skoda fabia 1.2 6V clasic

Gieliovd

Forumguru
Ik heb het voor u vandaag eens geprobeerd hoe het nu zit als je bv wilt uitstappen terwijl je motor nog draait. De eerste maal trekken ontgrendelen de deuren zich en gaat de binnenverlichting aan . Tweede maal trekken gaat de deur gewoon open. Het is dus zo gelijk jij gedacht had . :xyxthumbs:
Heel fijn! Werkt dus prima. De meningen zijn verdeeld over de veiligheid. :icon_smile_dead:

Dat je auto gebouwd is eind 2004 en op kenteken in mei 2005 is niet vreemd hoor. Auto's staan wel vaker gewoon ergens stil. Stukje voorraad of verkeerd besteld ofzo.

Handelaren zijn ook niet bekend om hun goede service, omdat het gewoon auto doordouwers zijn. Opkopen, oppoetsen en doordouwen!

Uitzonderingen daar gelaten.

Fabia

† In Memoriam
Het service sleuteltje staat nog altijd op mijn dashboard , hij was het weer vergeten te vragen in de garage om het weg te halen . Man man , is de eerste en de laatste keer dat ik zaken doe met die handelaar hoor. Ik betere service gewent .

Je kan 'm ook zelf resetten, volgens mij staat de uitleg in de gebruiksaanwijzing. Of misschien weet iemand hier het.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb het voor u vandaag eens geprobeerd hoe het nu zit als je bv wilt uitstappen terwijl je motor nog draait. De eerste maal trekken ontgrendelen de deuren zich en gaat de binnenverlichting aan . Tweede maal trekken gaat de deur gewoon open. Het is dus zo gelijk jij gedacht had . :xyxthumbs:

Je kan 'm ook zelf resetten, volgens mij staat de uitleg in de gebruiksaanwijzing. Of misschien weet iemand hier het.
Eeuh... ik geloof een heel tijdje de RESET knop inhouden aan de ruitenwisser hendel rechts.

Fabia

† In Memoriam
Zal toch eens in het instructieboekje opzoeken. Ik maak er eigenlijk weinig gebruik van.

cvegreen

Forumguru
heb hem dus gewassen en gepoetst zie elders in dit forum daarvoor.
Echter er is mij iets opgevallen tijdens het poetsen. Ik weet niet of iedere fabia dit heeft , maar achter het glas van mijn voorlichten zit er een stuk zwart , het loopt ook omhoog tussen de richtingsaanwijzer en de rest van het lichtblok. Is dat bij jullie ook in de kleur van jullie wagen ?

Hier een paar foto's om het misschien wat duidelijk te maken ( was moeilijk om het op foto vast te leggen , weerspiegeling )

100_6856.jpg

100_6858.jpg

Fabia

† In Memoriam
Klopt dat hoort bij een Classic uitvoering. Bij de andere uitvoeren is dat van chroom. En ik heb het ook want de Equipe + is weer gebaseerd op de Classic. En ik moet zeggen dat ik er zelf heel erg blij mee ben, het staat de Fabia erg goed. Mijn dealer was er ook erg over te spreken.

Bijlagen

• DSC05054%20%28Small%29.JPG
    DSC05054%20%28Small%29.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 8

Hetzer

Forumguru
@Cvegreen; Dat hebben in Nederland alleen speciale actie modellen, zoals (inderdaad @Fabia) de Equipe Plus, alle overige incl de Elegance (L&K) hebben en zilvere binnenkant ipv deze zwarte!
ik vind deze zwarte overigens mooier dan die zilver binnenzijde, helemaal bij jou zwarte auto!

@Fabia ;
De Spirit (+) uitvoeringen zijn ook gebaseerd opde classic maar die heeft het ook weer niet!!

cvegreen

Forumguru
@Cvegreen; Dat hebben in Nederland alleen speciale actie modellen, zoals (inderdaad @Fabia) de Equipe Plus, alle overige incl de Elegance (L&K) hebben en zilvere binnenkant ipv deze zwarte!
ik vind deze zwarte overigens mooier dan die zilver binnenzijde, helemaal bij jou zwarte auto!

