Skoda Karoq

Eekhoofd

Nieuw lid
Ik heb afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Karoq 1.5 Bezine DSG. Reed erg fijn moet ik zeggen!
Wat mij alleen erg tegenviel was dat het mooie nieuwe dashboard er niet in zat.. Toen ik daar over vroeg gaf de verkoper aan dat het nieuwe dashboard nog niet leverbaar was en waarschijnlijk pas in beschikbaar komt rond week 22! Zijn er nog meer die dit gehoord hebben of is de dealer waar ik was niet goed op de hoogte?
Als ik tot halverwege 2018 moet wachten op één van DE selling points van de Karoq dan wordt het denk ik toch een andere :(
 

Japanese Power

Donateur
Zijn er nog meer die dit gehoord hebben of is de dealer waar ik was niet goed op de hoogte?
Klopt, dit is vanaf het prille begin veel al gecommuniceerd, zowel op het forum in het Karoq topic en via alle andere kanalen.
Dus toch nog even wachten tot halverwege dit jaar ;) Leuk verkoopdingetje, alleen u moet nog een half jaar wachten...
 
Hallo,Ik heb mijn eerste Skoda gekocht een Karoq 1.0tsi. Eerder altijd golf gereden maar nu op zoek gegaan naar iets meer ruimte. Als eerste bij een t-roc gekeken maar die viel snel af door zijn plastic dashboard en minder ruimte achterin voor mijn kinderen. Ook nog bij Toyota en Koreaanse merken gekeken maar bij de Skoda was ik gelijk overtuigt. Veel ruimte en prima afwerking. Ik krijg hem eind maart begin april.
Ik heb nog wel een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden. Weet iemand met welk merk banden een Skoda word afgeleverd?
Gr Mark.
 
Welkom op 't forum Mark en veel plezier van en met de Karoq.
Naar alle waarschijnlijkheid met Continental banden, omdat Pon die ook importeerd, evenals VW, Skoda, Seat enz.
Maar af en toe worden ze ook op andere banden afgeleverd, dus je weet het pas zeker wanneer de auto er is.
Overigens vind ik het makkelijker lezen zonder die onderstreping ;).
En misschien wil je jezelf nog even een beetje voorstellen in de meet en greet, stellen we zeker op prijs hier :).
 

EdK

Forumguru
Weet iemand met welk merk banden een Skoda word afgeleverd?
Heel veel Skoda word met Continental afgeleverd.
Maar kijk niet gek op als je bv op jouw wagen Dunlops hebt zitten, dit had ik met mijn Yeti
Maar ook wel gelezen dat er wagens met Bridgstone worden afgeleverd.
En het zijn altijd zomerbanden in iedergeval !

Ikzelf heb de laatste keer me wagen ( Fabia3 ) op Vredestein 4 seizoens banden laten afleveren (Quatrac 5 )
Dit bij de koop afgedwongen en uiteraard op papier laten vastzetten ( koopcontract )
Dealer begon toen over een meerprijs van 2 a 250 euro meerprijs, maar deze uitspraak van hem weer heel gauw laten inslikken en uiteindelijk is mijn fabia dus afgeleverd op de banden die ik wilde, en geen meerprijs hiervoor betaald.

Dus als je een voorkeur hebt voor een bepaald merk en type band waar hij op afgeleverd moet worden, dan dit even kortsluiten met je dealer ( verkoper )
En mocht de band stukken duurder zijn dan bijvoorbeeld de Conti in zelfde maat, dan wel zo eerlijk zijn om voor te stellen om dat verschil bij te leggen..
 

Bakboord1

Forumguru
Ze gaan als warme broodjes zo te zien!

Hopelijk pakt een Karoq-koper het op om een bestel- en levertijdenoverzicht op te zetten zoals dit er ook voor de Kodiaq is. De levertijden zijn nu nog zeer goed. Hopelijk blijft dit zo.
 
Ze gaan als warme broodjes zo te zien!

Hopelijk pakt een Karoq-koper het op om een bestel- en levertijdenoverzicht op te zetten zoals dit er ook voor de Kodiaq is. De levertijden zijn nu nog zeer goed. Hopelijk blijft dit zo.

Ik begreep dat mijn dealer 24 plaatsen op de band had. Als die op zijn word het wachten op een plek op de band waardoor de levertijd flink kan oplopen.
Ik heb hem 6 Jan besteld. Levering eind maart begin april.
 
Laatst bewerkt:

HJB

Nieuw lid
Heb op 3 januari 2018 volgende auto besteld:

Skoda Karoq 1.5 110 KW / 150 PK TSI Business met automaat en diverse opties.
Volgens dealer zou auto in week 12 geleverd kunnen worden. Ik heb wel af 1 april een leenauto afgedwongen mocht levering na 1 april zijn.

Las overigens op autoweek bericht 15 januari
Om te kunnen beantwoorden aan de grote vraag naar de Skoda Karoq, rolt de nieuwe compacte SUV sinds deze maand van een extra productieband.
Sinds eind juni rolt Skoda's nieuwste telg van de band in Kvasiny. De vraag is volgens Skoda echter zo groot, dat het heeft besloten om een tweede productielijn te starten. Vanaf deze maand assembleert Skoda de Karoq ook in het Tjechische Mladá Boleslav. Daar worden straks dagelijks 320 exemplaren gebouwd.

De fabriek in Mladá Boleslav is een bekende. Dit is de belangrijkste productielocatie van het merk. Een groot deel van de Skoda-familie ziet hier namelijk het levenslicht. De Fabia en Fabia Combi, beide varianten van de Rapid, de Octavia en station Octavia Combi rollen hier van de productieband. Vorig jaar produceerde deze faciliteit in totaal ongeveer 547.000 auto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Volvo V40

Nieuw lid
Vanuit België (!) kan ik bevestigen de spatbordbeschermers te vinden bij Karoq-accessoire-catalogus.
Vooraan hoge versie 57A 075 111A / lage versie 57A 075 111 (het verschil kan ik niet achterhalen)
Achteraan 57A 075 101
Hopelijk kan in Nederland de dealer aan de hand van deze bestelnummers je hierbij verder helpen.
Volvo V40 (zie bestellingen Karoq - wachten nog tot ... eind juni !?
 

Jrtt

Forumguru
Vanuit België (!) kan ik bevestigen de spatbordbeschermers te vinden bij Karoq-accessoire-catalogus.
Vooraan hoge versie 57A 075 111A / lage versie 57A 075 111 (het verschil kan ik niet achterhalen)
Achteraan 57A 075 101
Hopelijk kan in Nederland de dealer aan de hand van deze bestelnummers je hierbij verder helpen.
Volvo V40 (zie bestellingen Karoq - wachten nog tot ... eind juni !?

Dit komt in mijn Nederlandse boekje overeen met de ‘spatlap’. Is dit gelijk aan een spatbordbeschermer? Naar mijn idee niet.
 

Volvo V40

Nieuw lid
Jrtt , vanuit België , mijn excuses, nu zie ik het ook voor mij, mijn antwoord gaat inderdaad over de spatlappen.
De zwarte boog rondom de wielkast is de spatbordbeschermer. Vrees dat deze inderdaad apart , tenzij voor carrosserie,
niet te verkrijgen zijn. En laat dat laatste nu echt nog niet nodig zijn !
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt
Bovenaan Onderaan