Skoda Fabia II Combi Sport Sprint Yellow LPG

  • Onderwerp starter Deleted member 2266
  • Startdatum

Hetzer

Forumguru
zaterdagavond iets ontdekt:

bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
linker/bestuurders-zijde gaat de achterlamp, het stadlicht voor én de
twee kentekenlampjes achter aan. Dit herken ik niet van mijn vorige
Fabia. bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
rechter/passagiers-zijde gaat de achterlamp en het stadslicht voor aan.
Dus ditmaal geen kentekenverlichting.


zal toch wel niet normaal zijn? Wel een klein fabricagemissertje.

lijkt me opzich logisch, we rijden rechts, dus als je de auto bijvoorbeeld in de berm langs de rechterrijstrook zet , heb je alleen achter op komende verkeer , dan heeft de kenteken plaat verlichting van de kant gezien nog enig nut. Draai je vervolgens de 180 graden auto in die zelfde berm, (het verkeer komt nu van voren in tegen overgesteld richting dus), dan heeft de kenteken plaat verlichting aan de achterzijde geen nut.
Bij de "britse" Skoda's met het stuur aan de andere kant zal het wel precies omgedraait zijn, lijkt mij
 

cvegreen

Forumguru
lijkt me opzich logisch, we rijden rechts, dus als je de auto bijvoorbeeld in de berm langs de rechterrijstrook zet , heb je alleen achter op komende verkeer , dan heeft de kenteken plaat verlichting van de kant gezien nog enig nut. Draai je vervolgens de 180 graden auto in die zelfde berm, (het verkeer komt nu van voren in tegen overgesteld richting dus), dan heeft de kenteken plaat verlichting aan de achterzijde geen nut.
Bij de "britse" Skoda's met het stuur aan de andere kant zal het wel precies omgedraait zijn, lijkt mij

Echt skoda dus , simply clever
:laugh:
 
D

Deleted member 2266

Hmmm... dan heb ik gelijk een paar adressen in Den Haag in gedachten waar ik vaak kom en waar ik nu uit ga kijken naar jouw auto... of staat'ie in een garage?

Heb je op de A12 trouwens nog niet gesport deze week. Ik blijf kijken :bye:
ik sta op een nogal besloten parkeerplaats net wel / net niet zichtbaar vanaf de Afrikaweg. Dus de kans is klein denk ik hoor. Maar als je me ziet dan hoo rik het wel :)
 
D

Deleted member 2266

zo inmiddels weer terug uit Oostenrijk. 1250km enkele reis. Dus in totaal een goeie 3000 kilometer erbij gereden. Ook veel over sneeuw gereden in de bergen en op de snelweg (10 cm sneeuw @ 80 kmpu (!)), natuurlijk is het glad maar de Bridgestone Blizzaks werkten prima. Geen één keer sneeuwkettingen hoeven gebruiken al scheelde het niet veel. Eén keer een bergpas genomen waarbij de ASR overuren draaide en het flink de berg op glijden was.

Ben tevreden met mijn keuze. Alhoewel ik op de autobahn eigenlijk de hele tijd plankgas rijdt voelt de auto nog lekker bestuurbaar aan. Plankgas is omenabij de 170 kmpu (vanwege de extra bagage en de skikoffer op het dak haal ik de 180 niet). Bij echte hellingen is er wel terugval tot aan 100 kmpu aan toe, maar goed wat wil je met zo'n lichte motor.

De terugrit gedaan met een gemiddelde snelheid van 126 kmpu (voor de snelle rekenaars precies 10 uur sturen dus). Mede door de middenarmsteun en het lederen stuurwiel nog lekker fris aangekomen ook.

En nog een plaatje met de Skoda van mijn schoonpa en een toevallige Skoda voor de deur van ons huisje.

P1010036.JPG
 

breef

Lid
Geweldige kleur dat Sprint Yellow.. :xyxthumbs: Ik voel me weer een saaie muis met mn zwarte skoda
 

jaspernl

Actief lid
Wat ik vanochtend ook ontdekte als verschil met mijn vorige Fabia is dat ik mijn auto niet kon aflsuiten met de tweede sleutel als de motor draaide (mbv de de eerste sleutel natuurlijk :) ) Op zeer koude ochtenden is dit wel prettig, maar goed zo 's ochend vroeg is er toch geen hond op straat dus mijn auto wordt niet maar zo gejat.

Bij mij lukt dat niet met de afstandfsbediening van de sleutel, maar wel als je m handjematig op slot draait.
Is dat bij jou ook?
 

Mark

Banned
zaterdagavond iets ontdekt:

bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
linker/bestuurders-zijde gaat de achterlamp, het stadlicht voor én de
twee kentekenlampjes achter aan. Dit herken ik niet van mijn vorige
Fabia. bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
rechter/passagiers-zijde gaat de achterlamp en het stadslicht voor aan.
Dus ditmaal geen kentekenverlichting.


zal toch wel niet normaal zijn? Wel een klein fabricagemissertje.

Is normaal, de Roomster heeft dit ook.
 

MarcoO2

Forumguru
Hey gele Aardbei,

Reed jij vanmiddag om kwart over vijf in Veenendaal op de rotonde bij het centrum (de Weverij)? Kenteken: **-HKG-5?

Zo ja, dan heb ik je eindelijk gespot!!! :grin:
 
D

Deleted member 2266

Hey gele Aardbei,

Reed jij vanmiddag om kwart over vijf in Veenendaal op de rotonde bij het centrum (de Weverij)? Kenteken: **-HKG-5?

Zo ja, dan heb ik je eindelijk gespot!!! :grin:
ja dat was ik :) met mijn vrouw onderweg naar de supermarkt :) tegenwoordig wat minder met de auto aangezien ik in hartje Utrecht zit. Dus ik ga nu doorgaans met dat andere gele vervoermiddel. maar mijn vrouw gebruikt wel regelmatig mijn auto.
 
Bovenaan Onderaan