Skoda connect

Maak je gebruik van Skoda Connect als het ingebouwd is?

  • Ja

    Stemmen: 41 64,1%
  • Nee

    Stemmen: 5 7,8%
  • Misschien, afhankelijk de voorwaarden

    Stemmen: 18 28,1%

  • Totaal aantal stemmers
    64

Rallye

Forumguru
@Corné de Kluijver @DeNnZ mijn opmerking over 3G ziet enkel op de wifi-stick. Jullie hebben denk ik een SIM-kaart in je Columbus?

Dan misschien toch liever een wifi-stick? Zie bijvoorbeeld http://webshop.pondealer.nl/index.php?route=product/product&filter_name=Wifi&product_id=1766, geen idee of die ook voor Skoda werkt en schijnt enkel 3G te zijn. Steekt bovendien lelijk uit je dasboard en blokkeert de USB.

Zie bijvoorbeeld deze review op Amazon (https://www.amazon.de/Volkswagen-000-051-409-Surfstick/dp/B00PK52SAU):
"Also habe ich dann schlussendlich „das Original“ von Volkswagen bestellt. Der Carstick kann im Gegensatz zu meinen ersten beiden Adaptern zwar kein LTE, aber mein SIM-Karten-Anbieter (Fyve) liefert derzeit sowieso nur HSDPA+."

In Duitsland noemen ze wat bij ons 4G heet, LTE.

Ook deze VW-leaflet (https://webspecial.volkswagen.de/in...in-download/141110_WLAN_Client_Car-Net_EN.pdf) heeft het over een UMTS-car stick. UMTS=3G.
 
Laatst bewerkt:

BertSteenbergen

Senior Member
Sinds 5 dagen synchroniseert mijn auto niet meer met de app en het web portal. Ik ben aangesloten via mijn telefoon....wie heeft er een idee wat er aan de hand is?
 

johnboy

Donateur
He, dat is toevallig, dat is mij vandaag ook opgevallen m.b.t. online reisdoelen. Geen idee waarom. Heb wel tijdje terug berichtje gehad dat ik een nieuw password moest regelen. Weet niet meer of ik dat heb gedaan (vakantie...) :-).
 

MCA

Lid
Hmm verklaart misschien ook waarom de boel hier niet lekker draait. Vandaag heb ik de dienst geactiveerd (account, wagen toevoegen, pincode in auto ingeven) maar ik krijg het bericht dat ik licenties nodig heb. In het webportal zie ik echter wel infotainment online actief echter ook zonder diensten.

Enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_3795.JPG
    IMG_3795.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 53

johnboy

Donateur
Zou het kunnen dat systeem nog een verbinding via Internet nodig heeft (via hotspot van je telefoon) zodat hij ze binnenhaalt?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik krijg het één jaar gratis, maar ik denk niet dat ik er gebruik van ga maken. Zie te weinig toegevoegde waarde.
 

vdam

Nieuw lid
En weer die Connect verbinding,
Heb nu een simkaart gekocht met 2gb van layca en deze in de beer gestopt het duurt een aantal minuten maar daarna krijg ik op het scherm lte met een dierhoekje ? (weet niet waarvoor dit driehoekje is) en de ontvangst strekte zie foto 1 dit betekend dat de navigatie verbonden is met de simkaart met het 4 g netwerk.
Als ik nu op het scherm naar Skoda Connect gaat en deze activeert krijg ik een fout melding (FOUT:SKODA CONNECT) zie foto 2
En krijg ik hem dus niet aan de praat.Ik zie wel in mijn navigatie dat hij tijdens het navigeren internet gebruikt zie regelmatig nieuwe verkeers aanwijzigingen. Maar mijn Skoda Connect doet het niet dus geen parkeerplaatsen zoeken geen benzine prijzen geen weer info ??
Ook vind ik het wel lang duren voordat het internet zichtbaar is op het scherm.
Als ik de simkaart er ff uithaal en dan er weer in stop gaat contact maken wel vlugger.
Met de mobile hotspot van mijn iphone 7 werkt alles prima
maar deze moet ik ook eerst uit en dan weer aan zetten zodat hij herkend wordt door de Columbus.

Wie o wie weet wat ik verkeerd doe????
 

Bijlagen

  • IMG_7722.JPG
    IMG_7722.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 83
  • IMG_2382.JPG
    IMG_2382.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 79
  • IMG_0068.JPG
    IMG_0068.JPG
    109,9 KB · Weergaven: 68
Bovenaan Onderaan