Skoda Fabia Clever

EdK

Forumguru
Volgens mij is er geen verschil tussen mijn Clever en de Style
Clever en style zit echt wel verschil tussen
Clever en drive is nagenoeg gelijk, zie de clever maar als aanbiedings opvolger van de Drive

En die matten, blokker heeft ook inloopmatten en zelfs matten met WELKOM erop.
Is het alleen kwestie van bijsnijden....
Maar in algemeen zitten de matten bij het afleveringspakket...
 

Fabia 123

Forumguru
Volgens mij is er geen verschil tussen mijn Clever en de Style.

Kijk maar eens op de configurator bij Skoda.nl Dan zie je de verschillen.
 

EdK

Forumguru
Kijk maar eens op de configurator bij Skoda.nl
Zou zeggen doe dat nog een keertje. :pardon:
Zijn redelijk indentiek maar zitten wel degelijk kleine verschillen in
1 van de dingen is bv 15 inch voor clever en 16inch voor drive
En zo zijn er nog wat dingen die bij een gratis waren en bij de ander als optie te verkrijgen zijn :lezen::pieker:
 

SuHwak

Nieuw lid
Drive heb ik niet voor kunnen kiezen (niet in configurator, Style overigens ook niet bij de LM config), dus vergelijken daarmee is voor mij niet relevant helaas.
Velgen zijn standaard voor beide, Clever/Style, 15" in de configurator, en dan het zeer minime verschil in naam en design tussen Matone (Clever) en Mato (Style)
Velg opties voor meerprijs zijn ietsje anders.

Dus ik zie weinig verschil behalve wat meer keuze mogelijkheden (Bekleding en velgen met meer prijs) voor de Style tov de Clever, met name als je de optie pakketen meerekent die ik gekozen heb.

Als ik wel een keuze had (zoals bij Style) had ik liever de bekleding Zwart/Beige, maar dat paneeltje aan de passagiers kant in de kleur zoals bij de Clever.
 

Joske

Forumguru
Ohja, zou ik 2 auto-dimmende binnenspiegels krijgen? :D
je gaat vooral (althans IK toch) 2 dimmende buitenspiegels missen..

Dat heb ik op de O3 wel en op een autosnelweg zijn deze toch wel handig te noemen.

Want tenslotte... "volg de Skodarijder" wil ook zeggen dat er vaak en veel auto's achter je rijden natuurlijk.. ;)
 

SuHwak

Nieuw lid
Gister even de dealer gebeld om mijn nieusgierigheid genoegen te doen, en gevraagd of m'n auto nog steeds in week 14 kan worden opgehaald. Dit bleek het geval, de auto is definitief in productie genomen. Dus tenzij er een ramp (stakingen?!) gebeurd, kan het niet meer anders worden :)

Net optijd om nog even lekker in te rijden vóór de vakantie naar Italië :D

Weet iemand of de Clever uitvoering al ergens regio Rijnmond al bij de dealer staat? Ben benieuwd of ik de USB poorten achterin zal hebben die ik in de diverse recente video's en plaatjes zie... Maar ik vermoed dat die van de facelift zijn (als je dat zo mag noemen, zie bijna geen verschil aan buitenkant).

Iemand al eens een Clever uitvoering ergens gespot?
 

SuHwak

Nieuw lid
Week of 2 terug (was toch in de buurt) bij Wittebrug in Honselersdijk even naar binnen gelopen. Daar hadden ze inmiddels wel de Combi Clever editie staan, met het Clever pakket er ook op. Viel op: geen 'easy start' wat mij enigsinds verbaasde. Bleek dat ik mij vergist had, en dit alleen op de Style beschikbaar is. Nouja, elk nadeeltje heeft z'n voordeel zoals van Hanegem zegt, ze kunnen er in iedergeval zonder sleutel niet zomaar mee wegrijden(?).

