Skoda neemt Fabia Combi Scout in productie

Maarten

Forumguru
Skoda neemt Fabia Scout in productie

Skoda heeft heel lang bedenktijd nodig gehad om te beslissen of de concept car Fabia Scout wel of niet in productie zou moeten gaan. Het hoge woord is er nu eindelijk uit. Hij komt.

Wanneer de uitvoering bij de dealer staat, weet de importeur nog niet te melden. Ook het leveringsprogramma is blijkbaar één grote verrassing, want dat heeft de fabrikant nog niet medegedeeld.

De conceptversie dateert alweer uit september 2007, toen de Tsjechische autobouwer de opgeleukte stationwagon op de IAA in Frankfurt presenteerde. De Fabia is het derde model in de Scout-lijn. Skoda biedt al een Octavia en Roomster in de specifieke uitvoering aan. Kenmerkend voor de auto zijn de kunststof panelen en sierdelen aan de onderzijde van de gehele koets en bumpers, de vergrote bodemvrijheid en afwijkende stoelbekleding. Of het 'zitbankje' in de achterbak, dat in de wagenvloer is geïntegreerd, in de productieversie terugkeert, is niet bekend.

bron:Autotelegraaf
 

Bijlagen

  • skoda_fabia_scout_t_605859a.jpg
    skoda_fabia_scout_t_605859a.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 89
  • skoda_fabia_scout_605858a.jpg
    skoda_fabia_scout_605858a.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 111

Hetzer

Forumguru
inderdaad een mooie stoere bak,
Zal waarschijnlijk geen 4x4, maar eerder gelijk aan de Roomster Scout, ik neeem aan dat hij ook de zelfde bumpers gaat krijgen als de Roomster Scout
 

LenK

Forumguru
De Fabia Scout is niet meer dan een Fabia met rondom wat meer plastic.
Staat hem goed maar er zijn geen extra eigenschappen zoals bij de O2 Scout wel het geval is.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik kan niet zeggen dat de auto er mooier van geworden is... ik houd niet van zo'n bak plastic om je auto. Het hangt ook een beetje van de kleur van de auto af hoe erg het is, maar deze combi is wat mij betreft niet mooi.
 

Hetzer

Forumguru
Goed het verschil te zien tussen de productie Scout en de Concept Scout, het eerder besproken bankje zal er wel niet in komen.
 

Bijlagen

  • skfasc62_46e68cf36be0d.jpg
    skfasc62_46e68cf36be0d.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 43
  • skfasc30_46e68cf151c53.jpg
    skfasc30_46e68cf151c53.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 41
  • Skoda_Fabia_Scout_03.jpg
    Skoda_Fabia_Scout_03.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 37

Hetzer

Forumguru
hier het persbericht van Skoda, omtrent de Scout ;

Škoda Auto presents Fabia Scout 2/18/2009 Škoda Auto is presenting the first photographs of the Fabia Scout, a vehicle that is going to have its world premiere at this year's Geneva International Motor Show.
The design of the brand new Scout includes distinct features and cool-looking protective elements, thus giving the small cars segment - often looked at primarily from the perspective of functionality and economy - some new, emotional dimensions. A uniquely shaped bumper and plastic guards give this new version of Škoda's popular estate more robust features. On top of all that, protective elements on the sides of the body and a silver roof-rack underline the Fabia Scout's bold shape.

Four engines are available for the new Fabia Scout – two petrol units (1.4 litres, 63 kW (86 HP), fuel consumption 6.5l/100km and 1.6 litres, 77 kW (105 HP), fuel consumption 6.9l/100km – the latter will also come with a six-speed transmission) and two diesel engines (1.4 litres, 59 kW (80 HP), fuel consumption 4.6l/100km and the top-class 1.9-litre engine offering 77 kW (105 HP) and a fuel consumption of 4.9l/100km) – both diesel engines can be fitted with a diesel particulate filter.

The dominant element of the interior is the Scout-specific upholstery. Lose woven carpets and the vehicle's tail bear the Scout sign. The pedals have a stainless steel surface with anti-slip heavy-duty rubber elements.

The Fabia Scout is fitted with Arktos light alloy wheels designed specially for this model. As an optional equipment item, the customer can choose seventeen-inch wheels of the same design instead of the sixteen-inch standard version. Other distinctive features of the Fabia Scout include fog lamps (with corner design) and tinted windows.
 

Bijlagen

  • 900x200_fabia_scout.jpg
    900x200_fabia_scout.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 31

Ron467

Actief lid
Die scout uitvoering is (vindt ik) iets minder lelijk dan de gewone combi uitvoering van de (wel mooie) fabia 2, ongeacht wat voor motor erin zit.
alleen de dakrail van de combi zou ik wel willen.

Maar ja , zoveel mensen zoveel meningen :1761:

HG Ron.
 

Aiii

Lid
Kan niet zeggen dat ik het erg mooi vindt. Sowieso, dacht dat we de plastic bumpers in de jaren '90 hadden achtergelaten? :D

Misschien met een donkere kleur, maar dan nog.
 

Hetzer

Forumguru
En als je de zwarte plastic bumpers nog niet genoeg vind op vallen dan........ betel je gewoon een gele!!!!!!!!


p.s ook het nieuwe Skoda stuurwiel in de Fabia Scout!!!!!!
 

Bijlagen

  • Skoda_Fabia_Scout_Geneve_2009_01.jpg
    Skoda_Fabia_Scout_Geneve_2009_01.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 35
  • Skoda_Fabia_Scout_Geneve_2009_06.jpg
    Skoda_Fabia_Scout_Geneve_2009_06.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 284
  • 31_De%20Fabia%20Scout%20is%20een%20hoger%20op%20de%20poten%20staande%20Fabia%20Combi%20met%20een.jpg
    31_De%20Fabia%20Scout%20is%20een%20hoger%20op%20de%20poten%20staande%20Fabia%20Combi%20met%20een.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 33
Bovenaan Onderaan