Skoda connect

Schijnbaar eerste jaar gratis en vanaf nu 40e per jaar.. apart. Vind het wel een handige app (als ie het doet) voor b.v. km tot tanken of positie, maar om hier nu voor te betalen... ik weet het niet. Doen jullie dit en is er evt een manier om gratis te verlengen (evt via dealer)?

Ook zie ik dat de app 'Online interieurverwarming' zou ondersteunen. Staat niet in mijn app. Kan ik er dus vanuit gaan dat dit niet mogelijk is? Zou wel ideaal zijn om b.v. ruiten al te laten ontdooien voordat ik vertrek ipv eerst aantal min in auto te moeten wachten.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik vermoed dat dat niet gaat omdat je geen standkachel / elektrische verwarming hebt.
Voor het moet de motor draaien en dat gaat niet op afstand.

Overigens heb ik ook begrepen dat je auto hiervoor via 3G verbinding maakt (die van mij in ieder geval) en dat de mobiele providers gaan stoppen met 3G.
Dan werkt het sowieso niet meer.

Nu weet ik niet of dat ook voor jouw Kodiaq geldt, die is wat nieuwer dan mijn auto en zou zomaar een 4G verbinding kunnen hebben..
 

elsinga

Forumguru
Bij mijn Kodiaq is de Pon Connect box nu uitgeschakeld en ik kreeg er een OBD2 dongle voor terug, die lokaal met een app werkt. Voordeel: geen kosten (denk ik). Nadeel: alleen ritten die je zelf doet worden geregistreerd, dus ik kan niet meer zien of zoonlief bijna thuis is. En dat kon eerst wel.

Ik gebruik 'm wel, maar voor tanken gebruik ik al een andere app en de rest kan ik prima zonder.
 

elsinga

Forumguru
Je, maar die is erg onhandig in het gebruik (elke keer weer de auto koppelen). Gebruik ik dus niet.
 

elsinga

Forumguru
Na afhalen van de auto moest de garage iets doen en toen werkte het een tijdje. Maar elke keer dat ik nu (opnieuw) in moet loggen in de app en de auto weer tevoorschijn moet komen krijg ik de foutmelding dat er iets mis is (en meer info niet).

Ik vond de mogelijkheden tov de Pon app niet de moeite waard om dit goed geregeld te krijgen, tot nu toe. En Connect loopt maar tot juni, dan is de auto 3 jaar in gebruik. Dus of ik er u nog moeite voor ga doen is maar de vraag...
 

Voscour1983

Actief lid
Helaas er zojuist achter gekomen dat Connect abonnement nog maar standaard 1 jaar betreft op de Kodiaq.
Ik wacht nog even op de bevesting, maar ik zou dit wel schandalig vinden.
De navigatie laat op dit moment geen enkele file/verkeers informatie zien, blijkbaar wil skoda/pon hier 49 euro per jaar extra voor vangen.
Dit volgens de info van skoda klantenservice.

Blijkbaar is skoda toch echt het budget merk bij de VAG groep, al zou je dat niet verwachten bij een kodiaq van >50K....
Op deze manier gaat de volgende auto absoluut geen skoda/vag groep auto worden.
Maar eens kijken wat de dealer hiervan vind.
 
Laatst bewerkt:

Voscour1983

Actief lid
Ow dat kan uiteindelijk zeker een mogelijkheid zijn, maar niet zonder een stukje communicatie van mijn kant hoe ik hier over denk.
Op dat vlak kunnen ze nog wel wat leren: leuk dat er in kleine lettertjes staat dat infotainment services maar 1 jaar inclusief is, maar als ik een navigatie systeem in auto bestel ga ik er vanuit dat er anno 2023 ook verkeersinformatie in verwerkt word. En dan langer dan 1 jaar na ontvangst van de auto.
En als VAG/PON dit enkel via een abonnement kan aanbieden, prima maar communceer dat dan. Via DAB+ kan ook verkeersinformatie opgehaald worden,

Je kunt dit stilletjes accepteren en dan heb je straks ook een abonnement nodig om je buitenspiegel na een jaar te moeten verstellen....
3 jaar is toch wel de minimale duur waarin deze functionaliteit geboden mag worden, en dat vind ik zelfs al kort.
 

Rallye

Forumguru
Altijd een goed juridisch argument “ga ik ervan uit”…… En als het in de kleine lettertjes staat is het ook nog gecommuniceerd. RDS doet het nog wel toch? Overigens zijn de VW-services duurder. €245 voor twee jaar…….

Dat wil niet zeggen dat het VAG erg duidelijk is over zijn diensten. In het topic over mijn auto stond op blz. 4 een link naar hoe het bij Skoda zit - die het niet meer doet. Ik heb zelf bij VW ook een poosje lopen zoeken…..

Je kunt hier best tegen protesteren, maar de enige oplossing is het om het niet te kopen. Bij BMW willen ze dit zelfs met de stoelverwarming bijvoorbeeld.
 

Japanese Power

Donateur
Klopt. Heb het 1 jaar op mijn Kodiaq gehad destijds maar er nooit gebruik van gemaakt. Heb het in de 3 jaar daarna ook nooit gemist.

Nu met een EV is het wel handig (als de app werkt) om even wat via de Connect app na te kijken / in te stellen.

Neemt niet weg dat alles in de kleine lettertjes staat en je geen poot hebt om op te staan.

Simply clever noemen ze dat bij Škoda…
 

Voscour1983

Actief lid
Klopt eerder was service connect (auto localiseren, claxonneren en sluiten op afstand etc etc) ook slechts 1 jaar, maar was de verkeers informatie wel drie jaar beschikbaar. Sinds FL is verkeersinformatie blijkbaar ook teruggezet op 1 jaar als onderdeel van connect abonnement.
RDS is niet beschikbaar. wat rest is een dom navigatie systeem dat de route weergeeft op basis van enkel de afstand.
Bij VW is deze service nog steeds 3 jaar (volgens brochure passat/tiguan) bij audi lijkt het onbeperkt (a4 brochure).
Bij de functionaliteit van een navigatie systeem (met lifetime mapcare; waarschijnlijk ook een loze kreet) verwacht ik een route op basis van afstand en files/verkeers drukte. Blijkbaar een verkeerde verwachting….simply clever..ze hebben het waarschijnlijk vooral over zichzelf daar bij pon.
Mij gaan ze op deze manier niet terugzien als klant.

in mijn geval lijkt de oud slogan “ volg de skoda rijder” dus ook niet erg handig.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb in 2015 een nieuwe Passat gehad en die had het ook voor 1 jaar.
Overigens is het niet zo dat de auto zonder geen file informatie krijgt, die komt nog steeds via (volgens mij) RDS. Beter gezegd mijn auto heeft geen abonnement voor verkeer maar weet wel degelijk waar de files staan.

Oh en niet te vergeten, je kunt je smartphone aansluiten en daarmee navigeren die heeft wel online verkeersinformatie.
 
Bovenaan Onderaan