Skoda hybrid?

WillemJan

Forumguru
Enig idee wanneer Skoda met een hybrid gaat komen? 14% ipv 25% bijtelling is voor mij een aardige motivator om 'groen' te gaan rijden.

TL@

Forumguru
VW komt eind dit jaar met de eerste hybrides (A1 en Up), van die Up komt er ook een Skoda versie, dus waarschijnlijk eind 2009 de eerste Skoda Hybrid. Zal wel eerst een klein model zijn. Om een Octavia met hybride te hebben, zal je moeten wachten op de O3 denk ik. Nog een jaar of 3 dus.

Op de O3 zou de hybride overgins gecombineerd worden met de TDI (normaal gezien de 1.5 met CR, of een kleine 2-cilinder)

TL@

Forumguru
Tja, maar VW's drie jaar kan wel wat langer zijn dan 3 kalender jaren hoor. De 1.5TDI met 100 of 110pk zou er ook al jaren aankomen (de 90 of 95pk versie zit/zat al in de A2) maar daar heb ik ook nog niks van gezien.

WillemJan

Forumguru
Mijn contract loopt over anderhalf jaar af. En ik wil een auto in de grote van een Octavia. En anders wordt het de Honda of Prius. Ik weet het... het is vloeken in de Skoda-kerk...

Groetjes... Willem-Jan

LenK

Forumguru
Ik vind het best dat Skoda met een hybride komt maar laat dat dan aub de eerste mooie hybride zijn.
Die Toyota en die Honda vind ik niet om aan te zien. Daar ga ik nog niet in rijden al gaat de benzine boven de €2.
En zo zuinig zijn deze twee nu ook weer niet.
Voor de zuinigheid kun je beter een diesel voor kopen, maar dat mag weer niet van die tollenaars in Den Haag.

Als Skoda iets op basis van de Up maakt dan geef in ieder geval mijn portie maar aan Fikkie, zowel qua uiterlijk als qua formaat.

EdK

Forumguru
Dat hybryde mileuvriendelijk zijn is ook erg dubbel !!
Want vanaf het moment dat de batterijen van deze wagens vervangen moeten worden zijn ze opeens erggggggg mileuvervuilend !!
En of dit opweegt tov het zuinig rijden is voor mij nog de vraag !!

Fabia

† In Memoriam
Het is m.i. ook een hele hype aan het worden. En daar springen de autofabrikanten weer op in. Bang dat ze zijn om de boot te missen.

SkodaMan

Actief lid
Toevallig hebben wij vandaag besloten een Honda Civic Hybride te gaan rijden. Lease-plan had een aktie waarbij je een gepimpte Hybride least en het bestaande lease-contract kostenloos overgenomen wordt. De aktie stopte al na een week vanwege de grote belangstelling.

Voordeel:
- 1 : 21,7 volgens het boekje (A-label)
- € 6400 BPM korting, € 1400 BPM tabel correctie
- 14% bijtelling ipv 25%
- standaard Automaat (CVT)

Nadeel:
Geen uitstraling, geen neerklapbare achterbank, geen trekhaak.

De zitpositie in de Honda is voor mij veel beter dan de Toyota Prius. Het stuur van de Prius zit te laag. Voordeel van de Prius is de 5e deur.

Mijn vrouw gaat een Citroen C1 leasen. Die heeft ook slechts 14% bijtelling. Ik verrek het nog langer om me helemaal blauw te betalen aan een auto.

Fabia

† In Memoriam
Dus je bent Skoda rijder af. Kan het me wel goed voorstellen dat je niet langer uitgekleed wilt worden door Den Haag. Zat net de tips voor de laagste fiscale bijtelling lease auto door te kijken en tip nr 5 viel me op:

5. Voor het geval de 500 km grens toch overschreden dreigt te worden, koop een oud goedkoop autootje en rij daar de privé kilometers mee.

LenK

Forumguru
Nadeel:
Geen uitstraling, geen neerklapbare achterbank, geen trekhaak.

Mijn vrouw gaat een Citroen C1 leasen.

Dan heb je dadelijk 2 auto's die er niet uitzien en die absoluut onpraktisch zijn.

