skoda fabia 1.2 6V clasic

!Škoda!

Actief lid
Sorry Kensei, maar dit stukje :ot: moet in dit geval kunnen toch?
Nu weer on topic.......

@cvegreen: Ben je al wel met je garagist opgeschoten mbt de levering?

Gieliovd

Forumguru
Schamen? Begrijp ik. Nodig volgens mij? Nee!

Zoals gezegd respect voor het feit dat je gewoon lekker aan het werk bent en je best doet.

Lekker vaak komen hier en wij lezen wel over een gebrekkige zinsbouw heen als het een keer zo ver is. Dat gebeurd wel vaker, maar dan met mensen die niets hebben :D

Ik zal niet meer offtopic gaan :)

Een Fabia heeft wel een lekkere lichte koppeling, scheelt weer inspanning in de auto :)

cvegreen

Forumguru
Hoi allen , ik ben blij dat ik op begrip kan stuiten . Er zijn andere fora waar ze zelfs een beetje eisen dat je perfecte zinsbouw hebt en zo . Daar kom ik na een tijdje gewoon niet meer omdat ik steeds reactie's krijg over mijn zinsbouw en foute schrijfwijzen .
Ben blij dat het hier wel kan . thx aan allen.
Ik ben vandaag nog langs geweest bij de garage ,mocht de papieren gaan halen om mijn verzekering aan te gaan vragen . (voorlopige verzekering) . Doordat het een franse wagen betreft duurt dat 10 dagen voor de papieren in orde zijn . Ik dacht gisteren dat hij gezegd had dat ze het nu maar hadden aangevraagd maar blijkbaar hebben ze dat verleden week al gedaan . Ik kan mijn wagen op belgische nummerplaten laten verzekeren als een voorlopige verzekering omdat hij (franse) keuring heeft tot 2009. Eens mijn papieren binnen zijn , moet hij dan naar de Belgische keuring en een volwaardige verzekering ( is idem als een voorlopige behalve dan dat een voorlopige maar een aantal weken loopt). Dus ik mag uiteindelijk dan toch morgen mijn skoda gaan ophalen. Terwijl de papieren doorgefaxt moesten worden heb ik nog eens grondig gekeken naar mijn wagen . Bv de aansluitingen van de radio , of er nu in de deur ook tweeters zitten en waar die achteraan dan zitten en zo. Ik heb in de voordeuren tweeter plaatsen gezien en woofer plaatsen , achteraan aan de klink zitten er ook tweeterplaatsen. Of er daadwerkelijk iets achter zit weet ik natuurlijk niet . Die aansluitingen voor de radio zouden moeten passen. Dat reserve wiel zit vast geschroefd , maar is dat een volwaardig wiel of een fiets wieletje . Verder heb ik gezien dat er temperaturen op het linker wieletje staan , hoe werkt dat dan ? Links koud/warm regelinge met temperaturen erop vermeld. Midden is aanjagersnelheid en rechts is waar de lucht moet uitkomen .

joergarms

Senior Member
Top dat je je situatie even uitgelegd hebt, dat levert meestal een stuk meer begrip op!!
Veel succes in ieder geval met het verkrijgen van je auto, ga er maar veel van genieten.

Gieliovd

Forumguru
Het reservewiel is bij de combi een gewoon wiel. Geen thuisbrengertje zoals wij in Holland zeggen.

Die draaiknop met temperaturen is gewoon de temperatuurregeling van de verwarming of airco.

cvegreen

Forumguru
Kom net van het verzekeringskantoor . Mijn F1 word vanaf morgen verzerkerd . Ik heb wel pech met mijn verzekering . Als je 2 jaar op BM 0 rijdt dan verhoogt je verzekering niet als je een ongeval in je onrecht hebt. Ik zat op 1 jaar en 9 maanden . dat is ff balen dat ik nu terug naar BM 3 zal gaan. Dat scheelt zo'n 50€ per jaar dat mijn verzekering duurder zal zijn . Echter heb ik het geluk dat mijn verzekering maar 1 jaar duurder zal zijn . Vanaf BM 2 is de prijs hetzelfde als op BM 0 , dus dat valt dan nog mee. Maar als ik het een paar maand later had gehad bleef ik gewoon op BM 0 . Maar ja daar zijn we nu niets mee .De verzekering zal wel iets goedkoper uitkomen dan voorheen omdat mijn vorige wagen (hyundai accent) een zwaardere motor had . Morgen namiddag gaan we hem gaan afhalen , dan nog de radio erin monteren en ik kan rijden . Oh ja ik heb ergens gepost dat er een slede (radio ) erin zat maar dat blijkt niet zo te zijn . Ik heb wel nog mijn slede die in de hyundai zat , dus die eerst er ff in monteren en dat is dan ook weer in orde . Daarna de radio erin en hopen dat hij nog werkt na zo'n zware klap.Zal hem wel eerst testen voor ik hem er daadwerkelijk in monteer hoor . Ik hoop dat ik er heel veel plezier ga aan beleven aan mijn skoda.

cvegreen

Forumguru
Die draaiknop met temperaturen is gewoon de temperatuurregeling van de verwarming of airco.

