skoda fabia 1.2 6V clasic

cvegreen

Forumguru
Ik wacht al ruim een week . Een tweede handse wagen duurt normaal 3 dagen , Hij zou in eerste instantie afgeleverd geweest zijn verleden week vrijdag . We zijn precies 1 week verder en heb hem nog niet . Sorry , morgen de wagen niet klaar , mag hij hem houden . Vergeet niet dat ik tegen hem woensdag gezegd had dat Donderdag de laatste dag van aflevering zou zijn . Heb nog op zijn vraag 1 dag respijt gegeven . Hij krijgt nu nog 1 kans morgen en is hij dan niet klaar , mag hij hem houden . Ik eis dan natuurlijk ook mijn voorschot terug . Sorry dat ik een beetje cru of zo overkom , maar mijn bloed kookt momenteel. Ik ben dus heel kwaad en morgen zal ik gaan met de glimlach op mijn gezicht , maar owe als hij dan niet kan afgeleverd worden . Dan gaat die glimlach in een fractie van een seconde veranderen in een zwaar onweer . Ik moet werken voor mijn centen ik moet correct en stipt zijn en eis dat dan ook van anderen . Ik heb hem nu al twee keer respijt gegeven , geen 3 keer .

cvegreen

Forumguru
Een heel goeie middag iedereen.
Het is zover , ik heb mijn skoda fabia voor de deur staan. Ik zo fier als een gieter natuurlijk . Het eerste ritje verliep goed , maar ik was zo bang als iets. Dat komt omdat ik nog niet lang geleden een ongeval gehad heb denk ik . Ik reed hiervoor diesel en weet nog niet goed wanneer op te schakelen . Maar ben er zonder al te veel schokken en stoten mee thuis geraakt. Ik moet zeggen , ik heb ervan genoten , die stilte en je voelt ook meteen de duitse degelijkheid . Ik kan niets anders dan lof spreken over mijn eerste ritje.
Heb hem een grondige inspectie gegeven. en daarna aan de slag gegaan natuurlijk . Ik heb eerst de autostoel van onze zoon erin gezet , daaraan kan ik zien dat de beenruimte iets minder is dan in mijn accent geweest. Maar het stoort niet .
Daarna alle prulletjes die in een auto horen ,zoals ijskrabber , cd's en zo erin een plaatsje gegeven .
Zoals ik gezegd had heb ik mijn radio erin gemonteerd. Eerst geprobeert natuurlijk , want ik wist niet of hij nog werkte of niet na het zware ongeval. Hij doet het nog. Ik moet wel nog aan een verloop stekkertje zien te komen voor de antenne . In de radio moet zo'n lange pin en in de skoda is dat zo'n platte ronde . Dus momenteel is dat enkel cd's luisteren . Oh ja er zitten blijkbaar enkel speakers vooraan , maar ze klinken goed . Daarna eens alle knopjes en hendeltjes gezocht en getest. De klok stond niet juist en verstond niet goed in het boekje waaraan ik links of rechts moest draaien. Uiteindelijk gevonden en juist gezet. Er zit geen cruise controll op . Daar erger ik mij niet aan . Mijn eerste auto met Boordcomputer. te bedienen met het hendeltje voor de ruitenwissers , twee duwknopjes op de kop van het hendeltje en onderaan een reset knop. Handig . De achterbank is niet in twee ongelijke delen neer te klappen , is in 1 stuk . Het handschoenkastje is ook iets leuks . Alle boekjes liggen onderaan en het bovenste deeltje is leeg. er zit wel een draaiknop in waarvan ik eerst dacht dat het de sterkte van het lichtje kon geregeld worden , bij nader inzien staat er een ijssterrtje op getekend . Betekend dat dan dat ik een gekoeld handschoenkastje heb ? Genoeg gepraat . nu nog een paar foto's .

100_6782.jpg

100_6781.jpg

100_6780.jpg

100_6783.jpg

Eindelijk zijn de moeilijkheden en de vertragingen met betrekking tot die Fabia dan voorbij! Gefeliciteerd en geniet ervan.

