Skoda Enyaq

johnboy

Donateur
In de UK kun je hem customizen met prijs :D
https://www.skoda.co.uk/discover/build-your-own-enyaq

De Founders edition kost in Engeland 50.000 pond (55.000 euro)
De 80 kodt omgerekend 43000 euro

Als ik hem neem, dan wordt het de 80, als de oorspronkelijke catalogusprijs onder de 45000 blijft dan is de 4000 subsidie mogelijk lijkt mij.
Ik zal me nog eens verder verdiepen in de regeling (nooit eerder verder dan de Kodiaq gekeken).

Edit:

Catalogusprijs
De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Hij bevalt duidelijk, zowat iedereen hier is het erover eens dat dit een knappe bak is. Ben er zelf ook helemaal weg van, jammer dat ik niet kapitaalkrachtig genoeg ben, zal dus nog een jaartje of 4-5-6... 8? Moeten wachten vrees ik :(
 

Captain Hook

Forumguru
Ik denk dat hetzelfde gaat gebeuren als met de Kodiaq; die vlak na introductie te maken kreeg met grote populariteit en navenante lange levertijden.

Ondanks dat Skoda's geen koopjes meer zijn, krijg je nog steeds 'veel' auto voor je geld!:jaja:
 

redfoxert

Senior Member
Zijn er mensen die overwegen om de Enyaq aan te schaffen?

Absoluut. Leasecontract van mijn O3FL loopt Mei 2021 af. Op de duitse site is de Enyaq al te configureren en voor zover ik kan zien is een goed aangeklede Enyaq iV60 prima te doen. Een en ander zal natuurlijk van het leasetarief afhangen maar mogelijkheden zie ik zeker.
 

Flem_nl

Forumguru
Prijzen zijn in Duitsland idd prima te doen. De vraag hier in NL is wat er vanuit Den Haag en bovenal Pon er bovenop komt!
 

johnboy

Donateur
Inderdaad, ben zeer benieuwd. Alleen nog twijfel mbt actieradius en onderweg opladen tijdens vakanties...
 

vinom

Actief lid
De 60 iv zal ieder geval 39k kosten, net zoals bij de andere landen. Dus waarom zouden ze de 80 iv dan duurder maken dan de andere landen?
 

Okki

Donateur
Uitnodiging ontvangen van de dealer waar ik mijn auto in onderhoud heb om de Enyaq te komen bekijken. Helaas blijkt die introductie bij een andere vestiging te zijn.

Bij mijn vestiging staan wel al heel veel ID3 's klaar

IMG_20200917_163720_resized_20200917_053529496(1).jpg IMG_20200917_163712_resized_20200917_053529128(1).jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Een zware concurrent voor de Enyaq... VW ID4 :jaja:
vwid4_12.jpg

volkswagen-id4-suv-ev-2020-970-022-550x365.jpg



Vraag mij af die Enyaq-"kopers" nog steeds zo overtuigd zijn.
Moest ik morgen moeten kiezen, dan weet ik het wel. Hoop dat de carpolicy bij mijn vrouw haar werk snel verandert, tegen dat de Superb vervangen moet worden, dat dergelijke wagens tot de mogelijkheden behoren.
 

JeSko

Forumguru
Enyaq is veel knapper, veel hoekiger en robuuster ogend, dit is weer zo'n gladjakker op hoge voet voor de stadsrijders.
 
Bovenaan Onderaan