Skoda Fabia 1.4 2000

Welke stuk hindert de massa precies?

Ik zal morgen proberen de minpool proberen los te koppelen, daarna even kijken of ik de stekker los kan trekken en controleren op vuil of nattigheid.
 
Hallo allemaal,

Even een terugkoppeling. Vandaag heb ik geprobeerd de auto na te kijken bij de ECU, deze heb ik in/tussen de kabels wat spinnenwebben verwijderd en schoongemaakt. Even heen en weer geschudt met de kabels en ECU en de EPC storing was weg. Toeval of logisch?

Nu blijft wel dat de auto eerst op normaal 900 toeren draait bij stilstand, daarna bij gas geven en loslaten eerst terugvalt naar 500 en dan pas weer naar 900 gaat met als gevolg dat de auto even schokt alsof die bijna uitvalt. Na een rondje gereden te hebben om de auto warm te draaien viel de auto een keer uit tijdens stilstand. Nu heb ik geen idee waar dit aan ligt maar de EPC is in ieder geval weg. Wat me ook opvalt is dat de auto erg langzaam reageert op het gas geven. Dit merk ik vooral als ik de auto schakel en gas geef. Tijdens het volgas schokt deze ook wel eens of houdt die in.

Nu wil ik morgen even 4 nieuwe bougies, olie, oliefilter en luchtfilter laten verversen/vervangen. Dit voor de zekerheid aangezien me olie er namelijk bij het meten vandaag er nogal wat te donker uitzag. Misschien dat de monteur dan kan nachecken waarom de auto schokt, bijna uitvalt en schommelt in de toeren. Misschien dat jullie eventueel een idee hebben waar dat aan zou kunnen liggen?
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Het is sowieso een goed idee om dat basis onderhoud even te doen; je kunt eea uitsluiten en lost het niks op dan is het niet voor niks gedaan.

Heb je die rode verf trouwens zelf aangebracht? Of zat het er al? Weet je wat de reden is dat het er zit?

Ik moet denken aan het rottende kabelboom probleem bij de Fabia I, bij je verhaal over dat de lampjes aan of uit gaan als je aan de kabels wiebelt. Ga de kabelboom eens na die naar beneden langs / onder de accu loopt en controleer het gedeelte wat op het chassis rust, op vocht of schimmel. Even googlen op rottende kabelboom Fabia I moet je eea aan info verschaffen, er is al veel over geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan