Skoda Fabia 1.4MPI (2001)

Simon1984

Senior Member
Ik heb mijzelf al voorgesteld op het forum ook had ik foto's beloofd hier zijn ze dan.
Wel moet ik de rest foto's van de auto zelf nog even ergens anders vandaan halen, dit ivm mijn telefoon die stuk is en ik te lui ben om ze nu van de backup af te halen :arghh:.

Toen ik hem kocht zat er bij de bestuurdersstoel geen clipje om het zonnescherm vast te houden.
Maar voor €4,99 was ik een troste eigenaar van een nieuw clipje (cpl)
DSC_0004.jpg

Kmstand des begins(ish)
DSC_0005.jpg

Deze zit op het moment vast met klitteband, de vergrendeling werkt niet meer.
Ik wil hem eigenlijk openhalen en kijken of ik dat zelf kan oplossen (iemand hier ideeen over?)
ps. de snoepjes zijn voor mijn zoon (alhoewel ik ze ook wel lekker vind zo nu en dan in de file :tongue:)
DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

Op zowel links als rechtsachter waren de raamrubbers "verrot" en heb deze vervangen.
Gaat makkelijk en kosten nieuw € 16,00 p/s bij de dealer.

DSC_0011.jpg

DSC_0012.jpg

Meer foto's volgen nog!

Simon1984

Senior Member
Hierbij nog meer foto's ik was toch aan het hardlopen (nouja bijkomen) en toen dacht ik laat ik eens wat schieten.

DSC_0072.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0075.jpg

Hier kan je goed zien dat de vorige eigenaar niet onbekend was met paaltjes en andere obstakels :banghead:

DSC_0076.jpg

Het kontje :dankje:
DSC_0077.jpg

So far!

Joske

Forumguru
:thumbsup:

Btw over dat handschoenkastje, als ik goed kijk lijkt het alsof enkel het slot in het deurtje kapot is. Dat moet toch niet al te moeilijk zijn om te vervangen? Dan ben je van die velcro vanaf ;) (sloop of nieuw)
Wil gerust eens een artikelnummer opzoeken voor jou als je dat zou willen.

Simon1984

Senior Member
Als je dat zou willen doen graag, ik moet nog even tijd vinden om langs een sloop te gaan (of dealer als het niet heel duur is aka groot verschil sloop / dealer)
Het is inderdaad het mechanisme die niet goed werkt, ik ben alleen bang om het open te maken laatst toen ik dat probeerde hoorde ik een krak. ( ik kan soms wat lomp zijn)

Joske

Forumguru
zo dat zou hem moeten zijn, ETKA meld ook dat het in "kleur" te verkrijgen is :) artikelnummer 6Y1857121

klep dashboardkastje FAB1 2001.jpg

Simon1984

Senior Member
Ten eerste hartstikke bedankt ten tweede: Damn ik krijg zojuist te horen dat dat ding 200 euro is :banghead:

Joske

Forumguru
Enkel de klep?! Nieuwprijs dus?

Zie morgen magazijnier, zal hem eens vragen wat het kost ;)

Cordoba

Forumguru
Totale kastje kun je er met 3 torxschroeven uit halen als ik me niet vergis (denk er wel om dat ook de stekker van de verlichting in het kastje even losmoet).

Als ik het goed heb is t/m 2002 een interieur in 2 kleuren gebruikt (anthraciet met lichtgrijs) en is het kastje lichtgrijs bij die versies, dus moet je een 'sloper' zoeken van 2002 of eerder.

Gaat het makkelijkst met deze site. Even merk, type en bouwjaar invullen en je krijgt een stel Fabia's bij slopers te zien. Vervolgens sloper in de buurt zoeken, en contact opnemen (checken of ie er nog staat, en de onderdelen die je wil hebben er nog in zitten) en prijs afspreken.

Op deze manier heb ik bijvoorbeeld deze in Almere gevonden. Daarbij is deze foto van het dash te vinden:
644142.e.jpg

Er zijn er verder ook te vinden in bijv. Woerden, Mijdrecht, Nunspeet, Ede en Den Haag, dus je hebt keuze voor zover ik kan zien.

Blacky

Forumguru
Hier kan je goed zien dat de vorige eigenaar niet onbekend was met paaltjes en andere obstakels :banghead:

Ziet er goed. Alleen jammer dat de vorige eigenaar zo lomp was. Zie dat je een schuifdak hebt? Die mis ik wel

Simon1984

Senior Member
Cordoba, super bedankt voor die informatie! Daar kan ik wat mee, tevens is het handschoenenkastje los te maken met 2 boutjes link-en rechtsonder.

Blacky zoeen schuifdak is inderdaad wel heerlijk! :)

Simon1984

Senior Member
Update: enkele bedrijven een email gestuurd met de vraag of ze hem nog hebben liggen en wat het mogelijk gaat kosten.

@Joske; Mogelijk nog goed nieuws voor dit kleine (maar stiekem wel irritante) issue?

Joske

Forumguru
Update: enkele bedrijven een email gestuurd met de vraag of ze hem nog hebben liggen en wat het mogelijk gaat kosten.

@Joske; Mogelijk nog goed nieuws voor dit kleine (maar stiekem wel irritante) issue?
Hoe bedoel je? Heb iets gemist geloof ik :)

Joske

Forumguru
Ohhh dat bedoel je, dan toch.. Om eerlijk te zijn ben ik het vergeten.. Sorry, heb al ondervonden dat prijzen onderling tch weinig schillen hoor :-)

Simon1984

Senior Member
haha maakt niet uit hoor, ik was meer aan het wachten van email's van de sloop dan de nieuwprijs, want zoals je al vermeld, zullen die niet ver van elkaar liggen.

Bovenaan Onderaan