Skoda fabia combi 2002 lampje temperatuur blijf knipperen

Arjan 1981

Nieuw lid
Nee nog niet,ik heb al veel geld erin gestoken (waterpomp, thermostaat en temperatuursensor) nu effe het geld op.
De auto maakt ook nog een ratelend geluid en nu tikt de motor ook nog af en toe!!!
Daarom denk ik als het lampje en het geluid uitgeschakeld is dat ik maar ga kijken voor wat anders
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd, denk ik dat je eerder je 'garage' moet vervangen: het lijkt alsof er lukraak van alles is vervangen, zonder echt te kijken wat er nu aan de hand is. Overigens een nieuw expansievat kost je misschien 20 euro, het vervangen kan je zelf als je een beetje handig bent. Wat verse koelvloeistof kost je ook de kop niet (ook bij de Action te koop voor een paar euro per liter).
 

Arjan 1981

Nieuw lid
De garage van mij doet er alles aan om mij zo goed mogelijk en goedkoop te helpen ik betaal ook niet de hoofdprijs overal voor maar voor mij is dat al veel geld.
En ja als het geld op is dan kan ik ook niet verwachten dat ze het gratis gaan doen voor mij.
Ik ga volgende week nog wel even kijken voor een goedkoop reservoir
 

brepus13

Forumguru
Als je toch je auto brengt voor kwaal A. Dan is het hartstikke leuk dat ze onderdelen B C en D vervangen maar zolang kwaal A niet verholpen is dan zijn ze niet klaar toch? Als ze een verkeerde diagnose stellen dan is het aan hun om alsnog de auto correct en naar tevredenheid te maken. Natuurlijk kost dat geld en is dat vervelend maar dat is soms niet anders. Een auto met kwalen weer doorverkopen lijkt me ook niet echt de oplossing. Hoe dan ook succes met een oplossing. Ik hoop dat het goed komt voor je.
 

turboturbo

Forumguru
@Arjan 1981 ik had deze van Febi voor nog geen €15,-
https://m.autodoc.nl/febi-bilstein/7107762

Even je kenteken invoeren op die site en er wordt automatisch een passende voor je geselecteerd.

Tip: neem geen Bolk of van een van de andere onbekende merken. De meerprijs van bijv een Febi is in dit geval bijna verwaarloosbaar. Als je het kunt missen ga dan voor een van Hella dan zit je qua kwaliteit en passing optimaal voor een niet-OEM product.
 

turboturbo

Forumguru
Die vaatjes zijn standaard met sensor! Dat omhelst nl. niet veel meer dan twee in de plastic behuizing versmolten metalen voel sprietjes. Daar klikt de stekker van de auto dan vervolgens op vast. :)
 

turboturbo

Forumguru
Succes en laat ons weten hoe het verliep.
Tip voor vervangen: gebruik een lijmklem met bijv een houtje oid ertussen zodat je een van de koelwaterslangen kunt dichtknijpen. Anders verlies je aardig wat vloeistof (een beetje verlies is onvermijdelijk en niet erg)
Of bestel er meteen een officiele vloeistofklem bij als je webshop van voorkeur die toevallig heeft. Een oude bougie (maar wie heeft dat nou liggen) in de slang proppen schijnt ook precies te passen... Het is even priegelen maar zeker niet ingewikkeld: je kunt alles goed zien er overal goed bij.

Action heeft prima G12++ danwel G13 (let op! Roze kleur! Neem geen genoegen met ander spul) koelvloeistof voor weinig om je verlies weer mee aan te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan