Skoda Kodiaq: bere-sterk

coolrunnings

Actief lid
Als ik de specificaties via AutoWeek er even bij haal dan is de lengte van de zitting in zowel de Superb als de Kodiaq hetzelfde, 45cm.
De afstand tussen rugleuning voor/achter in de Superb varieert van 800 tot 960mm.
In de Kodiaq is dat 700-960mm.
Volgens deze gegevens zit er niet zo heel veel verschil tussen, denk dat de achterbank volledig naar voren stond.
 

DaveW

Forumguru
nog nooit opgemeten, maar ik gok zeker meer dan 10cm.
ik zie in die video staan: 'achterbank op rails'. Ik weet niet waarover jullie discussiëren, maar misschien staat de bank wel niet in dezelfde voor-achter positie?
 

Niek_J

Forumguru
De knieën in de nek was dan ook figuurlijk bedoeld. Zie mijn volgend bericht daarop. Moest met mijn knieën naar buiten gedraaid. Mijn knieën tegen elkaar ging niet lukken, dan zat de stoel in de weg. Moest mijn buurman hem achter zichzelf zetten, dan zat hij letterlijk met zijn knieën in de nek.

Ik ben er uit! Jouw buurman heeft gewoon een Karoq met Kodiaq naamplaatjes!
 

bert44

Senior Member
Nu ken ik de Superb niet qua ruimte, maar in mijn Kodiaq is het verschil in ruimte heel erg merkbaar tov de Octavia die ik hiervoor had. Maar dan wel met de bank naar achteren, want op de voorste stand is het net zo krap (als het al niet net iets krapper is).

Dus ook in een Kodiaq kun je er voor zorgen dat je achterin krap zit.

Liever krap zitten dan rood staan :yeah:
 

Captain Hook

Forumguru
@elsinga Da's wel bijzonder dan... Want met gestrekte benen in een auto????

maxresdefault.jpg


Of heb jij zulke korte beentjes? ;)
 

elsinga

Forumguru
Okay, met licht gebogen benen en de voeten onder de voorstoel. :D Maar waar in mijn Octavia ik niet eens paste achter de voorstoel in mijn stand hou ik nu gewoon 20cm aan ruimte over voor mijn knieën.:yeah:
 
Bovenaan Onderaan