Ohja, gelukkig is het in iedergeval geen SH-111-T geworden (dat is toegekend aan een import Opel Corsa).

Vrijdag middag staatie klaar bij de dealer :D
 

SuHwak

Nieuw lid
Daar istie dan :D

2018 Škoda Fabia Combi - 1.0 TSI 70 kW - Candy White - Clever - Clever Plus/Licht & Zicht/DAB+/Elek. ramen achter/Var. Laadvl.

Jammer dat Smartlink een extra achteraf optie is á €250... :nono: Dat gaat 'm niet worden. Als gadget enthousiasteling zou ik het graag hebben gebruikt voor die enkele apps die het ondersteunen, maar zeker niet voor deze prijs.
Overigens, het wegen
net veranderd te snel om te kunnen vertrouwen op ingebouwde auto navigatie, dus dan maar toch blijven bij Waze :yeah:.
Verder rijdt het heerlijk :tegek::yeehaa:.
Vraag gerust als je wat meer wil weten over deze gloednieuwe Clever uitvoering.

Clever Pakket:
  • Climatronic
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Verwarmbare voorstoelen
  • Verwarmbare ruitenwissersproeiers
  • Driver Activity Assistant
Licht & Zicht
  • Regensensor
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Lichtsensor
  • Tunnellicht-functie
  • Mistlampen met corner-functie
 

SuHwak

Nieuw lid
@EdK: Ik denk het niet, want eerst was de catalogus prijs in de LM configurator €19310, en nu is dat €19210... €100 bruto voor een spiegeltje met licht sensortje :tongue:

Nog een paar footootjes:
 

Bijlagen

  • Voorkant.JPG
    Voorkant.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 27
  • Achterkant.jpg
    Achterkant.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

SuHwak

Nieuw lid
Ik denk dat ik de verkeerde smiley heb geklikt en niet gecheckt voordat ik het poste. :nailbiting: Niks persoonlijks dus. Ik bedoelde eigenlijk deze te gebruiken: :shocked: (maw, verbazing dat dat zo duur is)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Het is je deze keer vergeven....:D
Eigenlijk een smiley (:tongue:) die hier op dit wel zooooo vriendelijke forum niet thuishoort !!
 

SuHwak

Nieuw lid
@Joske Tot nog toe mis ik de dimmende buitenspiegels niet eigenlijk, maarja weet ook niet beter. Ben wel blij met de automatisch dimmende binnen spiegel wat al veel scheelt.

Kwam er vanochtend achter dat de placeholder plaatjes in de bumper bij de koplampen ook daadwerkelijk inhoud hebben! Vanmorgen zag ik ineens water sproeien van vóór m'n moterkap! Ben meteen uitgestapt om mijn vermoedde te bevestigen, en ja hoor, mijn koplampen waren ook nat! Ik blijk dus ook koplamp sproeiers te hebben. Ik dacht echt dat het uitsparingen waren voor als je die optie kiest, maar is dus standaard (op de Clever editie iig)! :cheer::yeah:
 

EdK

Forumguru
JA sla maar vast 10 liter vloeistof in ..... gaat een stuk sneller leeg dat tankje van 5 liters met die koplampsproeiers...
En ja ik hebt ze ook, en als ik met donker moet sproeien dan doet ik de lampen maar ff uit en dan sproei ik.
Dan sproeit hij namelijk alleen de ruiten ...
 

barretje

Senior Member
JA sla maar vast 10 liter vloeistof in ..... gaat een stuk sneller leeg dat tankje van 5 liters met die koplampsproeiers...
En ja ik hebt ze ook, en als ik met donker moet sproeien dan doet ik de lampen maar ff uit en dan sproei ik.
Dan sproeit hij namelijk alleen de ruiten ...

Gewoon even snel 1 keer aan de hendel trekken, dan spuit hij niet. Daarna kun je nog een keer trekken en dan doet hij alleen je raam.
 
Bovenaan Onderaan