Skoda Enyaq Coupe RS iV

Tees

Donateur
Eigenlijk wil ik helemaal geen Enyaq Coupe, en met het surplus aan koppel van een EV hoeft een RS(-line) van mij al helemaal niet.

Geef mij maar een normale Enyaq hoor, vind ik veel mooier dan die raar aflopende coupe (ik heb de SUV-rage al niet begrepen, en dan is een SUV Coupe (of GT) voor mij echt onbegrijpelijk). Dus: wie wil z'n Enyaq ruilen voor een prachtig blauwe Octavia 2? ;)
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, ik snap die coupés ook niet. En ik hoef ook helemaal geen Enyaq Coupé RS iV. Ik sluit me wat dat betreft geheel bij de vorige spreker aan. Een standaard Enyaq vind ik een mooie auto, die coupé absoluut niet. Dat geldt bij mij overigens ook voor andere merken, zo'n BMW X6 of zo, the horror. Mercedes heeft ook een paar van die afzichtelijke hokken. Maar gelukkig worden er vrij veel modellen gemaakt, dus hebben we allemaal wat te kiezen.

Ik ben het overigens niet helemaal met @Tees eens, iets GT-achtigs kan ik weer wel waarderen (voor wat betreft het uiterlijk dan, praktisch gaat er bij mij niets boven een combi/station).
 

SuperBeeb

Forumguru
Hoorde net op de radio dat bijna de helft van de in NL verkochte auto's een SUV is (al dan niet EV).
Dat heeft een behoorlijke extra uitstoot tot gevolg, zowel door gewicht als frontaal oppervlak.
Zal bij EV's deels te maken hebben met accupaketten die ze toch ergens kwijt moeten, maar blijft toch wel een irrationele ontwikkeling.
Om (zogenaamd) zuiniger/schoner te rijden moet je dus een grotere en zwaardere auto rijden :pieker:
 

Tees

Donateur
@CharlesTucker een klassieke GT kan me ook zeker wel bekoren, ik doelde meer op een SUV-coupe (die sommige merken ook wel eens GT noemen). En idd, een X6 is ook vreselijk.

@SuperBeeb voor een EV vind ik een SUV nog wel een redelijk verhaal, idd omdat die accu's ergens gelaten moeten worden. De Enyaq vind ik trouwens maar een milde SUV, anders dan bijv een Kodiaq. Scheelt ook 6 cm hoogte, dus das best wat. Beter zou natuurlijk zijn om die accu's in hetzelfde formaat te stoppen als een klassieke station, maar dat blijkt toch moeilijk te zijn op dit moment.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom zou het moeilijk zijn om batterijen in een station te monteren ? Bestaan zelf sportwagens/hyper-sportcars met batterijen. Tesla is begonnen met sportmodel als eerste EV. De S , de 3 zijn nu ook niet bepaald Suv-wagens ;) Maar je ziet wel wanneer er een SUV model van bestaat ,zoals de X, de Y dat de verkoop zich verlegt naar de suv modellen.

Is gewoon de vraag die bepaalt dat het merendeel van de EVs Suv of GT-achtige wagens zijn.
 

SuperBeeb

Forumguru
VW komt dit jaar met de ID7, een 'Passat' met verlengsnoer. Daar komt later mogelijk ook een station van. Ben benieuwd hoeveel ruimte die biedt tov de Passat, hoe zwaar die wordt (ik gok 2 ton) en hoe duur (60k+ ?). Misschien kunnen ze dan van de station weer een coupeversie maken, a la Arteon...
Passat en Superb blijven voorlopig de meest ruimte-efficiente auto's, en nog redelijk betaalbaar.
 
Bovenaan Onderaan