Skoda Enyaq

EdK

Forumguru
Ziet er leuk uit, komt ver, kost niet te veel - klinkt goed volgens topgear.nl

40K als startprijs....is voor mij ziet er leuk uit, kost teveel privé, klinkt dus niet goed.....
 

Captain Hook

Forumguru
De subsidiepot van 2020 was al na een week leeg!
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/0...elektrische-auto-al-na-een-week-leeg-a4005411

En het zit er dik in dat dat in 2021 niet veel anders zal zijn...

Maar wat de Skoda Enyaq betreft, als die 1500 kg mag trekken durf ik het wel aan hoor, dan wordt de reis een dagje langer en zoals @EdK al aangeeft ook hier begint de vakantie zodra ik van de oprit afrijd.
DE grote vraag is natuurlijk; wat is er nog van het theoretische bereik over, als je er een non-aerodynamisch blok op wielen (oftewel een sleurhut) van 1500kg achter hangt?
De combinatie van de Enyaq zelf + nog eens anderhalve ton er achter is zowat een vrachtwagencombinatie. Die massatraagheid is nou eenmaal niet te verwaarlozen. :pardon:
 

MaxN

Donateur
In de intro van AutoWeek.nl werd verteld dat de RS 1400kg mag trekken en de rest 1200kg.
 

Captain Hook

Forumguru
@Bakkertje Suggestie voor een innovatieve oplossing: monteer een stelletje accu's in de bodemplaat van de sleurhut, een laadkabel via de dissel naar de auto. En voila, je hebt een range-extender...
Je hebt natuurlijk wel twee laadpalen nodig om de boel bij te laden.
:maakmegek:

Oh ja, en het dak van de sleurhut bedekken met PV-panelen; die zijn ook lekker efficiënt wat dat betreft (NOT). ;)
 
....Noem mij 1 concept-auto die zo goed als 1-op-1 werkelijkheid is geworden en ook nog eens goed verkocht / een mainstream doelgroep had?

de honda e is bijna 1 op 1 nu goed verkocht of mainstream is een andere zaak
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AGTon

Forumguru
mijn bericht was van februari 2020. De Honda E is daarna pas geïntroduceerd. Dus die telt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

johnboy

Donateur
Gisteren mailtje van mijn dealer met link om productieplaats vast te klikken. Gedaan, nu wachten op verdere prijzen en inruilprijs... enyaq-certificaat.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

johnboy

Donateur
QUOTE
Yep, begin oktober kan ik in gesprek met de dealer. Wel afhankelijk van prijs, inruil, uitrusting etc.

Vanochtend met de ID3 van VW gereden, leuke ervaring, goede rijeigenschappen. Aan het MEB-platform zal het niet liggen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Derooke

Forumguru
Ter info.

De cofigurator op de BE site van Skoda werkt . Maar helaas nog geen prijzen ,alleen uitvoeringen en opties.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je deze foto ziet .... neen :nono::nono:
enyaq_green_bumper_front-logo-1-jpg.83845


Rare grill, rare positionering, te dikke rand ,... :nono:
Grootste misser vind ik het totaalbeeld. Men plakt er een compleet nieuw front op en men plakt er de kodiaq-kont op. Dat men dan een volledig nieuw design maakt.
 
Bovenaan Onderaan