Gieliovd

Forumguru
Nou mooi werk! Je toch de wagen nog binnen.
Zie ik daar een Pioneer DEH 3500R? Of is het een type later? Daar zit best geluid in!
Even adaptertje halen voor die antenne. Ik heb zulke barreltjes gelukkig altijd wel liggen. Wie wat bewaard....

Leuk he dat kastje, erg handig dat plankje erin. Owja, die knop is inderdaad voor de koeling met de airco. Kun je kiezen of hij je kastje meekoeld. Blikje erin, rijden maar.

Je rijdt nu voor het eerst weer benzine? Tja das wel ff wennen dan hahaha, lekker horten en stoten.

Je moet er weer een beetje feeling voor krijgen met de koppeling. Beetje gas bij, koppeling omhoog... je kent het.

En zo'n kleine 1.2 heeft natuurlijk ook niet heel veel "vliegwielwerking" zoals ik het maar even (misschien onterecht) noem. Dat merk ik nu ook tussen mijn 1.0 en 1.25 motoren en nu de 1.4. Hij is rustiger onderin.

Die 1.0 kwam niet van zijn plek zonder gas op de koppeling, de 1.4 kan ik zo wegrollen op de koppeling. Scheelt toch!

En de koppeling van de 1.25 was na verloop van tijd op :tongue: Ook leuk gevoel, ff wegtrekken bij het stoplicht, terwijl die al gekoppeld is, voel je de motor doorslippen haha.

Ieder geval veel plezier met de auto en veel veilig kilometers.

Ik moet wel opmerken: jeetje wat ziet zo'n Classic uitvoering er kaal uit vergeleken met mijn Elegance!

cvegreen

Forumguru
Het is niet de eerste keer dat ik benzine wagen rij , maar het is ondertussen wel al meer als 10 jaar geleden dat ik een benzine wagen gehad had.
Het is inderdaad een pioneer radio die erin steekt , die ik uit mijn accent gehaald heb maar het is geen DEH-3500R maar een pioneer DEH-1500R Dus een paar slagen minder . Maar inderdaad het geluid is daarvan super goed. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik weet niet hoe er een elegance uitziet vanbinnen , maar inderdaad er zit niet veel op . Wat ik wilde zit erop en dat is meer als voldoende. Ik vind hem met die twee kleuren wel super mooi.

Fabia

† In Memoriam
Van Harte Gefeliciteerd, het is er eindelijk toch van gekomen. Ik wens je er heel veel plezier mee. Je moet alleen ff je serviceintervalindicator of hoe het ook mag heten ff laten resetten. Dat is dat kleine tekentje linksonder bij de km teller.

cvegreen

Forumguru
Van Harte Gefeliciteerd, het is er eindelijk toch van gekomen. Ik wens je er heel veel plezier mee. Je moet alleen ff je serviceintervalindicator of hoe het ook mag heten ff laten resetten. Dat is dat kleine tekentje linksonder bij de km teller.

Is dat het sleuteltje dat je bedoelt ?

EdK

Forumguru
Dat klopt wat fabia zegt, het steeksleuteltje !!
Enne niet bemoeierig bedoeld maar volgens mij zit die gordel niet goed om het kinderzitje !!
Tja en een kind is het meest waardevolle wat een mens bezit !! en dus ook een veilige rit !!?

cvegreen

Forumguru
Dat klopt wat fabia zegt, het steeksleuteltje !!
Enne niet bemoeierig bedoeld maar volgens mij zit die gordel niet goed om het kinderzitje !!
Tja en een kind is het meest waardevolle wat een mens bezit !! en dus ook een veilige rit !!?

Ha , oeie. Die zat zo ook in mijn vorige wagen vast gemaakt hoor . Zal het nog eens goed bekijken hoe het moet en indien het verkeerd is anders vast maken . Indien jij de fout kan zeggen , dan doe ik het meteen anders , zou er niet mogen aan denken dat onze zoon iets overkomt .

