Skoda is 'te goed'

Skombi

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Je mocht willen dat je een 159 kon rijden!!

[/ QUOTE ]

De instap159 is net zo duur als mijn tweedehands O2 en toch heb ik 'm niet gekocht. Ze zijn me te klein.

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Een echte alfa liefhebber neemt dat ene mankementje dat idd wel eens voorkomt voor lief
smile.gif

[/ QUOTE ]

Een echte Alfa-liefhebber is na de 75 al afgehaakt...
wink.gif

blacktdi

Actief lid

Jee waar praten we over. Het zijn gewoon allemaal auto´s. De Skoda is een goede auto, zonder meer, maar laten we duidelijk zijn, alles heeft zijn prijs. Natuurlijk is er verschil maar als we de prijs - kwaliteit - ruimte - techniek - betrouwbaarheid bekijken dan moet iedereen het toch met me eens zijn dat de Skoda wel hele hoge punten scoort.
En persoonlijk vind ik toch dat de meeste doorsnee auto´s allemaal op elkaar lijken. En dan die mensen die graag in een bepaalde auto gezien willen worden, dat begrijp ik al helemaal niet. Je neemt een auto toch niet om in gezien te worden maar omdat je hem zelf, door eigen smaak en natuurlijk financiele middelen, gekozen hebt.
Ik heb een tijd in een, al zeg ik hetzelf, in een hele mooie BMW Z3M gereden, maar een belangrijke reden dat ik hem weggedaan heb is de negatieve opmerkingen die ik kreeg zoals, patser en je ziet wel waar het geld zit. Dat is toch ook een voordeel van de Skoda, je valt niet op, heerlijk.

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Je neemt een auto toch niet om in gezien te worden maar omdat je hem zelf, door eigen smaak en natuurlijk financiele middelen, gekozen hebt.

[/ QUOTE ]

Maar dan snap ik niet waarom je de Z3 M (coupé of roadster?) hebt weggedaan. Als jouw smaak het belangrijkste is (mee eens), dan trek je je toch niks aan van wat anderen daarover te zeggen hebben? Laat ze in de [piep] zakken met hun 'patser'. Toch?

Misschien een andere zaak dat je met een Skoda ook bij de politie minder opvalt. Het scheelt wel, hoor, hard rijden in een Skoda of in een BMW (of Impreza Tupperware Edition, etc.). Voordat ze je in een Skoda aan de kant zetten...

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />
Ik heb een tijd in een, al zeg ik hetzelf, in een hele mooie BMW Z3M gereden, maar een belangrijke reden dat ik hem weggedaan heb is de negatieve opmerkingen die ik kreeg zoals, patser en je ziet wel waar het geld zit.

[/ QUOTE ]

ot.gif
Meen je dat nou echt
icon_smile_question.gif
laat jij je echt beinvloeden door anderen
icon_smile_question.gif

Fabia

† In Memoriam

Maar als je je laat beinvloeden door anderen kan koop je toch ook geen Skoda? Dat zal ook wel niet snel in de smaak vallen bij het grote, onwetende, publiek. Dan krijg je toch ook negatieve opmerkingen over kwaliteit, afkomst en dergelijke?

Alfa Romeo die goed zijn onderhoud op tijd krijgt geeft geen problemen...heb er al bijna 200.000 km op staan en dat is vanaf de 100.000 km...want 2e hands aangeschaft...en dan dat geluid dat de Alfa motor maakt.....prachtig...en dat directe sturen is echt een feest
xyxthumbs.gif
...daar kan mijn Skoda Black Beauty niet tegen op...helaas
crazy.gif

johann

Lid

Hallo, is Skoda niet een VW? Volgens mij plukken ze uit hetzelfde onderdelenmagazijn, dus een VW minder betrouwbaar dan een Skoda geloof ik nix van!

Okki

Forumguru

Zie mijn eerste reactie in deze post en let op de 'haakjes'

Even over de Alfa discussie. Persoonlijk vind ik de Alfa 159 qua looks een mooie auto. In de oriëntatiefase voor de aanschaf van mijn nieuwe lease-auto heb ik o.m. proef gereden in de 159. En wel in de 2.2. Die stond klaar in full options trim om mee proef te rijden. Leer, navi hele mikmak. Welk een desillusie. Kon met mijn 1.95 geen goede zit vinden in deze auto. Overigens de Business Edition van deze auto heeft kantelbare bestuurdersstoel. Daarin ging zitten net wel, hoewel ik bij de eerste beste drempel waarschijnlijk met mijn hoofd tegen het dak aanzat.
Maar goed .... de prijs ..... helluuup 159 business ed. diesel 8 klepper. 125 pk . € 35000,- en dan moest er nog heeel veel bij om op het zelfde uitrustingsniveau te komen als de Octavia. Was al verkocht bij de eerste beste keer dat ik de o2 zag. Heb hem dan ook besteld : o2 2.0 TDI DPF (verplicht) BE + stoelverwarming + pioneer avicHD1-BT

