Skoda Fabia Combi zonder dakdragers

NielsW

Lid
Heeft er iemand toevallig foto's van de Fabia combi zonder dakdragers?

Bijna iedereen bestelt met, de een vindt het mooier en de ander wil dit vanwege mogelijke dakkoffers.
Ikzelf vindt het met wat zakelijk/ouder en zonder wat sportiever ogen.
Maar heeft iemand deze toevallig en wat foto's hiervan.
 

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb in mijn vijf jaar met de Octavia Combi welgeteld één keer de dakdragers nodig gehad. Daarom waren de dakdragers voor mij niet de meerprijs waard. Visueel had ik geen voorkeur, ik vind beiden wel wat hebben. Mét staat inderdaad wat meer zakelijker c.q. 'familiewagen', zonder vind ik wat sportiever (is tenslotte een stukje visuele RS-tuning ;))
 

NielsW

Lid
Nu al een paar foto's gezien zonder en de auto oogt er wel iets sportiever door. Wij hebben ook besloten er geen op te kopen. Mochten we het echt missen komen ze er later wel op (maar dat betwijfel ik :tongue:)
 
Heeft er iemand toevallig foto's van de Fabia combi zonder dakdragers?

Bijna iedereen bestelt met, de een vindt het mooier en de ander wil dit vanwege mogelijke dakkoffers.
Ikzelf vindt het met wat zakelijk/ouder en zonder wat sportiever ogen.
Maar heeft iemand deze toevallig en wat foto's hiervan.

Hierbij de foto met de greenline zonder dakrail
 

Bijlagen

  • skodagreenline001.jpg
    skodagreenline001.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 173

Ron467

Actief lid
Mijn bestelling kon met toerpakket; zilveren dakdragers en 16" velgen voor €190.
Alleen de 16" kwam op €230........
Na de vele fabia´s op internet en bij de dealer bekeken te hebben, toch zonder de dakdragers besteld! dus voor €40 meer 2 railtjes minder!
Maar in onze ogen als geheel veel mooier.

Tja, als ik alleen maar rationeel zou denken, zou ik ook een greenline genomen hebben:super:
 

Trucker

Actief lid
Ik heb verschillende foto's en auto's bekeken met en zonder dakrails er is voor
beide wat te zeggen kwestie van gevoel, ik vind beide mooi.
Met is voor ons handiger.
 

Ron467

Actief lid
Klopt.
Voor ieder verschillend en
´t is met wat voor ogen je er naar kijkt en welke kleur auto en of dakdragers enz.

Mijn vrouw, volwassen dochter en ik vinden mét iets te veel "familie" auto en zonder net wat sportiever.
En we hebben ze dus niet nodig.....
vandaar.
 

van_der_P

Senior Member
Op een foto zonder rails mis ik ze niet. Achteraf denk wel eens, had ik maar zonder bestelt en i.p.v. bv een klein leerpakket.
Je denk het hoort erbij, het is niet af zonder, maar dat blijkt dan toch niet zo te zijn.
 

quorumz

Actief lid
neem aan dat je zonder de dakrails op de fabia combi greenline ook geen dakdragers kan zetten...
 

NielsW

Lid
Lijkt me niet nee, er zit dan ook geen voorbereiding op zoals je bij sommige auto's ziet.

Veel mensen nemen dakdragers omdat ze het mooi vinden of bang zijn dat ze het missen als ze het niet doen. Ik denk dat misschien maar 25% ooit van plan is om dakkoffers te gebruiken.
 

Trucker

Actief lid
Volgens mij als je het achteraf wil hebben moet je hele plafond los en ik denk inderdaad dat de meeste geen dakkoffer zullen gaan gebruiken.
Wij hebben een hond en dan zit je al snel aan een dakkoffer vast.
 

NielsW

Lid
Hoi Trucker, ik scheer ook niet iedereen over 1 kam, alleen wat ik hier zo lees concludeer ik dat wel :).

Voor mensen die hun hond in de kofferbak willen stallen is er vaak geen andere optie (buiten aanhanger) om op vakantie te gaan.

Als je het achteraf wilt moet volgens mij gaten worden geboord om de bouten te bevestigen.
 

Newbee

Actief lid
neem aan dat je zonder de dakrails op de fabia combi greenline ook geen dakdragers kan zetten...

Ik wilde mijn F2 ook liever zonder dakrails en ben toen naar een optie gaan zoeken om dakdragers zonder dakrails te plaatsen. Deze was niet te verkrijgen (ook niet bij Th*le of andere gerenomeerde merken). Blijkt dat in de dakconstructie boven de deuren van de Combi geen verstevigingen en centreergaten zijn opgenomen waarop een allesdrager kan rusten. Deze constructie zit wel in de standaard F2.

Kortom, om gedurende de geschatte gebruiksduur van m'n nieuwe GL zo flexibel mogelijk gebruik te kunnen maken, toch maar voor de dakrails gekozen. Of ik ze ga gebruiken? ....(maar die ladder van 3,4 mtr kan nu wel mee!).:winkie:
 

quorumz

Actief lid
ja daarom en je zit zelf in de auto dus je ziet ze toch niet zitten:)
en als de ene ze wel mooi vindt en de ander niet, dan maakt het ook niet uit of ze er wel of niet op zitten
 
Bovenaan Onderaan