Skoda Fabia Combi zonder dakdragers

stradje

Actief lid
@Hetzer: je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, want de foto's met die dragers lijken inderdaad genomen met een hatchback (de combi heeft op de foto's steeds dakrails).

Er is in ieder geval een onderdeelnummer (LAS 710 001B), dus dat zou bij de dealer na te vragen moeten zijn.

In de pre-FL accessoires folder (http://www.skoda.nl/media/pdf/fabia_acc.pdf) was expliciet sprake van:
4. Aluminium dwarsdragers voor Fabia Hatchback (LAS 710 001A)
 

Newbee

Actief lid
Sorry, vanaf mijn vakantieplek (Spanje) krijg ik dit bestand niet gedownload. Wat mij bij de standaard Fabia opviel is dat er in de dakstijl (in de sponning van de voordeur) een stalen ring gelast is die de allesdrager aan de onderzijde op z'n plek moet houden.

Deze ringen zitten niet in de combi....
 

LenK

Forumguru
Als er bij de combi in de deuropening ook zo'n schroefgat zit dan kun je daar de dragers van de hatchback ook gebruiken.
 

Trucker

Actief lid
Er zal vast wel een oplossing voor zijn en in die folder staat dacht ik ook
een hatch.Maar gaatjes boren in een nieuwe auto, ik zou het niet durven.
 

corsaar

Senior Member
Hmmm voorheen wel eens een gaatje geboord
voor een z.g. electrische antenne (was toen mode)
Het hele spatbord weggeroest.
 

piair1982

Forumguru
Achteraf zijn langsdragers zoals ze officieel heten altijd te monteren, Wel moet er in het dak gezaagd worden. Onder het plaatwerk zitten altijd de bout bevestiging waarin de langsdragers kunnen worden vastgezet. Zo zit het ook origineel af fabriek. Alleen stansen ze daar eerst de gaten uit de dakplaat.
Roesten doet het niet als je de gaten eerst even met een lakstifje bijwerkt waar je het hebt gezaagd.
Maar goed ik zou ze zelf ( en dat heb ik ook straks) altijd af fabriek nemen.
 

NielsW

Lid
HEt is natuurlijk persoonlijk.
Maar je kunt ze ook gewoon niet nemen als je ze toch nooit gebruikt :)
Hoef je je ook geen zorgen te maken over later monteren.

En de Wat als situaties heb je al helemaal niets aan. Bedoel, wat als je 3 kinderderen en een hond krijgt, dan koop je toch ook een grotere auto ipv dat je aan deze een stuk laat bijzetten :grin:
 

corsaar

Senior Member
Je koopt niet zo maar een grotere auto, daar moet geld voor zijn.
Toen ik een kleine auto had en 3 kinderen ging er gewoon een imperial
op dak met koffers.
 

quorumz

Actief lid
passen je 2 kinderen en hond nu makkelijk op de dakrails of passen de dakrails in je auto wanneer iedereen erin zit:)
 

Trucker

Actief lid
Haha,voor een gezin met 2 kinderen en hond is de fabia een prima auto.
Voor de vakantie is de dakrails met een dakkoffer een mooie aanvulling.
ik hoop dat het zo duidelijk is.:smiley29:
 

cvegreen

Forumguru
Was me dat ff lachen zeg . Kwam echt over alsof je je kinderen en hond op de dakrails ging gaan binden voor je vertrok.
 
Bovenaan Onderaan