Skoda KAROQ Press kit,

Slavia

Lid
Diesel is op zijn retour, en met de nederlandse belastingregels mbt diesel rijden tov benzine is diesel Niet. Voor iedereen een optie. Daartegen zou ik wel graag de 4x4 willen, en denk dat daar wel vraag naar is. Het lijkt mij technisch toch mogelijk om alle aandrijvingen met elkaar te combineren, (diesel benzine handbak dsg 4x2 4x4). Wat mij al eerder is opgevallen dat de nederlandse importeur niet alle mogelijkheden aanbieden, welke in andere EU landen wel te koop zijn.
Misschien dat het later wel aangeboden wordt, de Ateca is wel met 1,4/2.0 benzine 4x4 te koop.
 

Visitor538

Senior Member
Ik was 17 okt. jl. in Tsjechië en heb in een Karoq Style 1.5 7 automaat kunnen rijden.
Een waardige opvolger van de Yeti.
Snel, stil en vooral perfect afgewerkt.
Heb nog even zitten onderhandelen over inruil van mijn Yeti, maar konden niet tot overeenstemming komen.
Dit model kost daar, incl. metalic lak en asistance pakket Kc 650.000 (€ 26.000) incl. 5 jaar garantie.
Levertijd 3 werkdagen!
In Grijs matalic op voorraad!
 

Visitor538

Senior Member
Is dat de exportprijs bij uitvoer (exclusief belastingen dus) of de locale prijs die je als inwoner van Tsjechië moet betalen?

De garage prijs (niet de adviesprijs) daar voor Tsjechische inwoners.
All-in. Concurrentie is hoog. 60% van Tsjechen rijdt Skoda
Mijn vrouw is Tsjechisch en wij hebben daar een huis(je).
Rij nu ook met mijn Yeti op Tsjechisch kenteken.
 
Laatst bewerkt:

Visitor538

Senior Member
Maar kan er zo een kopen voor je en je voert hem in.
Maar dan krijg je dat gez**k met BPM etc.
Je mag de betaalde BTW (daar ook 21%) verrekenen!
Heb daar ook het topmodel van Kodiaq gezien.
Diesel 4x4 7 automaat voor Kc 1.100.000 (€ 44.000,-)
Maar jaarsalaris voor gewone Tsjech is € 12.000,-
 

EdK

Forumguru
Een waardige opvolger van de Yeti.

Dit model kost daar, incl. metalic lak en asistance pakket Kc 650.000 (€ 26.000) incl. 5 jaar garantie.

Maar jaarsalaris voor gewone Tsjech is € 12.000,-

Tsja daar een Yeti waarschijnlijk nog voor een modale Tsjech te betalen was gaat dat voor de Karoq dus ook niet meer op....
Dus een waardige vervanger is het dan eigenlijk niet meer..

Alleen 3 dagen levertijd en 5 jaar garantie........... dat wil ik hier ook wel.....:pardon:
 

Visitor538

Senior Member
Schrik niet!
Mijn Yeti is een 4x4 2.0 TDi L&K Yeti met alles erop en eraan.
Alarm, afneembare trekhaak, verwarming op afstand, leren bekleding, columbus DAB+ met 16 speakers etc,
Een model dat voor NL te duur zou worden en dus hier niet leverbaar was.
Levertijd was destijds 8 weken, omdat ik zoveel extra op de auto wil.
Koste 4,5 jaar geleden ook Kc 850.000 (€ 36.000,-)
Heeft 45.000!! origineel op de teller en ze willen me afschepen met € 12.000,- (hij is in nieuwstaat)
De Yeti is daar een heel gewild model. Zeker 4x4 omdat het allemaal berg op en berg af is.
Een model en jaar zoals ik heb staat daar te koop voor € 19.000,- maar wel met 300.000 op de teller.
Ik wordt in de garage wel als koning behandeld want daar is die Hollander met contant geld!
Maar gezien de email van de garage willen ze wel praten over de inruilprijs.
Ik wil minimaal 16 en ze zitten nu op 14,5 (hun probleem is oud model)
Afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
 

EdK

Forumguru
Die minimale 16K is geheel niet veeleisend hoor.
Mijn bijna 7 jaar oude Yeti 1,4TSI ambiente met in VCDS veel aangezet bijna een Elegance.
Een Zenec 2011d unit achterlatend en wat extra opleuk dingen achterlatende leverde mij zonder veel onderhandelen al een ruime 10K op en dat is dan met een 98K aan kilometers als ik hem inlever.

En oud model.....bullshit, De yeti met de ronde mist/dagrij lampen is geliefder dan het nieuwere model volgens mijn dealer.
Hij vertelde me dat er vaak mensen langskomen / bellen om te vragen of er nog Yeti met de ronde koplampen in de showroom staan.
Dus tsja zou zeggen je poot stijf houden en die minimale 16K is niet meer dan redelijk met jouw uitvoering en alle opties die er bij zitten
 

Visitor538

Senior Member
@EdK
Ik zit net op het twijfelmoment, daar inruilen of invoeren en hier verkopen.
Hier krijg ik nog rond de 20.
Maar BPM gaat pas echt na 5 jaar omlaag.
Nu betaal ik 6.000 en over 7 maanden 3,5 duizend.
Maar de Karoq zou voor mij de ideale auto zijn.
Ik ben richting 70 en mijn linkerbeen is 2 maanden geleden flink gebroken.
Er zit een pen in maar lopen is beperkt.
Dus poot stijf houden is bij mij standaard :-)

20170918_162730.jpg

De Karoq zou ook mijn laatste zijn.
Die rij ik af en laat hem na aan mijn zoon.
 

EdK

Forumguru
Ik zit net op het twijfelmoment, daar inruilen of invoeren en hier verkopen.
Hier krijg ik nog rond de 20.
Maar BPM gaat pas echt na 5 jaar omlaag.
Nu betaal ik 6.000 en over 7 maanden 3,5 duizend.
Maar goed als je over 7 maanden dan nog rond de 19K krijgt dan zou ik dit zeker overwegen.
Zijn misschien de wachttijden hier ook weer beetje weg ( of niet ) maar als je hem dan weer invoert naar Tsjechië dan krijg je wel weer de BPM en BTW terug waarvan je dan welliswaar de BTW weer kan afdragen in Tsjechië.
Ik weet niet hoeveel je dan uiteindelijk goedkoper uit bent ?

Dus poot stijf houden is bij mij standaard :-)
Tsja die zag ik ff niet aankomen..., maar mag je dan eigenlijk nog wel autorijden ? :ot:
 
Bovenaan Onderaan