@Fabia ;
De Spirit (+) uitvoeringen zijn ook gebaseerd opde classic maar die heeft het ook weer niet!!

Oh , dat is leuk om te weten, ben eigenlijk ook wel blij dat de binnekant ook zwart is . Mijn vrouw had ze te koop zien staan met dat zwart , kwam me op een of andere manier bekend voor , maar nu is mijn euro gevallen (welliswaar in centiemen).

Gieliovd

Forumguru
Yup, wij kwamen hier achter op de meeting van de zomer. De een had mooie chromen en de andere mooie zwarte.

Het chroom ziet natuurlijk weer wat exclusiever... maar bij een zwarte auto...

cvegreen

Forumguru
Yup, wij kwamen hier achter op de meeting van de zomer. De een had mooie chromen en de andere mooie zwarte.

Het chroom ziet natuurlijk weer wat exclusiever... maar bij een zwarte auto...

Waar een meeting allemaal goed voor is . Ik woon in België , dus zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit op een skoda meeting geraken.

cvegreen

Forumguru
Ik heb een fabia zoals jullie wel weten , maar er zit geen LM op . Ik heb op tweedehands.be een setje gevonden . Echter ik weet niet welke steek ik moet hebben en zo . is ook 15" , past dat op mijn wagentje en wat vind je van de velgen zelf . Die borduurschade herstel ik zelf wel , heb dat met de velgen die op mijn C3 lagen ook gedaan .
Hier de link zodat jullie u mening kan zeggen.

http://www.2dehands.be/15duims-5spa...eling=auto&auto_access=11&rubriek=auto_access

Om een idee te geven van de velgen die op mijn C3 lagen hier een paar foto's van mijn C3 geweest.

HPIM2423.jpg

HPIM2421.jpg

cvegreen

Forumguru
Voor de Fabia geld
Steek 5x100
ET 43
Naaf 57,1
Zie ook
http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/

De wielen uit de advertentie gaan dus niet passen.
Kijk een op marktplaats en zoek dan op "5x100 15" skoda"

Dank je wel voor de informatie . Zit er 5x100 steek op zo'n lichte wagen ? Is maar een clasic hoor . Nu ja ik ga het niet betwisten , heb zelf nog geen wieldop ervan getrokken om eens te zien hoeveel bouten er in zitten. Nu ja 15" moet niet hoor , het mag gerust ook 14" zijn . Ik zie niet graag wieldoppen , vandaar dat ik op zoek ben naar velgen , maar niet te duur , we zijn aan het bouwen en door mijn ongeval in mijn fout lopen de facturen hoog op .

Gieliovd

Forumguru
Trieste verhalen Cvegreen... hou je goed he.

Die steek van 4x100 heeft niets te maken met de sterkte of uitvoering van de auto hoor. Fabrikanten hanteren gewoon een vaste steekmaak en voor een bepaald type een bepaalde ET waarde. Het heeft gewoon te maken met de maat waarop de wielbouten in de wielnaaf komen.

Fiat heeft geloof ik 98 en een beetje, Ford 100... ik wist het voorheen wel, maar ben het vergeten.

Let wel op de ET waarde! Als die niet klopt dan steken ze uit je wielkasten of lopen ze aan.

Ook het naafgat niet vergeten, want anders passen ze niet over je naaf centrering heen!

joergarms

Senior Member
Die velgen passen inderdaad niet, maar om je ff op te beuren, persoonlijk zou ik ook niet zo'n type velg kiezen, het deed mij een beetje goedkoopjes aan qua uitstraling.

Desperado

Forumguru
Dat dacht ik bij die in België....
Die passen heel mooi onder Felicia.
Maar om even van Groningen naar België te rijden is me toch even teveel van het goeie.

Bovenaan Onderaan