De ene is klein en de andere kun je niks in kwijt en gemis aan laadmogelijkheden compenseren met een aanhanger zit er ook al niet in.
Wordt dus auto lenen, huren of eentje erbij voor als je iets wil vervoeren behalve personen en handbagage.

Exciter

Administrator
Uit een Octavia verhuizen in een Civic? Je gaat huilen, joh!

Wij hadden ook aan deze Lease Plan actie kunnen doen.
Zolang er
* geen goede vervanger qua ruimte is
* milieu DODENDE baterijen in de hybrides gebruikt worden

blijven wij lekker tuffen in een uiterst zuinige diesel Fabia.

tlpeter

Actief lid
Toch is een lease auto best te betalen

Vaak worden dingen vergeten zoals onderhoud,brandstof,verzekering.
Dit zijn enorme kostenposten.
Ik blijf lekker in een leaseauto rijden :D

SkodaMan

Actief lid
Dan heb je dadelijk 2 auto's die er niet uitzien en die absoluut onpraktisch zijn.

De ene is klein en de andere kun je niks in kwijt en gemis aan laadmogelijkheden compenseren met een aanhanger zit er ook al niet in.
Wordt dus auto lenen, huren of eentje erbij voor als je iets wil vervoeren behalve personen en handbagage.

Klopt helemaal. We besparen echter zo belachelijk veel geld dat ik heel vaak een busje kan huren als het moet. In de praktijk komt dit misschien een paar keer per jaar voor.

SkodaMan

Actief lid
Dus je bent Skoda rijder af. Kan het me wel goed voorstellen dat je niet langer uitgekleed wilt worden door Den Haag. Zat net de tips voor de laagste fiscale bijtelling lease auto door te kijken en tip nr 5 viel me op:

5. Voor het geval de 500 km grens toch overschreden dreigt te worden, koop een oud goedkoop autootje en rij daar de privé kilometers mee.

Hebben we allemaal overwogen. We hebben een eigen bedrijf en we kijken dus ook naar de bedrijfskosten en persoonlijk lijkt het me niks om een mooie Skoda voor de deur te hebben waar ik niet een mooi tochtje naar zee mee kan maken in het weekend.

Gieliovd

Forumguru
Dat een hybride eigenlijk nog helemaal niet milieuvriendelijk is en goedkoop die discussie is al uitgemolken. Over de gehele levensduur is de auto duurder als een gewone benzine of diesel en ook meer belastend.

Toch vind ik het wel wat hebben, ondanks dat het policy lijkt te zijn dat zo'n ding er meteen heel futuristisch uit moet zien.

Gewoon die elektrische aandrijving, het is leuk!

Wat ik echt triest vind is dat ze tot 40 km/h op elektra rijden, terwijl je in de BB kom 50 rijdt... heb je er net niks aan.

SkodaMan

Actief lid
De Honda Civic Hybride is van het type IMA (Integrated Motor Assist). De motor staat dus altijd aan en de elektrische motor helpt mee als het nodig is. Ook is hij voorzien van Auto Stop. Als je bij een verkeerlicht met je voet op de rem blijft slaat de motor na een paar seconden af. Zodra je je voet van de rem haalt slaat de motor weer aan.

De maatregelen van de regering hebben geen relatie met het milieu, het gaat om geld.

LenK

Forumguru
ondanks dat het policy lijkt te zijn dat zo'n ding er meteen heel futuristisch uit moet zien.

Ik vind er weinig futuristisch aan.
Díe Toyota en díe vind ik er juist bijzonder oubollig uitzien (in spreektaal: ouwelullenbakken).
Daarom wil ik er niet in gevonden worden.

Maak een echte futuristische auto, dan sta ik vóóraan.

tlpeter

Actief lid
De Honda Civic Hybride is van het type IMA (Integrated Motor Assist). De motor staat dus altijd aan en de elektrische motor helpt mee als het nodig is. Ook is hij voorzien van Auto Stop. Als je bij een verkeerlicht met je voet op de rem blijft slaat de motor na een paar seconden af. Zodra je je voet van de rem haalt slaat de motor weer aan.

De maatregelen van de regering hebben geen relatie met het milieu, het gaat om geld.
Dit schijnt de smart ook te doen
Als je remt en je rijdt langzamer dan 8 km/u dan slaat de motor af
Toch lijkt me dat knap waardeloos als je in de file rijd

Bovenaan Onderaan