Skoda connect

Topic in 'Kodiaq' gestart door Jankees, 06-01-2022.

1. Jankees

Jankees Lid

Schijnbaar eerste jaar gratis en vanaf nu 40e per jaar.. apart. Vind het wel een handige app (als ie het doet) voor b.v. km tot tanken of positie, maar om hier nu voor te betalen... ik weet het niet. Doen jullie dit en is er evt een manier om gratis te verlengen (evt via dealer)?

Ook zie ik dat de app 'Online interieurverwarming' zou ondersteunen. Staat niet in mijn app. Kan ik er dus vanuit gaan dat dit niet mogelijk is? Zou wel ideaal zijn om b.v. ruiten al te laten ontdooien voordat ik vertrek ipv eerst aantal min in auto te moeten wachten.

Thanks!

Laatst aangepast: 06-01-2022

2. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

3. Jankees

Jankees Lid

Sorry typo... per jaar. Aangepast.

Vraag me af waarom ik mijn auto er niet mee kan voorverwarmen dan.

4. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Ik vermoed dat dat niet gaat omdat je geen standkachel / elektrische verwarming hebt.
    Voor het moet de motor draaien en dat gaat niet op afstand.

Overigens heb ik ook begrepen dat je auto hiervoor via 3G verbinding maakt (die van mij in ieder geval) en dat de mobiele providers gaan stoppen met 3G.
    Dan werkt het sowieso niet meer.

Nu weet ik niet of dat ook voor jouw Kodiaq geldt, die is wat nieuwer dan mijn auto en zou zomaar een 4G verbinding kunnen hebben..

5. elsinga

elsinga Forumguru

Bij mijn Kodiaq is de Pon Connect box nu uitgeschakeld en ik kreeg er een OBD2 dongle voor terug, die lokaal met een app werkt. Voordeel: geen kosten (denk ik). Nadeel: alleen ritten die je zelf doet worden geregistreerd, dus ik kan niet meer zien of zoonlief bijna thuis is. En dat kon eerst wel.

Ik gebruik 'm wel, maar voor tanken gebruik ik al een andere app en de rest kan ik prima zonder.

6. Rallye

Rallye Forumguru

@elsinga Niet de Pon Connect box, maar de Pon MijnSkoda-module…. Deze heeft niets met Skoda Connect te maken.

7. hemi24

hemi24 Forumguru Donateur

@elsinga : is jouw Style Business dan al niet voorzien van de Skoda Connect optie..?

8. elsinga

elsinga Forumguru

Je, maar die is erg onhandig in het gebruik (elke keer weer de auto koppelen). Gebruik ik dus niet.

9. Rallye

Rallye Forumguru

In principe zou dat koppelen eenmalig moeten zijn. Is er bij jouw auto iets mis?

hemi24 vindt dit leuk.
  10. elsinga

elsinga Forumguru

Na afhalen van de auto moest de garage iets doen en toen werkte het een tijdje. Maar elke keer dat ik nu (opnieuw) in moet loggen in de app en de auto weer tevoorschijn moet komen krijg ik de foutmelding dat er iets mis is (en meer info niet).

Ik vond de mogelijkheden tov de Pon app niet de moeite waard om dit goed geregeld te krijgen, tot nu toe. En Connect loopt maar tot juni, dan is de auto 3 jaar in gebruik. Dus of ik er u nog moeite voor ga doen is maar de vraag...

Deel deze pagina