EdK

Forumguru
Zover ik het weet en doe zou het gordeldeel wat bij een volwassen rond de buik zit bij het stoeltje voorlangs moeten en door de inhammen aan de zijkant moeten gaan waar dat kleine blauw witte stikkertje zit ( op de foto ) Het deel van de gordel wat bij ons normaal over de borst gaat zou aan de achterkant van het stoeltje moeten en de stalen pen die daar zit ( als het goed is )
Althans zo is het mij toendertijd verteld door de winkelier waar ik een stoeltje kocht die er eensgelijk uitziet als die jij daar hebt !!
Nu ben ik ook niet heilig dus mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag !!
Want dat kleine grut is toch het rijkste wat je je kan wensen !!!

cvegreen

Forumguru
Zover ik het weet en doe zou het gordeldeel wat bij een volwassen rond de buik zit bij het stoeltje voorlangs moeten en door de inhammen aan de zijkant moeten gaan waar dat kleine blauw witte stikkertje zit ( op de foto ) Het deel van de gordel wat bij ons normaal over de borst gaat zou aan de achterkant van het stoeltje moeten en de stalen pen die daar zit ( als het goed is )
Althans zo is het mij toendertijd verteld door de winkelier waar ik een stoeltje kocht die er eensgelijk uitziet als die jij daar hebt !!
Nu ben ik ook niet heilig dus mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag !!
Want dat kleine grut is toch het rijkste wat je je kan wensen !!!

Die plaatst waar het kleine blauwe stikkertje staat gelijk jij zegt is nodig als je hem omgekeerd zet , dus van 0 tot 9 kilogram. Eens het kind zwaarder weegt als 10 kg mag je hem in de rijrichting zetten en dan gaat de gordel er gewoon tussendoor achter de rug ( daar is speciaal een uitsparing om de riem er door te steken ) . Morgen ga ik het bij klaar lichte dag nog eens bekijken . Want ik wil echt niet dat er iets met die kleine spruit van ons iets gebeurt.
ff of topic maar dit is mijn zoontje die vandaag 20 mnd is geworden .

100_6254.jpg

TL@

Forumguru
Koddig manneke!

Ik heb een stoel met isofix, veel handiger (en duurder :( )
Gewoon vastklikken aan het chassis, als de verklikkers allemaal groen zijn, is hij goed gemonteerd.

Als ik het zo zie, is jouw stoel wel goed gemonteerd. Die nieuwere stoelen zijn allemaal zo te monteren. Dat komt omdat er veel merken te korte gordels monteren om helemaal rond de stoel te gaan (BMW 5 en Alfa 156 weet ik zeker dat de gordels enorm kort zijn op de achterbank)

cvegreen

Forumguru
We hebben het deze morgen bekeken volgens de tekening die op de stoel staat zou hij juist vast gemaakt zijn . We hebben de kleine erin gezet en hij schopte de ganse tijd tegen de voorste stoel. We hadden al een stoel voor nu ongeveer waar hij recht in zit . We hebben die stoel waarvan foto gepost eruit gehaald en die grote stoel erin gezet , omdat hij constant tegen de voorstoel aanschopte . Met die stoel komt hij lager te zitten met zijn poep en zo komt hij niet meer tegen de voorstoel met zijn voetjes. Die nieuwe stoel is compleet anders vast te maken . Precies wel beter dan wat erin zat . We zijn automatten gaan halen en eens gaan zien voor zo'n verloop stekker voor de antenne , in die winkel hebben ze heel veel , maar dat verkochten ze niet . We moeten daarvoor in een VAG garage zijn vertelde de verkoper . Ik heb eens gekeken bij Conrad.be en daar kost zo'n stekker een 16€ .
Ik heb ondertussen nog een paar foto's gemaakt van de matten en zo , zal ze hier posten.

100_6832.jpg

100_6829.jpg

100_6828.jpg

100_6830.jpg

Fabia

† In Memoriam
Je hebt zijbags, ik dacht dat die niet standaard in een classic zaten. Wel prettig om te hebben.

cvegreen

Forumguru
Je hebt zijbags, ik dacht dat die niet standaard in een classic zaten. Wel prettig om te hebben.

