Skoda Connect met Skoda Citigo iv

keesbran

Nieuw lid
Interessant die 6 augustus, dat was bij mij ook het geval. De dealer zegt bij ons ook: 'blijf het proberen', maar dat helpt niet. Het lijkt me duidelijk een server probleem. Daar zal geen dealer wat aan kunnen doen, maar skoda of de derde partij die dit beheerd wel. Zijn er mensen met een citigo-e iV die nog wel contact via de app kunnen maken? Of is het vooral een activatieprobleem ontstaan door het opnieuw toevoegen van de auto? Een procedure die skoda zelf adviseert trouwens.

Gerard1952

Nieuw lid

Gerard1952

Nieuw lid

keesbran

Nieuw lid
Helaas, hier nog steeds error #08 na het invoeren van de kilometerstand. Ik probeer het later nog wel eens. Ik zou nogmaals kunnen proberen de hele auto te verwijderen en alle stappen opnieuw te doen. @Gerard1952 hoe ging dat, met succes, bij jou?

Gerard1952

Nieuw lid
Helaas, hier nog steeds error #08 na het invoeren van de kilometerstand. Ik probeer het later nog wel eens. Ik zou nogmaals kunnen proberen de hele auto te verwijderen en alle stappen opnieuw te doen. @Gerard1952 hoe ging dat, met succes, bij jou?
Ik heb deze keer geen extra stappen uitgevoerd. Na het invoeren van de km-stand kreeg ik i.p.v. error #08 een scherm met "Gelukt" en daarna het bekende scherm met Wagenstatus, Accu bereik, Doeltemperatuur en Schema's.

Maar vóórdat ik me op het Forum meldde wel alles geprobeerd.
Hierbij een deel van mijn mail aan Info@skoda.nl verstuurd op 8 augustus:

Acties ondernomen:
  1. MySkoda app verwijderd van mobiel.
  2. Mobiel opnieuw opgestart
  3. MySkoda app gedownload (versie 8.4.0)
  4. Ingelogd by MySkoda, resultaat: gegevens Citigo niet ververst

vervolgens
  5. 12V accu Citigo losgekoppeld, 3 minuten gewacht en weer aangesloten: geen effect

vervolgens
  6. Citigo verwijderd uit de app
  7. Mobiel opnieuw opgestart
  8. Stappenplan "opvoeren Citigo als mijn voertuig" uitgevoerd zoals aangegeven.
  9. Stappenplan succesvol tot laatste stap: koppelen Citigo aan app
  10. Resultaat: scherm met Error #08
Ik zie dat versie 8.4.0 van MySkoda app inmiddels vervangen is door 8.4.1.
Ik heb niet paraat wanneer dat is gebeurd.

Succes @keesbran !

keesbran

Nieuw lid
De enige stap die ik niet gedaan heb is de 12 V accu loskoppelen. Verder heb ik alles geprobeerd. Versie 8.4.1 is van 11 augustus en bracht bij mij, toen en nu, geen verbetering. Wel moest ik opnoieuw inloggen in het activerings portal. Dat zag ik als een goed teken omdat het zou kunnen wijzen op een server side reset.

Ik zal later alle stappen nogmaals zetten en misschien toch ook de accu loskoppelen. Weet iemand of je via de OBD poort kunt uitlezen of de auto een serverconnectie heeft gemaakt? Ik heb sinds kort een OBDeleven dongle maar vond het zo gauw niet.

Ik kom ineens ook niet meer in deze app en kom niet langs de verificatie van hoofdgebruiker.
Ik heb contact met skoda nederland. deze verwijzen naar de standaard procedures op de skoda website en de dealer.
De dealer wil dat ik de auto een dag bij hen zet en gaan niet in op wat het kan zijn.
Ik krijg een "Error #008. Wij werken aan een oplossing."

Bovenaan Onderaan