Skoda is 'te goed'

Okki

Donateur
Skoda is \'te goed\'

Bij ons op de zaak zijn de Renault Laguna's in de ban. Na 3,5 jaar al 2 eruit en de vraag is of de rest er binnenkort ook uit gaat. Teveel kapot, te hoge rekeningen.
Opel Astra, Golf beide kapotte versnellingsbakken.
Renault Laguna, turbo;s kapot, versnellingsbak kapot
Ford's: die lekken olie

Nee dan mijn Skoda, 5 jaar (over 2 weken) 135.000 km nog niets mee aan de hand, dus voorlopig geen nieuwe
"Hij is toch nog goed?, Misschien doen we er wel 6 jaar mee"

Ben je dus een autoliefhebber en wil je regelmatig nieuwe auto's rijden, koop een Alfa of zo!
407.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Bij ons op de zaak zijn de Renault Laguna's in de ban. Renault Laguna, turbo;s kapot, versnellingsbak kapot


[/ QUOTE ]

Bij veel leasemaatschappijen worden ze al ontraden. Onder de 120k gaat er natuurlijk ook al veel stuk, maar erboven desintegreren ze zowat... En dat valt meestal nét binnen de maximale km-termijn.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Ford's: die lekken olie


[/ QUOTE ]

Ik weet 't, ik heb een rijdende tijdbom.
grin.gif


</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Nee dan mijn Skoda, 5 jaar (over 2 weken) 135.000 km nog niets mee aan de hand, dus voorlopig geen nieuwe
"Hij is toch nog goed?, Misschien doen we er wel 6 jaar mee"

Ben je dus een autoliefhebber en wil je regelmatig nieuwe auto's rijden, koop een Alfa of zo!
407.gif


[/ QUOTE ]

Je hebt helemaal aan jezelf te danken!
grin.gif
wink.gif


Had hetzelfde - ook hier zo'n bullet-proof Skud - maar ik heb 't opgelost door 'm privé te kopen voor mevrouw Dutch. Die had daar wel oren naar: boodschappenautootje eruit, wolf in schaapskleren erin.

En ik dus dat (tijd)bommetje op wielen.
grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Skoda is \'te goed\'

Alfa is trouwens zo slecht niet meer tegenwoordig. Het zijn echt de Franse auto's die je moet mijden.
 

Exciter

Administrator
Re: Skoda is \'te goed\'

Je kan binnenkort ook aan de chimese meuk, succes gegarandeerd...
 

purk

Senior Member
Re: Skoda is \'te goed\'

Je doet nu net alsof er bij skoda niets kapot gaat....
 

japiejo5

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

Je doet nu net alsof er bij skoda niets kapot gaat....

[/ QUOTE ]
hahah,...ja,...check dat andere draadje even,....wat is er NIET goed aan skoda!!
koffie.gif
 

Reizende

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

Misschien ook eens kijken naar de chauffeurs van de desbetreffende auto's?? Ik weet dat er met bovengenoemde auto's bovengemiddeld aantal problemen zijn, maar zoveel in één wagenpark? En kapotte versnellingsbakken bij Opel en Volkswagen?? Ik vind Skoda een super auto, maar hij wordt hier wel heel erg op een voetstuk geplaatst...
 

Exciter

Administrator
Re: Skoda is \'te goed\'

Wat verwacht je anders op een Skodaforum?
grin.gif
grin.gif
grin.gif


En trouwens, de cijfers liegen er niet om. Al vergeten, hoe hoog Skoda scoort in tevredenheidsonderzoeken?
 

Reizende

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

Nee, dat ben ik zeker niet vergeten... Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben zeer tevreden met mijn auto! Echter vind ik het wel een beetje doorslaan af en toe. Ook de vergelijkingen met BMW en MB etc.. Het ging me echter meer om de andere auto's. Ik geloof gewoon niet dat al die merken zo slecht zijn als ze worden weergegeven. Ik ben van mening dat het ook een groot gedeelte aan de gebruiker ligt. Ik bedoel, een kapotte versnellingsbak, bij 3 auto's in het wagenpark?? Ik heb zelf Opel, Peugeot, Citroen, Volkswagen gereden en wel eens wat gehad, maar wat hierboven wordt weergegeven vind ik extreem.
 
Re: Skoda is \'te goed\'

Mijn passat staat op 310.000km, loopt nog als een trein, motorisch nog niets stuk geweest, alleen de verstuivers bij 290.000km vervangen. Het is dat ik een lease auto moest nemen, anders reed ik hem nog. Nu rijdt de vrouw erin.

Eigenlijk hebben alle merken wel zo hun problemen op het moment, zelfs Toyota..

Laatst nog een Laguna rijder in de skoda laten tuffen, die was toch echt onder indruk van de O2.

Groet WS.
 

Okki

Donateur
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

Ik bedoel, een kapotte versnellingsbak, bij 3 auto's in het wagenpark??

[/ QUOTE ]

Het zijn zeer nette rijders, het betreft hier ook geen 'lease' bakken. De versnellingsbak van de Golf 1.6 MPI levert (raar genoeg) bij Volkswagen meer problemen op dan bij Skoda (zie ook VW forum)

De 2 Renault Laguna's (II) hadden beide problemen met turbo en versnellingsbak, terwijl de rijders eerder ieder 2 Laguna's I hebben gehad zonder problemen
623.gif
 

Daniel

Lid
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

De 2 Renault Laguna's (II) hadden beide problemen met turbo en versnellingsbak, terwijl de rijders eerder ieder 2 Laguna's I hebben gehad zonder problemen
623.gif


[/ QUOTE ]

Maar dat is een bekent probleem bij de Laguna II,ik vind het erg jammer dat er zoveel problemen mee zijn (zowel turbo's als electronisch) ik vind het erg mooi auto's en had er graag een gekocht en in gezien willen worden.

Maar niet met ZO véél mankementen.
 

DJNeO

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Ben je dus een autoliefhebber en wil je regelmatig nieuwe auto's rijden, koop een Alfa of zo!
407.gif


[/ QUOTE ]

Zeg even oppassen jij he!! dit mag dan nog wel een skoda forum zijn, maar dat betekent niet dat je dan het meest mooie merk ter wereld mag uitmaken tot slecht!!
disc.gif


Je mocht willen dat je een 159 kon rijden!!
 

Skody

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

Zoveel bijzonders is de Alfa 159 niet. Een collega van mij rijdt deze als leaseauto met een 1.8 benzine motor. Heb zelf er mee gereden maar vindt 'm niet vooruit te branden plus dat je helemaal simpel wordt van allerlei knopjes, lampjes etc.. Qua styling is 'ie overigens wel weer mooi!
 

Frankie

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Ben je dus een autoliefhebber en wil je regelmatig nieuwe auto's rijden, koop een Alfa of zo!
407.gif


[/ QUOTE ]

Zeg even oppassen jij he!! dit mag dan nog wel een skoda forum zijn, maar dat betekent niet dat je dan het meest mooie merk ter wereld mag uitmaken tot slecht!!
disc.gif


Je mocht willen dat je een 159 kon rijden!!

[/ QUOTE ]

"Meest mooie merk" is het absoluut niet (meer). En ik zou helemaal niet in zo'n willen 159 rijden. Zo bijzonder is ie nu ook weer niet. Front is enigzins apart en oogt agressief, maar voor de rest kon het net zo goed een heel ander merk zijn.. Maar ja, ieder zijn eigen smaak...
 

Okki

Donateur
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

ik vind het erg jammer dat er zoveel problemen mee zijn (zowel turbo's als electronisch) ik vind het erg mooi auto's en had er graag een gekocht en in gezien willen worden.

[/ QUOTE ]

Ze rijden ook erg lekker heb ik me laten vertellen. Alleen pas ik (2.01 mtr) er niet goed in. Ook is het een echte reis-auto, goed voor de lange afstanden. Maar je kan er weer niet zo hard mee door een bocht als een O1 of O2.
 

Okki

Donateur
Re: Skoda is \'te goed\'

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Zeg even oppassen jij he!! dit mag dan nog wel een skoda forum zijn, maar dat betekent niet dat je dan het meest mooie merk ter wereld mag uitmaken tot slecht!!
Je mocht willen dat je een 159 kon rijden!!

[/ QUOTE ]

Ach ja: mooi zijn ze wel, en technisch ook mooi ontworpen. Ik zeg dan ook niet voor niets "Ben je autoliefhebber"

Maar ik ken genoeg mensen die nooit meer een Alfa willen (mankementen, inruilprijs). Uiteraard geldt dit ook voor andere merken.

En Skoda? Ach, ik zeg altijd maar als ik 'moet' verklaren waarom ik een Skoda rijdt.

Mensen die degelijk willen kiezen VW, die sportief willen SEAT en die iets moois/sjiek willen AUDI. En voor al die andere ...... SKODA
baby012.gif
 

purk

Senior Member
Re: Skoda is \'te goed\'

tevredenheidsonderzoek.......vewachting van de skoda rijder ligt ook een stuk lager dan van de gemiddelde VW, AUDI, BMW of MB rijder.
 

Okki

Donateur
Re: Skoda is \'te goed\'

Beter tevreden zijn met iets goedkopers, dan ontevreden met wat duurders
koffie.gif
 

DJNeO

Actief lid
Re: Skoda is \'te goed\'

grin.gif
wordt best fel op gereageerd... alfa...
grin.gif


Een echte alfa liefhebber neemt dat ene mankementje dat idd wel eens voorkomt voor lief
smile.gif
en verder komt het idd allemaal op smaak aan
smile.gif
Alfa was inderdaad slecht en roeste onder je kont vandaan zodra je hem de showroom had uitgereden, maar dat is inmiddels erg lang geleden!!
smile.gif


en ik zeg: gelukkig zijn smaken verschillend, want als iedereen alfa zou rijden wordt het ook weer zo snel saai!
frown.gif
 
Bovenaan Onderaan