Skoda Fabia II Combi Sport Sprint Yellow LPG

  • Onderwerp starter Deleted member 2266
  • Startdatum
D

Deleted member 2266

Beste mensen ik zit al een tijdje mee te lezen op dit forum maar het werd tijd zelf eens te reageren. Sinds 02-01-2009 mijn nieuwe leaseauto in gebruik genomen. Het betreft een Skoda Fabia II Combi met de volgende kenmerken:
- Sport (nu al uniek want in 2009 wordt deze niet meer geleverd), dus met sportstoelen en 15 inch LMV.
- Sprint Yellow
- Sunset
- 1.4 16v 63kW/85pk
- LPG Vialle 52 liter op plaats reservewiel
- vaste trekhaak
- functiepakket (vakjes onder voorstoelen en opbergdingetjes achterin)
- hulpveren (handig bij trekhaak, LPG-installatie en 4 tot 5 man, baggage, ski-zooi, de vorige auto zakte dan veel te ver door (trekhaak over het asfalt bij drempeltjes), ook zonder bagage maar wel met 4 man aan boord, om dit te voorkomen deze optie nu.)

ben er blij mee :cheer:

een mooie opvolger voor mijn Skoda Fabia Combi I Elegance *http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=9634) die na 200.000 km en 3,5 jaar er uit moest.

Ik heb inmiddels 2500 km met de auto gereden en de eerste indrukken zijn zeer positief; de sportstoelen, de armsteun, de hoge(re) zit, vering lekker stijf zonder irritant te zijn, de te gekke kleur, de hoekverlichting, eindelijk weer een lederen stuur, allemaal fijne punten.

Mindere zijn er ook wel; meer windgeruis dan de vorige auto, door het inbouwen van de LPG installatie is de vloer bijna 10 cm omhooggekomen, dit was bij mijn vorige Fabia slechts 2 cm. Maar goed zo na de eerste ervaringen weet ik zeker dat ik als kilometervreter weer een hele fijne auto ga rijden.

In februari gaat hij meer voor een retourtje Oostenrijk dus dan kan ik hem echt uitlaten en kijken hoe het me bevalt.

P1010005.JPG



P1010003.JPG


P1010008.JPG

meer plaatjes: http://picasaweb.google.com/jonathanwisgerhof/NieuweAutoSkodaFabiaCombi#
 
Nou, je tevredenheid spat er bijna vanaf! Welkom hier en veel veilige en vreugdevolle kilometers in je nieuwe Fabia II toegewenst.
 

Hetzer

Forumguru
Mooie auto, en erg mooie kleur dat geel, hij is van jouw 1 dag ouder dan van mij, maar er staat bij jou wel al wat meer km's op. ik heb er tot nu toe 450 afgelegd

nog veel rijplezier toegewenst

gr

Michel
 
D

Deleted member 2266

Mooie auto, en erg mooie kleur dat geel, hij is van jouw 1 dag ouder dan van mij, er staat bij jou wel al wat meer km's op. ik heb er tot nu toe 450 afgelegd

nog veel rijplezier toegewenst

gr

Michel
tsja die kilometers gaan bij mij altijd redelijk hard. Zakelijk rij ik op dit moment 900 km per week, daar komt dan nog +/- 200 km per week bij dus dat wil wel maar goed dan is i lekker snel ingereden :)
 
D

Deleted member 2266

klopt ik heb één nieuwe combi in deze kleur gezien in Duitsland en wat wel grappig was dat ik tijdens mijn eerste ritje door Utrecht Centrum er eentje zag staan. Maar verder een behoorlijke zeldzaamheid denk ik zo. Al was er hier op het forum ook iemand met een gele Combi, ben ff kwijt wie dat nu was.

edit: gevonden i2Paq heeft er net zo eentje als ik
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=91935&postcount=48
een diesel dat wel.
 

Maarten

Forumguru
Gave bak!
De kleur is niet mijn keuze, maar ik kan het ook zeker niet lelijk noemen.

Wachten op mijn nieuwe Fabia duurt zo lang...
 

nemo

Senior Member
Wat een enthousiasme!! Hele gave wagen! Zelf zou ik die kleur niet zo snel kiezen al zal je er een hoop aandacht mee krijgen ;) Heel veel plezier ermee!
 

MarcoO2

Forumguru
Zeker een gave bak! Ik dacht al, waarom heb ik die nog niet gezien op de A12, maar je hebt 'm dus net... ik houd je in de gaten! :grin:
 

Bothje

Heel gewoon lid
Mindere zijn er ook wel; meer windgeruis dan de vorige auto, door het inbouwen van de LPG installatie is de vloer bijna 10 cm omhooggekomen, dit was bij mijn vorige Fabia slechts 2 cm. Maar goed zo na de eerste ervaringen weet ik zeker dat ik als kilometervreter weer een hele fijne auto ga rijden.
Welkom hier met deze mooie wagen.:super:
Maar 10 centimeter hogere vloer??? Heb je een grotere tank er in laten leggen, want bij de meesten komt de vloer niet zo ver omhoog.
 
