Skoda O2 in bestelling (Lease)

Ik mag na een kleine 1,5 jaar mijn Fiat Punto van de baas inleveren. :bye:

Had deze lease-auto gekregen nadat ik in dienst kwam.
De auto was toen een standaard auto en deze was door een vertrekkende werknemer achtergelaten.

Nu heb ik dus alle kilometers aangegrepen om er weer zo snel mogelijk vanaf te zijn (moest tot de 160K en stond op 50k) en heb afgelopen mei een O2 besteld (voor opties zie handtekening).

Nu heb ik gehoord dat de auto eind augustus bij de dealer wordt geleverd, dus moet nog ff wachten, maar het komt dichterbij :yeah:

Ik plaats wat foto's als hij in mijn bezit is.
 
om en na bij de 750,00 incl brandstof als ik het goed heb.

Heb pas gehoord dat het pas de eerste week of tweede week van september wordt voordat ik mag genieten van de van mijn O2 :mad: (...duurt lang)
 

Zosas

Nieuw lid
750? Welke leasemaatschappij?
Als ik de combi 1.9 BE bestel inclusief die opties die jij noemt kom ik tussen de 870 a 900 euro pm... :(
 
Wij hoeven ons geen zorgen te maken over de brandstof dus dat zal er nog wel bovenop komen.

Ik ga um leasen bij leaseplan.
 
Ok ff snel de offerte uit mijn archive gevist.

bedrag is idd zonder brandstof. Die neemt het bedrijf voor hun rekening.

en de bleutooth-meuk hoef ik ook niet te betalen. We krijgen standaard een parrot ingebouwd, maar dat wilde ik niet. Dus de prijzen zijn tegenelkaar weggestreept.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik mag na een kleine 1,5 jaar mijn Fiat Punto van de baas inleveren. :bye:

Nu heb ik gehoord dat de auto eind augustus bij de dealer wordt geleverd, dus moet nog ff wachten, maar het komt dichterbij :yeah:

Ik plaats wat foto's als hij in mijn bezit is.

Dat is niet verkeerd, gefeliciteerd met je nieuwe O2. Nu wachten tot íe afgeleverd gaat worden. Leg door je hele huis de folders, dan kan je alvast een beetje genieten.
 

Gieliovd

Forumguru
750? Welke leasemaatschappij?
Als ik de combi 1.9 BE bestel inclusief die opties die jij noemt kom ik tussen de 870 a 900 euro pm... :(

Ik heb me dan nog nooit verdiept in leasen, maar hoe kun je nou 900 euro per maand opbrengen voor je lease auto????

Dat is op het moment bijna mijn maandsalaris!
 
jij brengt niets op. Dat leasebedrag betaald je werkgever.

Jij betaald alleen de bijtelling (belasting(auto wordt namelijk voor 22% gezien als inkomsten mocht je meer rijden dan 500 km/jr of evenredig deel van dat jaar)) of eigen bijdrage als je werkgever een maximum stelt aan het te leasen bedrag en jij daar overheen gaat (het komt ook voor dat je werkgever niet toestaat om meer uit te geven aan een lease-auto dan het maximum gestelde leasebedrag).
 

JettaFreak

Actief lid
m.a.w.: 22% van bijvoorbeeld EUR 35.000 x bijvoorbeeld 42% inkomstenbelastingtarief. Betekent een netto maandlast van EUR 269, en dat wordt verrekend met je salaris. Echter, de 'baas' moet wel nog het leasetarief opbrengen. En dat verdien jij voor haar/hem. Voor de 'baas' is het leasetarief over het algemeen weer aftrekbaar van de winst. Een gedeelte van de btw die in de bijtelling van jouzelf is versleuteld is weer niet verrekenbaar met de output btw die de 'baas' moet afdragen aan de Belastingdienst. Voordeel voor de 'baas' is dat het veelal makkelijker/goedkoper is dan salarisstijging. Daar moeten weer premies, pensioen etc. over worden afgedragen. Daarnaast loopt een leasecontract af na een paar jaar. Als je langdurig ziek bent en een hoger loon zou krijgen, kost de 'baas' loon veel meer geld. Nadeel: bijtelling wordt veelal niet meegenomen bij het berekenen van je maximale hypothecaire lening. Mocht je nog eens een vraag hebben over bijtelling: bring it on. Voor mij en mijn collega's zijn onze leaseauto's bijzonder belangrijk en de regeltjes rondom bijtelling zijn mede daardoor redelijk gesneden koek.

Groet,


JettaFreak
 
Net bericht gehad, mag zaterdag dag mijn nieuwe bolide ophalen in almere :yeah: :489: :xyxthumbs: :super:

Ik ga jullie dan verblijde met foto's uiteraard
 

Koekie

Lid
Net bericht gehad, mag zaterdag dag mijn nieuwe bolide ophalen in almere :yeah: :489: :xyxthumbs: :super:

Ik ga jullie dan verblijde met foto's uiteraard

En, En, Ennnnnnnn !!!!!!! Waar zijn de foto's ....
Hoe rijd ie, hoe zit ie, hoe voelt ie aan ...
Laat ons effe meegenieten !!!!! lol

We wachten nog wel effe op de foto's, ik moet nog twee weken...
 
Vandaag de nieuwe auto opgehaald...maar toch ook niet

Stunt van de maand...

Ik vandaag vroeg wakker. De grote dag is aangebroken. Om 10 uur worden we bij de dealer verwacht om de nieuwe stoere O2 op te halen.

