Mijn huidige auto loopt nog tot en met eind juli en dan moet die weg. Dus ik heb nog eventjes.

Mooie config.
Maar betaal je zo niet €100,- te veel?
:itwasntme:
Kleurendisplay zit volgens je eigen opgave ook al bij de navigatie in.

Edit: daar was je dus zelf ook al achter.....:cool:
;)

Ik ga trouwens woensdag een proefrit maken met een Octavia Hatchback!
p.s. ik zie nu pas dat ik een typfout in de titel heb gemaakt :(
 

Nickn

Nieuw lid
Update:

Inmiddels een proefrit gemaakt in een Combi (achja, hadden even niet anders). Geweldige wagen en echt positief verrast! Heb ook de camera erbij geklikt ondertussen. Dan is die volgens mij redelijk compleet. Helaas past stoelverwarming + leder + verlaging echt niet meer in de calculatie. Maargoed, het is en blijft een lease. Dan koop ik voor "ernaast" binnen nu en een jaar wel een M6 bij voor enorm sportief rijden.

De auto was keurig afgewerkt, erg degelijk, Columbus werkte erg mooi, knopjes voelen ook niet priegelig aan. Aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Waarschijnlijk a.s. maandag bestellen. Dan wachten en actief deelnemen aan de community!

Bedankt voor de antwoorden allemaal!
 

Texas25

Actief lid
Toch nog wel een puntje, ik ziet dat je geen ruitenwisser hebt besteld voor je achterruit. Ik heb ook een HB besteld en ik wil geen ruitenwisser. Dat is ook de reden waarom ik geen achteruitcamera als optie heb genomen. Want volgens de dealer in Almere, als je op het 2017 model een achteruitrij camera neemt zit daar tegenwoordig de ruitenwisser bij. Ik baalde van deze boodschap, maar ik wil geen ruitenwisser achterop.

Dit ter info...
 

JXX

Senior Member
Ikzelf heb zowel de achteruitrijcamera als de achterruit wisser en wil beide niet missen.
De camera is superhandig als je in een rij staat geparkeerd en er staat een SUV of bestelwagen naast je, je ziet totaal niet of er verkeer aankomt, behalve met die camera, zeer goed zicht, is gewoon veel veiliger.
Zo ook met de achterruit wisser als de auto in de regen heeft gestaan, even wissen en een fijne propere achterruit.
Maar ieder zijn mening natuurlijk, ;)
 

Texas25

Actief lid
Ikzelf heb zowel de achteruitrijcamera als de achterruit wisser en wil beide niet missen.
De camera is superhandig als je in een rij staat geparkeerd en er staat een SUV of bestelwagen naast je, je ziet totaal niet of er verkeer aankomt, behalve met die camera, zeer goed zicht, is gewoon veel veiliger.
Zo ook met de achterruit wisser als de auto in de regen heeft gestaan, even wissen en een fijne propere achterruit.
Maar ieder zijn mening natuurlijk, ;)

Ik vind een ruitenwisser op het achterraam super praktisch, alleen iets minder mooi staan. trouwens ik heb eigenlijk altijd een ruitenwisser gehad. :-) dit is mijn vierde Octavia en nu weer een HB en dit keer zonder de derde arm.
 

Nickn

Nieuw lid
Ik was er niet van op de hoogte dat het een combinatiedeal was. Maar klinkt logisch want de ruitenwisser kan ik niet los bestellen. Het staat naar mijn mening inderdaad minder mooi op de hatchback, maar de functionaliteit van de camera zou me dat waard zijn. Rijd nu al een paar jaar met een camera, als je dan gaat rijden zonder is het echt wennen. Heb nu ook een hatchback (CT200h) en een erg kleine achterruitwisser. Wel erg handig maar de auto lijkt snel erg smerig :(. Maar veiligheid gaat voor natuurlijk. Bedankt voor de headsup in iedergeval, had de ruitenwisser namelijk nooit "los" besteld.
 

Nickn

Nieuw lid
En nu maar hopen dat dat actief niet is in de trant van " ohhhh wat duurt dat wachten toch lang..... " :deuk:



Tsja dan schroef je hem er toch af en leg je hem in de kofferbak...... :pieker::jaja:
Haha, komt goed :tongue:. De dealer gaf al wel aan de aanduidingen e.d. van de kofferklep te kunnen verwijderen (zonder meerprijs), dus misschien de ruitenwisser ook maar, zal vast de enige niet zijn. En anders zit die er lekker op :+
 

Texas25

Actief lid
En nu maar hopen dat dat actief niet is in de trant van " ohhhh wat duurt dat wachten toch lang..... " :deuk:
Tsja dan schroef je hem er toch af en leg je hem in de kofferbak...... :pieker::jaja:

Daar wordt de aangepaste achterruit hiervoor niet mooier op. goed idee trouwens :dankje:
 
Bovenaan Onderaan