D

Deleted member 2266

Welkom hier met deze mooie wagen.:super:
Maar 10 centimeter hogere vloer??? Heb je een grotere tank er in laten leggen, want bij de meesten komt de vloer niet zo ver omhoog.
nee het is een ringtank van 52 liter, net als in mijn vorige Fabia I Combi. Om het hoogteverschil te compenseren hebben ze blokken schuim rondom de tank gelegd en zelf van MDF een bodemplaat gemaakt waarop de vloerbedekking van de auto ligt. Wellicht kan het zijn dat het schuim ook dunner kan zijn en zijn ze gewoon lui geweest. Maar goed ik heb voldoende ruimte om reserveolie, startkabels en dat soort zooi een goed plekje te geven en voordeel is dat de het gat na de drempel minder diep is en je dus gemakkelijk je spullen weer pakt. Ik zal nog eens kijken of ik het schuim misschien dunner kan maken. Gelukkig zat er ook een schuimreparatiesetje bij dus in Nederland ligt het reservewiel in de berging. Echter op buitenlandse trips neem ik hem wel mee anders kan ik niet met volle vaast door/naar huis.

Bedankt voor de leuke reacties. Het is opvallend hoeveel mensen meer naar je kijken op de weg maar ook kinderen die spontaan gaan zwaaien, dat gebeurde echt niet in mijn Sahara Fabia hiervoor :)
 
D

Deleted member 2266

zaterdagavond iets ontdekt:

bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
linker/bestuurders-zijde gaat de achterlamp, het stadlicht voor én de
twee kentekenlampjes achter aan. Dit herken ik niet van mijn vorige
Fabia. bij het inschakelen van het parkeerlicht aan de
rechter/passagiers-zijde gaat de achterlamp en het stadslicht voor aan.
Dus ditmaal geen kentekenverlichting.


zal toch wel niet normaal zijn? Wel een klein fabricagemissertje.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat van de kenteken lampjes was me ook opgevallen. Volgens mij werkt het bij mij aan beide kanten maar zal vanavond eens checken. Het was wel een grappig gezicht om te zien dat de kentekenlampjes mee doen. Dat was inderdaad nieuw voor me.
 
D

Deleted member 2266

tsja ik vind het toch een beetje vreemd hoor. Vooral omdat hij het 'half' (enkel bij links) doet. Volgens mij moet een parkeerlicht gewoon één licht achter en één licht achter zijn. Maar aan de andere kant het zijn geen grootverbruikers die lampjes dus de duur van je parkeerlichtactie zal niet veel verkort worden denk ik.

Wat ik vanochtend ook ontdekte als verschil met mijn vorige Fabia is dat ik mijn auto niet kon aflsuiten met de tweede sleutel als de motor draaide (mbv de de eerste sleutel natuurlijk :) ) Op zeer koude ochtenden is dit wel prettig, maar goed zo 's ochend vroeg is er toch geen hond op straat dus mijn auto wordt niet maar zo gejat.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb het vanavond ff gecheckt maar het is inderdaad zoals je zegt. Links wel en rechts niet. Heel raar, zal mijn dealer eens vragen als ik er ben.
 
Gave kleur !! Eindelijk weer eens iemand met lef die niet kiest voor zwart, antraciet of zilvergrijs (gaaaap !)
Maar wat doet in hemelsnaam een consultant business intelligence. Niet lullig bedoeld, maar consultant is al de meest vage beroepsomschrijving die er is, maar dit slaat alles.

groeten,

Frans
 

Bothje

Heel gewoon lid
Maar wat doet in hemelsnaam een consultant business intelligence. Niet lullig bedoeld, maar consultant is al de meest vage beroepsomschrijving die er is, maar dit slaat alles.
:ot:
Is misschien wel een geheim agent :945:
en houdt je vanuit de Skoda Fabia II Combi Sport LPG 1.4 Sprint Yellow in de gaten :laugh::laugh:
 
D

Deleted member 2266

:ot:
Is misschien wel een geheim agent :945:
en houdt je vanuit de Skoda Fabia II Combi Sport LPG 1.4 Sprint Yellow in de gaten
Business Intellgence is een bekend vakgebied binnen de IT. Het komt er op neer dat ik programeer en adviseer bij de ontwikkeling van geautomaiseerde rapportage/informatie-systemen. Maar goed dat is ook weer zo lang op je kaartje en Business Intelligence is ook internationaal herkenbaar.

En de toevalligheid wil dat mijn klant voldoet aan het hierboven vermelde profiel :)
 

MarcoO2

Forumguru
En de toevalligheid wil dat mijn klant voldoet aan het hierboven vermelde profiel :)

Hmmm... dan heb ik gelijk een paar adressen in Den Haag in gedachten waar ik vaak kom en waar ik nu uit ga kijken naar jouw auto... of staat'ie in een garage?

Heb je op de A12 trouwens nog niet gesport deze week. Ik blijf kijken :bye:
 
Bovenaan Onderaan