10 uur scherp lopen we showroom binnen. Goedemorgen...Goedemorgen...bakje koffie...ja lekker.:koffie:
Verkoper: zullen we eerst auto bekijken en dan papieren regelen
Ik: lijkt me strak idee, ik wil um graag zien/rijden. :489:

We lopen naar de garage (het regende, daarom stond ie binnen).

Ik: Oooohhhh... wat is ie mooi
Vriendin: Joh, wat een bak.
Verkoper: ja he. Laten we beginnen achteraan met de afneembare trekhaak.

Uitleg volgt over de trekhaak... kofferbak wordt geshow-ed... donkere ramen zijn mooi.

Gaat het voorportier open. Omdat de auto op de brug stond kan ik leunen op de zitting van de bestuurdersstoel en....

Ik: goh wat een rare versnellingspook voor een 6-bak handgeschakeld. :crazy:
Verkoper: Nee hoor, dat hoort zo bij een DSG.
Ik: maar die heb ik niet besteld.
Verkoper: ... ... ... Meen je niet.:ahum:
Ik: jawel, zullen we ff de papieren controleren.

Na controle blijkt idd de verkeerde auto besteld te zijn.

Nu wordt maandag uitgezocht wat de mogelijkheden zijn, want de kentekenplaten zaten er al op ed, maar ik wil niet opdraaien voor de extra bijtelling en leaseprijs.

Maandag belt de dealer ff met onze fleetmanager over de mogelijkheden.

Rij nu dus in een O2 1.9 tdi BE tot iig maandag.

Ik hoop dat ik natuurlijk dat alles toch goed komt en ik de DSG mag rijden, maarja dat weten we maandag pas.

ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Trouwens de 1.9 rijdt ook lekker, maar is niet mijn auto.
 

Koekie

Lid
Stunt van de maand...

Ik vandaag vroeg wakker. De grote dag is aangebroken. Om 10 uur worden we bij de dealer verwacht om de nieuwe stoere O2 op te halen.

10 uur scherp lopen we showroom binnen. Goedemorgen...Goedemorgen...bakje koffie...ja lekker.:koffie:
Verkoper: zullen we eerst auto bekijken en dan papieren regelen
Ik: lijkt me strak idee, ik wil um graag zien/rijden. :489:

We lopen naar de garage (het regende, daarom stond ie binnen).

Ik: Oooohhhh... wat is ie mooi
Vriendin: Joh, wat een bak.
Verkoper: ja he. Laten we beginnen achteraan met de afneembare trekhaak.

Uitleg volgt over de trekhaak... kofferbak wordt geshow-ed... donkere ramen zijn mooi.

Gaat het voorportier open. Omdat de auto op de brug stond kan ik leunen op de zitting van de bestuurdersstoel en....

Ik: goh wat een rare versnellingspook voor een 6-bak handgeschakeld. :crazy:
Verkoper: Nee hoor, dat hoort zo bij een DSG.
Ik: maar die heb ik niet besteld.
Verkoper: ... ... ... Meen je niet.:ahum:
Ik: jawel, zullen we ff de papieren controleren.

Na controle blijkt idd de verkeerde auto besteld te zijn.

Nu wordt maandag uitgezocht wat de mogelijkheden zijn, want de kentekenplaten zaten er al op ed, maar ik wil niet opdraaien voor de extra bijtelling en leaseprijs.

Maandag belt de dealer ff met onze fleetmanager over de mogelijkheden.

Rij nu dus in een O2 1.9 tdi BE tot iig maandag.

Ik hoop dat ik natuurlijk dat alles toch goed komt en ik de DSG mag rijden, maarja dat weten we maandag pas.

ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Trouwens de 1.9 rijdt ook lekker, maar is niet mijn auto.

Gniffel, is het toch niet mijn auto, maar dan verkeerd afgeleverd ???

Aan de ene kant balen man, aan de andere kant voet bij stuk houden. of jouw auto laten leveren zoals jouw specificaties waren, of voor dezelfde prijs deze auto afnemen en de meerkosten door leasemaatschappij/dealer laten rekenen. Beiden hebben een gaatje laten vallen qua controle.
Succes met de afloop!
 

Gieliovd

Forumguru
Das balen.... dan moet je straks weer 16 weken wachten op je nieuwe auto!

Ik had inderdaad geprobeerd gewoon deze auto te regelen tegen hetzelfde lease tarief!
 
Not every Saga has a Happy End

Vanadaag uitsluitsel over de verkeerd afgeleverde O2.

Ik mag de lease-auto met DSG rijden, mits ik per maand ff 30 euro meer bij leg op het leasebedrag. Daarnaast komt ook nog de bijtelling a 25 - 30 euro.

Totaal zou me dat dus zo'n 60 euro meer kosten om de DSG-versie te rijden.
Nou dat gaat niet gebeuren. Dus gaan we weer het hele circus opnieuw uitvoeren. :407:
Daarbij dienen wel de volgende zaken ff genoemd te worden:
Dealer biedt de auto tegen de prijs van de niet DSG versie (dus die DSG krijg ik gratis);
Leasemaatschappij rekent hoger bedrag ivm houderschapbelasting, hoger ROB-cijfer, hogere verzekering etc.

Dus weer een aantal weken wachten op de skoda.
 

Koekie

Lid
Dat zijn toch geen zaken om vrolijk van te worden.
Moet je weer wachten en inmiddels zijn de wagens natuurlijk weer duurder geworden.
Al met al een domper.

Succes met het verwerken ...
 
Bovenaan Onderaan