Skoda meeting - VAG-COM demo

nomad

Senior Member
Hoi Nomad,

volgens mij moet dit wel kunnen voor een Fabia (1 en 2).

Via funktie 10, van ECU 09 kun je het aantal keren knipperen programmeren.

Of kanaal 6 ook werkt bij een O2 .........?

Tot morgen.

Charlie

We zullen zien ! Heb hier geen F1 of F2 om even te testen. We kijken morgen wel.

Tot morgen !

Maarten

Forumguru
Zoals bekend kan ik niet bij de meeting zijn.
Ik had mijn dealer gevraagd om het verbruik in het Maxidot aan te passen naar 1:13 ipv andersom. Helaas weten ze niet hoe dat moet????

Kan iemand het mij zo omschrijven dat ik het kan knippen en plakken om te mailen naar de dealer?

Fabia

† In Memoriam
Zoals bekend kan ik niet bij de meeting zijn.
Ik had mijn dealer gevraagd om het verbruik in het Maxidot aan te passen naar 1:13 ipv andersom. Helaas weten ze niet hoe dat moet????

Kan iemand het mij zo omschrijven dat ik het kan knippen en plakken om te mailen naar de dealer?

Je bent niet de enige. Ook ik heb het gevraagd aan mijn dealer en volgens hun kon het dus niet.

Ronnie

Forumguru
Je bent niet de enige. Ook ik heb het gevraagd aan mijn dealer en volgens hun kon het dus niet.

Als je het module in Japans progt, zou het toch moeten lukken. Is toch misschien het proberen waard, schrijf wel eerst de oude waardes op!!

Oeps, Naschrift: het wordt hier zeer onduidelijk weergegeven, maar japans heeft ltr/km aanduiding,rest is gelijk.

Pas op ! De voorbeelden op deze pagina zijn (meestal) voor een Golf-4.
Per automerk en -model verschilt vaak het aantal modules, en het aantal en de betekenis van de kanalen in die modules.

Hiermee verander je eenheden waarin je boordcomper een aantal zaken aangeeft: item1 = EU2 = USA *A3 = Canada4 = GB *B5 = Japan6 = Saudi Arabia7 = Australiaverbruikliters / 100kmmiles / gallonliters / 100kmmiles / gallonkm per literliters / 100kmliters / 100kmtemperatuurCelsiusFahrenheidCelsiusCelciusCelsiusCelsiusCelsiusgem. snelheidkilometer / uurmiles / uurkilometer / uurmiles / uurkilometer / uurkilometer / uurkilometer / uurafstandsmeterkilometermileskilometermileskilometerkilometerkilometerklok24 uur display12 uur display12 uur display24 uur display24 uur display24 uur display24 uur displaygordel waarschuwing jaja jajajadeurgong jaja ja waarschuwing > 130 kmh ? *A één USA mile = 1.609 kilometer; één USA gallon = 3.79 liter.*B één GB mile = 1.609 kilometer; één GB gallon = 4.546 liter.Let op er schijnen verschillende settings te zijn per merk en model.
  1. Ga naar [Select]
  2. dan naar [17 - Instruments]
  3. dan naar [Recode - 07]
  4. schrijf het getal op wat daar staat, dan kun je nog terug
  5. het derde getal in het code-nummer is de land-code.
    • 1: Europe (EU)
    • 2: USA
    • 3: Canada
    • 4: Great Britain
    • 5: Japan
    • 6: Saudi Arabia
    • 7: Australia
  6. verander het derde getal (xx?xx) om de land-code te krijgen die je wilt
  7. [Test] [Save] [Exit]
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 08 september 2007.

Maarten

Forumguru
Als je het module in Japans progt, zou het toch moeten lukken. Is toch misschien het proberen waard, schrijf wel eerst de oude waardes op!!

Oeps, Naschrift: het wordt hier zeer onduidelijk weergegeven, maar japans heeft ltr/km aanduiding,rest is gelijk.

Pas op ! De voorbeelden op deze pagina zijn (meestal) voor een Golf-4.
Per automerk en -model verschilt vaak het aantal modules, en het aantal en de betekenis van de kanalen in die modules.

Hiermee verander je eenheden waarin je boordcomper een aantal zaken aangeeft: item1 = EU2 = USA *A3 = Canada4 = GB *B5 = Japan6 = Saudi Arabia7 = Australiaverbruikliters / 100kmmiles / gallonliters / 100kmmiles / gallonkm per literliters / 100kmliters / 100kmtemperatuurCelsiusFahrenheidCelsiusCelciusCelsiusCelsiusCelsiusgem. snelheidkilometer / uurmiles / uurkilometer / uurmiles / uurkilometer / uurkilometer / uurkilometer / uurafstandsmeterkilometermileskilometermileskilometerkilometerkilometerklok24 uur display12 uur display12 uur display24 uur display24 uur display24 uur display24 uur displaygordel waarschuwing jaja jajajadeurgong jaja ja waarschuwing > 130 kmh ? *A één USA mile = 1.609 kilometer; één USA gallon = 3.79 liter.*B één GB mile = 1.609 kilometer; één GB gallon = 4.546 liter.Let op er schijnen verschillende settings te zijn per merk en model.
  1. Ga naar [Select]
  2. dan naar [17 - Instruments]
  3. dan naar [Recode - 07]
  4. schrijf het getal op wat daar staat, dan kun je nog terug
  5. het derde getal in het code-nummer is de land-code.
    • 1: Europe (EU)
    • 2: USA
    • 3: Canada
    • 4: Great Britain
    • 5: Japan
    • 6: Saudi Arabia
    • 7: Australia
  6. verander het derde getal (xx?xx) om de land-code te krijgen die je wilt
  7. [Test] [Save] [Exit]
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 08 september 2007.

Als ik dit kopieer en plak in een mail naar de dealer, zouden ze dan weten wat ze moeten doen?

Ronnie

Forumguru
Maarten, als je mij een PM stuurt met je mailadres stuur ik je de originele pagina, is n.l. html, kan ik niet uploaden.

Maarten

Forumguru
Die doet het wel.
Onder welk hoofdstuk kan ik de instellingen vinden voor het weergeven van het verbruik?

Ronnie

Forumguru
Ik heb het gevonden en doorgemaild naar de dealer.
Het komt er dus op neer dat de instelling van EU naar Japan moet worden gezet.
Zie bijlage.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me logisch, het is de enige met ltr/km, en de rest is hetzelfde.

Bovenaan Onderaan