Zal eens plaatsen wat er allemaal als optie op mijn clasic zit . Ik zou zo zeggen verschiet niet van de prijzen .

zij-airbags
€ 290​
centrale deurvergrendeling
€ 275​
elektrische ramen
€ 275​
airconditioning
€ 1.170​
metallic lak
€ 435​
inbraakalarm
€ 160​

Dat zijn de optie's die de eerste eigenaares op haar auto genomen had .
Dat is voor 2605€ aan optie's , wat niet mis is denk ik .
Op de bestelbon (waarvan ik een coppie heb ) staat er eigenlijk als enige optie's op metaalkleur en nieuw fabia pack . Dus denk ik dat je al die optie's in 1 kon krijgen voor een schoon prijsje . Standaard is een clasic ook niet in een 2 kleurig interieur , die van mij heeft dat wel . Dat staat niet op die bestelbon , vind dat zelfs niet terug in mijn lijst dat ik heb .

EdK

Forumguru
Die verloop stekkers hebben ze gewoon bij Halfords en volgens mij hebben jullie die ook in Belgie
http://www.wijnegemshoppingcenter.be/db/Sites/WijnegemBe/wsc2005.taf?Act=ShowResults&_start=1

En mbt kinderstoel ben ik uiteraard ook weer eens gaan kijken , en moet deze dus wel voorlangs halen en heb dus niet de mogelijkheid zoals bij die van jou !!
Vandaar dus de opmerking. Maar Isofix bevestiging mogen ze van mij als een standaard voor alle fabrikanten invoeren !!!

En dat zoontje van je, zit ie je nou toe te lachen of stiekum uit te lachen ???

cvegreen

Forumguru
Die verloop stekkers hebben ze gewoon bij Halfords en volgens mij hebben jullie die ook in Belgie
http://www.wijnegemshoppingcenter.be/db/Sites/WijnegemBe/wsc2005.taf?Act=ShowResults&_start=1

En mbt kinderstoel ben ik uiteraard ook weer eens gaan kijken , en moet deze dus wel voorlangs halen en heb dus niet de mogelijkheid zoals bij die van jou !!
Vandaar dus de opmerking. Maar Isofix bevestiging mogen ze van mij als een standaard voor alle fabrikanten invoeren !!!

En dat zoontje van je, zit ie je nou toe te lachen of stiekum uit te lachen ???

Halfords nog niet aan gedacht , maar de zondag is dat niet open . In ieder geval een heel goede tip. :xyxthumbs:
Heb ff gesurfd/gezocht en gevonden
http://www.halfords.be/BE/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=109805
Kan het bij andere winkels toch een pak goedkoper kopen dan bij halfords .

Mijn zoontje lacht me(nog)niet uit , maar is gewoon aan het lachen , is zo'n lachbekje .
Ik begrijp het ook niet goed waarom dat ze dat niet als standaard nemen die isofix , zou net zo handig zijn . Altijd maar spreken over de veiligheid van de kindjes en gordel om ook achterin , maar dan isofix als enige mogelijke aansluiting eisen , dat gaat dan net weer te ver precies . Ok , er moet zowiezo een overgansperiode zijn voor de oudere wagens , maar het moet doenbaar zijn om dat mettertijd als standaard te hebben voor zowel auto's als autostoelen . Daar ben ik het volkomen met je eens .

cvegreen

Forumguru
Ik ben dus vandaag terug begonnen met werken , wat rijdt die fabia lekker zeg. Ik vind hem tegenover mijn accent harder geveerd staan , maar zeker niet storend. Hij voelt zo degelijk aan he . Man wat een verschil met mijn accent en mijn C3 (de wagen voor mijn accent). Ik ben er uiterst tevreden mee . Heb er nog maar 70km mee gereden , maar ik ben erg onder de indruk ervan (positief). Geen enkel kraakje of rammeltje te bespeuren . stuurt mooi waar je het wilt , zeker niet te indirect . Voelt echt super degelijk aan . Man wat ben ik blij dat ik een fabia heb gekocht en niet verder gaan zien was voor een kia rio ( wat naast de fabia nog op ons verlanglijstje stond. )

Bovenaan Onderaan