Stel.
Ik zet die draaiknop op 22°C ik ben aan het rijden en het komt effectief 22°C in mijn wagen . Wat gaat hij dan doen ? De aanjager is manueel en waar hij zijn lucht mag uitblazen is ook manueel te regelen . Ik zie niet echt in wat hij gaat doen om het op 22°C te houden . Regelt dat dan zelfstandig de koud/warm regeling zodat het ongeveer 22°C blijft of bedenk ik dat verkeerd ?
Ik klink nu misschien gelijk een dom kieken , wel zo voel ik me nu eigenlijk ook wel een beetje .

Gieliovd

Forumguru
in Drenthe heet dat ook een thuisbrenger. Sterker: dat zal in heel Nederland wel zo heten, tooh ?
De laatste keer dat ik het controleerde was Drenthe ook nog een Nederlandse provincie.

En daarin meegenomen het feit dat Holland synoniem is voor Nederland, kan het toch niet mis!

:shocked:

Thuisbrengertje: Wiel dat als vervanging voor het reservewiel in een auto ligt. Minder ruimteconsumerend, lichter van gewicht, beperkt in snelheid tot meestal 80 km/h, slechts te gebruiken voor een beperkte afstand (naar huis, de naam zegt het al). :tongue:

Edit: ik was een Laatkomer

cvegreen

Forumguru
Weet dat nu ook weeral dat zo'n klein reserve wiel een thuiskomertje noemt. Man man , wat heb ik hier al veel bijgeleerd .
Ik voel me hier toch beter thuis dan in het citybugforum .
Voor mijn ongeluk waren we op zoek naar iets kleins om mee naar het werk te rijden . Het moest vooral zuinig zijn. We waren uitgekomen op een citroen C1 of een toytoa aygo . Door mijn heel zwaar ongeval was mijn vrouw er tegen dat we voor zo'n heel klein autootje zouden gaan . Na wat zoekwerk kwamen we dan op de fabia terecht en voel me er nu wel heel goed bij dat we niet voor zo'n kleine spruit zijn gegaan.

joergarms

Senior Member
Zoals je bij EuroNcap ook kunt zien, komt de Fabia heel gunstig uit de crashtesten. Niet dat je ook maar enige zin hebt om dat uit te proberen, maar de gedachte dat je een stevige auto om je heen hebt, geef vaak wel wat rust.

Wat betreft de temperatuur regeling, Jij stelt 'm in op 22 graden, blowersnelheid 1. Op het moment dat het 22 graden is, zal er geen extra WARME lucht worden toegevoerd, wel blijft er lucht binnenstromen, maar die zal niet verwamd zijn.
Wordt het dan kouder dan 22 graden, dan zal er weer meer warmte aan de luchtstroom worden toegevoegd. Andersom, komt de temp boven de 22 graden en je zet de airco aan, dan zal die koele lucht blazen.

Fabia

† In Memoriam
Ik moet zeggen dat het best goed werkt, het is geen climatronic maar ik ben er zeer tevreden mee.

cvegreen

Forumguru
Als onze kleine spruit zijn middag dutje gedaan heeft en zijn 4 uurtje op heeft gegeten , gaan we eindelijk mijn F1 gaan halen . Man man , wat kan wachten toch lang duren . Gelukkig kan ik op een paar fora terecht om de tijd wat te vullen . Daarna de radio monteren en hopen dat hij de schok van het ongeval overleeft heeft , want dat hebben we niet kunnen testen , de batterij was al leeg gelopen toen we mijn wagen konden leeg halen .
We zijn deze voormiddag op weg geweest en het is bijzonder hoeveel fabia's er eigenlijk rond rijden .

cvegreen

Forumguru
thx , zal er niet aan mankeren denk ik .

Het mankeerde toch , Deze namiddag heeft voor te beginnen onze zoon een uur langer geslapen dan normaal , ik kreeg het bijna op mijn heupen. Dan was het eindelijk zover . Mijn zoon wakker , zijn vieruurtje opgegeten en wij allemaal weg naar de garage . Wat raad je de papieren van de wagen liggen nog in frankrijk . Zonder papieren van de wagen kan je niet rijden he . Dus terug wachten . Morgen mag ik hem dan eindelijk gaan halen . Als het morgen niet is , wel dan helemaal niet meer . Hij mag hem dan steken waar ik het denk. Ik ben gewoonweg razend .

Gieliovd

Forumguru
Ik kan begrijpen dat je niet blij bent en de garagist een beetje laks.

Maar om nou al op te geven en de auto in het donkere gat te laten douwen is ook wel erg drastisch lijkt me :)

Geduld is een schone zaak zegt men. Bureaucratie vergt geduld.

Fabia

† In Memoriam
Ook ik zou knap woedend zijn maar heb nog ff geduld. Als je eenmaal je auto hebt ben je dit gauw vergeten.

Bovenaan Onderaan