Skoda O2 in bestelling (Lease)

___JC___

Forumguru
Ik heb er eigenlijk wel spijt van dat ik geen DSG heb, je schakelt je helemaal leip in de 2.0TDI !!
Ga anders even proefrijden met DSG voordat je weer weken gaat wachten.
 

EdK

Forumguru
Als ik jullie hoor praten over de bijtelling krijg ik de indruk dat jullie alleen over de 22% van de nieuwwaarde denken. Maarrrr volgens mijn info betaal je vanaf heden op een nieuwe wagen ook een bijtelling over de BPM !!!???
Dus helaas wordt het opgegeven bedrag aan de mensen die Belasting heten dus nog iets hoger !! Maar ach je bent ter aller tijden goedkoper uit met een leasebak dan als je dezelfde bak zelf (prive) moet aanschaffen en onderhouden
 
Als ik jullie hoor praten over de bijtelling krijg ik de indruk dat jullie alleen over de 22% van de nieuwwaarde denken. Maarrrr volgens mijn info betaal je vanaf heden op een nieuwe wagen ook een bijtelling over de BPM !!!???
Dus helaas wordt het opgegeven bedrag aan de mensen die Belasting heten dus nog iets hoger !! Maar ach je bent ter aller tijden goedkoper uit met een leasebak dan als je dezelfde bak zelf (prive) moet aanschaffen en onderhouden
Dat snap ik nie. We betalen nu toch al belasting over de cataloguswaarde van de auto? En als ik me niet vergis is de cataloguswaarde inclusief de BPM?
'
Kan je je opmerking iets meer toelichten EdK?
 

Tijg

Actief lid
Vanadaag uitsluitsel over de verkeerd afgeleverde O2.

Ik mag de lease-auto met DSG rijden, mits ik per maand ff 30 euro meer bij leg op het leasebedrag. Daarnaast komt ook nog de bijtelling a 25 - 30 euro.

Daarbij dienen wel de volgende zaken ff genoemd te worden:
Dealer biedt de auto tegen de prijs van de niet DSG versie (dus die DSG krijg ik gratis);
Leasemaatschappij rekent hoger bedrag ivm houderschapbelasting, hoger ROB-cijfer, hogere verzekering etc.

Wacht even, de leasemaatschappij betaalt de dealer niet meer, de leasemaatschappij verkoopt na 4 jaar een auto die MEER waard is, en JIJ mag nog even fijntjes 30x48 euri ophoesten?
IDD niet accepteren. Bijtelling ok, maar dit is onzin. Gewoon voet bij stuk houden en misschien dat ze alsnog terugkrabbelen. Dan heb je voor die bijtelling wel een betere auto. :crazy:

Wat is een ROB cijfer eigenlijk? :icon_smile_question
 
Heb idd voet bij stuk gehouden en dus niets gekregen. :407:

Moet nu dus wachten tot half november (hopen dat ze dat halen, want anders wordt het begin/half januari ivm het op kenteken zetten).

ROB is een afkorting. Waar die precies voor staat weet ik niet maar gaat over onderhoud, verzekering, houderschapbelastingen. Dus eigenlijk alles wat de kosten vormen ten tijde van het lease-contract.
 
Bovenaan Onderaan