Ben zeer happy met mijn Skoda O2 keuze maar als ik de Alfa Romeo 159 BE kon leasen (zit niet in pakket dat door mijn werkgever en de leasemij is samengesteld) dan was die het zeker geworden! Dat was nl. mijn eerste keuze...als 2e keuze had ik een Toyota Avensis maar die verloor van de Skoda O2 op 2 heel belangrijke punten: korte levertijd en ruime uitrusting...kortom ik rij nu met veel plezier al bijna 8 weken in de Skoda (als ik de Toyota Avensis had gekozen dan was ik nu nog aan het wachten
confused.gif
) ik kreeg 22-26 weken voorgeschoteld eind september 2006....en dat lange wachten zou pas nadat de bestelling door de leasemaatchappij is gedaan aanvangen...en daar had ik dus geen echt geen zin in: een half jaar wachten op een Toyota...hahaha...als het een Ferrari was ok dan wil ik zelfs wel een jaar wachten
473.gif
maar op een toyota...no way...

ad5000

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

De 2 Renault Laguna's (II) hadden beide problemen met turbo en versnellingsbak, terwijl de rijders eerder ieder 2 Laguna's I hebben gehad zonder problemen
623.gif

[/ QUOTE ]

Maar dat is een bekent probleem bij de Laguna II,ik vind het erg jammer dat er zoveel problemen mee zijn (zowel turbo's als electronisch) ik vind het erg mooi auto's en had er graag een gekocht en in gezien willen worden.

Maar niet met ZO véél mankementen.

[/ QUOTE ]

Begrijp dat er mensen zijn die problemen hebben (gehad) met de Laguna II, maar die van mij ging nooit stuk.
Ik heb met volle tevredenheid 180.000 km gereden met een Laguna Grand Tour 100PK dCi Expression die overigens ook nog een veel te bieden had voor die 27.000 euro.

Bovendien vind ik het (en vele met mij) gewoon een erg mooie auto met veel comfort en vooral ruimte.

Een 40.000km voordat ik hem moest inleveren heb ik 'm, nadat ik met een maat naar de autosalon van Parijs ben gereden, met dieseldamp in de 70 liter tank bij Hazeldonk vol met Shell V-Power benzine gegooid en na het eten vrolijk doorgekacheld....
407.gif

Aftappen, nieuwe filters erin en zonder problemen of raar lopen door naar de 180k.

Let wel het ging hier dus om de 100pk versie, de 120 versies met de variabele turbo gaan met bosjes stuk.

Overigens, mijn Ford verbruikt geen druppel olie, hij pluimt alleen een beetje bij het gasgeven (dus eigenlijk altijd)
473.gif

Twee keer de EGR-klep en 1 keer de computer vervangen binnen de 70.000 km helpt geen zier. Nu 82k en nog vier weken en dan hop naar de nieuwe job, de O2 staat dan al bijna klaar
471.gif

Okki

Forumguru

Laguna bood inderdaad veel auto voor relatief weinig geld. De hatchback versie vond ik het mooist. Ik kon er echter niet goed in zitten. En v.w.b. die Ford's, ik heb er 1 gehad, mijn vader 4.....nooit last van olie.

ad5000

Actief lid

Met de zitruimte zat het met m'n 1.71 m wel goed
473.gif

Heb er zelfs wel eens over gedacht om een Laguna prive te kopen, maar mijn wederhelft vind hem te groot om in te rijden.

De HB was m.i. ook mooier, maar het zicht naar achteren was belabbert (is bij de O2 HB beter). Voor die 1000 euro meer kreeg je bij de Laguna ook nog dakrailing en LM velgen, veel ruimte en natuurlijk goed zicht naar achteren.

johann

Lid

Twee vertegenwoordigers bij het bedrijf waar ik werk, rijden LagunaII. De ene is (voor zover ik weet) tevreden. En heeft nu een PhaseII, de ander twijfelt. Heeft veel problemen gehad, maar ziet uit naar de Laguna III. Ik wil hem ompraten, zeker omdat 'ie dicht bij een Skoda-dealer woont. Wish me luck!

Okki

Forumguru

Laguna III wil de concurentie aan met Audi A6 en (ik meen) BMW 5 serie. C'est drôl !
yeah.gif

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: johann</font><hr />

Heeft veel problemen gehad, maar ziet uit naar de Laguna III.

[/ QUOTE ]

Tja, niemand is enige merkblindheid vreemd. Hetzelfde verhaal bij iemand in mijn omgeving. In de afgelopen vier jaar elk jaar minstens 10 keer terug naar de garage, auto is zowel technisch als financieel volledig afgeschreven.

Stapt-ie nu naar een nieuwe baas en kan-ie een nieuwe auto kiezen. Enige auto's die ik hem hoor noemen, zijn Renaults...

Bovenaan Onderaan