skoda fabia 1.2 6V clasic

Gieliovd

Forumguru
Ah die stond bij mij tijdelijk ook op de lijst!

Ik had een leuke Kia Rio sedan 1.5 liter gezien uit 2004 voor heel weinig geld en niks gelopen.

Toch blij dat ik deze heb gekocht, ondanks mijn problemen.
 

EdK

Forumguru
Kia Rio is een leuke auto voor weinig euro's , maar als je er tegenaan leunt heb je al een deuk
Dat plaatwerk is wel zoooo dun of het van cola blikjes gemaakt is !!
En t kraakt aan alle kanten als je erin rijd ( uitspraken van een collega die hem heeft )
 

Gieliovd

Forumguru
En bij nader inzien in real life ziet het er ook niet uit. De verhoudingen kloppen gewoon niet.

En qua onderhoud was zelfs de dealer niet te spreken... heel apart.
 

cvegreen

Forumguru
Als ik dat zo lees , mag ik heel blij zijn dat ik niet op een leuke rio gebotst ben (figuurlijk he). Ik ben wel heel erg te spreken over het kwaliteitsgevoel bij mijn skoda . Dat is echt top. Je zult het wel al ondervonden hebben , is mijn eerste rammel vrije wagen en dat is zo super . Bij mijn hyundai mocht ik de radio op 15 zetten voor de muziek hard overkwam , bij mijn skoda op 10 en dat zal niet enkel te maken hebben met de kwaliteit van de luidsprekers maar ook geen nevengeluiden . Ik kan vergelijken , zelfde cd zelfde radio , dus is te vergelijken he .
 

TL@

Forumguru
Tja, nu heb je het wel zitten hé. Eens een duitse wagen, wil je zelden nog terug.
 

EdK

Forumguru
Tja lees t al ook nooit met adreikskunde opgelet dan !!
Maar Skoda is nog steeds Tjechies en das toch een ander landje !!
Oke ze gebruiken dan wel redelijk veel duitse onderdelen maar t zijn tjechische ontwerpen !!??
 

Fabia

† In Memoriam
Oke, het moederbedrijf is duits. Je merkt toch goed de invloed van Volkswagen op Skoda. De kwaliteit is toch met sprongen vooruit gegaan.
 

cvegreen

Forumguru
Oke, het moederbedrijf is duits. Je merkt toch goed de invloed van Volkswagen op Skoda. De kwaliteit is toch met sprongen vooruit gegaan.

Je ziet goed dat het een budget polo is . Vandaag stond ik naast eentje (vraag mij niet welke type polo hoor ) en kon duidelijk lijnen herkennen die een fabia ook heeft . Maar een fabia is toch mooier dan een polo en goedkoper waarschijnlijk ook . Maar die budget polo voelt echt wel super degelijk aan . Klinkt als ik dat lees erg goedkoop , maar dat voelt hij nochtans niet aan.
 

TL@

Forumguru
Hoe je het ook draait of keert. De meeste onderdelen komen ongewijzigd uit VW fabrieken.
De tolleranties zijn gewoon dezelfde als bij VW. Dus eigenlijk Duits, alleen het algemene design is niet helemaal Duits.

Nog even over budget polo.
Het is idd wel zo dat kwa prijs de Fabia een budget Polo is. Maar ik heb met beiden gereden (huidige Polo, vorige Fabia) en de Fabia is toch een stuk mooier afgewerkt en zit naar mijn gevoel beter in elkaar. Een Fabia zou ik wel willen rijden, een Polo nooit.
Heb mijn schoonvader zelfs een Fabia combi aangeraden, hij rijdt er al bijna 2 jaar naar volle tevredenheid mee. Dit na 6-7 jaar ontevreden Nissan gereden te hebben.
 

cvegreen

Forumguru
Alleen een polo is toch een stuk duurder. En ook minder compleet dan een Fabia.

waarom kiezen mensen dan voor een polo als ze voor het zelfde geld een leuke fabia kunnen hebben . Het is toch allemaal van de VAG groep.Enkel dan omdat er VW op een polo staat ervoor kiezen ? Of gewoon kortzinnige mensen misschien? Ik heb het niet voor de merken VW & audi , maar ben wel te spreken over de kwaliteit , maar ik vind dat het imago rond VW & audi niet bij mij passen . Enkel daarom wil ik liever geen VW of een audi . Maar skoda en seat vind ik wel weer passen bij mij , al ging mijn voorkeur uit naar een seat (viel te duur uit ), ben nu toch wel heel blij met mijn fabia hoor.
 

cvegreen

Forumguru
Het is me al opgevallen van dag 1 hoor , maar ben het al gans de tijd vergeten te schrijven.
Als ik met mijn wagen rij dan gaan de deuren op slot vanaf ik een 20km/u doe en gaat pas uit het slot eens ik de sleutel eraf trek , is dat bij jullie allemaal zo ? Is dat het zogezegde anti carjacking beveiliging ?
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is inderdaad een beveiliging, het staat standaard uit. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het laten activeren bij de garage.
 

Gieliovd

Forumguru
Die functie wil ik ook hebben, lekker luxe wel ;)

Mijn pa heeft het ook op zijn Toyota RAV4 alleen die heeft nog van die vergrendeling met palletjes. Als ie dicht staat functioneren de grepen dus niet. Moet je eerst het palletje doen, daarna greep.

Hoe is dat met de Fabia? Een keer trekken vergrendeling eraf, nog een keer trekken deur open?
 

cvegreen

Forumguru
Die functie wil ik ook hebben, lekker luxe wel ;)

Mijn pa heeft het ook op zijn Toyota RAV4 alleen die heeft nog van die vergrendeling met palletjes. Als ie dicht staat functioneren de grepen dus niet. Moet je eerst het palletje doen, daarna greep.

Hoe is dat met de Fabia? Een keer trekken vergrendeling eraf, nog een keer trekken deur open?

Als je de kontaktsleutel uit het kontakt trekt gaan de deuren los en gaat de binnenverlichting branden. Hoe het zit als de motor nog draait weet ik niet , heb dit nog niet geprobeert.
 

TL@

Forumguru
waarom kiezen mensen dan voor een polo als ze voor het zelfde geld een leuke fabia kunnen hebben . Het is toch allemaal van de VAG groep.Enkel dan omdat er VW op een polo staat ervoor kiezen ? Of gewoon kortzinnige mensen misschien? Ik heb het niet voor de merken VW & audi , maar ben wel te spreken over de kwaliteit , maar ik vind dat het imago rond VW & audi niet bij mij passen . Enkel daarom wil ik liever geen VW of een audi . Maar skoda en seat vind ik wel weer passen bij mij , al ging mijn voorkeur uit naar een seat (viel te duur uit ), ben nu toch wel heel blij met mijn fabia hoor.

De meeste mensen die een Polo kopen, weten niet eens wat een Fabia is. Ze weten enkel dat Skoda lelijke auto'tjes maakt met oostblok design en achterwielaandrijving.
Als je ze in een Fabia steekt en verplicht een testrit laat doen, zullen ze het ook wel weten.
 

Fabia

† In Memoriam
Zo'n verhaal vertelde de verkoper bij Rijnwoud mij een tijdje geleden. Ze gaan eerst naar VW voor de Polo, schrikken zich een hoedje van de prijs. Vervolgens gaan ze naar Seat om in hetzelfde pand dus de Fabia te zien. Maken daar een proefrit mee en kopen die vervolgens.
 

cvegreen

Forumguru
Die functie wil ik ook hebben, lekker luxe wel ;)
Hoe is dat met de Fabia? Een keer trekken vergrendeling eraf, nog een keer trekken deur open?

Ik heb het voor u vandaag eens geprobeerd hoe het nu zit als je bv wilt uitstappen terwijl je motor nog draait. De eerste maal trekken ontgrendelen de deuren zich en gaat de binnenverlichting aan . Tweede maal trekken gaat de deur gewoon open. Het is dus zo gelijk jij gedacht had . :xyxthumbs:
 

cvegreen

Forumguru
Eindelijk .
Mijn wagen is nu een genaturaliseerde belg (lol) .
Ik heb mijn belgische keuring en de homologatie
Heb er ook nog eens een car pass bij gekregen ( wist dat niet)
Ik weet nu ook wanneer de wagen gebouwd is geweest nl.: 15/12/2004 en pas ingeschreven geweest in mei 2005 , lijkt mij vrij veel tijd tussen .
Het service sleuteltje staat nog altijd op mijn dashboard , hij was het weer vergeten te vragen in de garage om het weg te halen . Man man , is de eerste en de laatste keer dat ik zaken doe met die handelaar hoor. Ik betere service gewent .
 
Bovenaan Onderaan