Skoda Connect app issues

SuperbVelvetRed

Senior Member
Hier is een link waar wordt aangegeven dat je via Skoda Connect de auto vanaf afstand de auto op slot kan doen:
https://www.skoda.nl/skoda-connect/vergelijking-skoda-connect-en-mijn-skoda
Wat naar beneden scrollen en bij de "Verschillen toegelicht" "Wagenstatus" openklappen.

Bekijk bijlage 68849

Of deze link:
https://www.skoda-storyboard.com/en...-connectivity/attachment/connectivity5-jpg-2/

Het openen en sluiten met de app (beveiligd met een pincode zoals voor de standverwarming/ventilatie) wordt volgens mijn dealer binnen een aantal weken in België verwacht. Om dit te kunnen gebruiken moet de Skoda Connect account geautoriseerd worden. Blijkbaar ben ik de eerste die dit bij D’Ieteren aangevraagd heeft en heeft laten doen. Mijn Skoda Connect werkt voorlopig nog zoals daarvoor (zien of de lichten uit zijn en/of de deuren gesloten zijn), maar zou bij de server-update omschakelen naar de nieuwe mogelijkheden. Wordt vervolgd dus...
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
@SuperbVelvetRed Dank voor de info. Wellicht kan ik Skoda NL nog op weg helpen met deze informatie :jaja:.

Aangezien Skoda Connect de Amazon Alexa functionaliteit lanceert tijdens het autosalon van Parijs (oktober), vermoed ik dat de bijkomende andere functies gelijktijdig gelanceerd worden.

In België is er enkel de Skoda Connect app en geen app van de invoerder, zoals in Nederland het geval is blijkbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

Hugorijdt

Nieuw lid
Gisteren mijn nieuwe Superb opgehaald en ik ben ook terug gegaan naar de dealer om te laten autoriseren zodat ik de auto van afstand kon ontgrendelen. Na een tijdje kwam het antwoord dat dat in Nederland niet werkt.
 
Het openen en sluiten met de app (beveiligd met een pincode zoals voor de standverwarming/ventilatie) wordt volgens mijn dealer binnen een aantal weken in België verwacht. Om dit te kunnen gebruiken moet de Skoda Connect account geautoriseerd worden. Blijkbaar ben ik de eerste die dit bij D’Ieteren aangevraagd heeft en heeft laten doen. Mijn Skoda Connect werkt voorlopig nog zoals daarvoor (zien of de lichten uit zijn en/of de deuren gesloten zijn), maar zou bij de server-update omschakelen naar de nieuwe mogelijkheden. Wordt vervolgd dus...

En werkt dat nu? Ik heb de update van de skoda app gehad maar buiten wat visuele aanpassingen lijken me er geen functies bijgekomen te zijn. Ik zie wel of de auto open/dicht is maar ik zie nergens hoe je hem vanuit de skoda connect app sluiten.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
En werkt dat nu? Ik heb de update van de skoda app gehad maar buiten wat visuele aanpassingen lijken me er geen functies bijgekomen te zijn. Ik zie wel of de auto open/dicht is maar ik zie nergens hoe je hem vanuit de skoda connect app sluiten.

Werkt nog niet. Volgens handleiding zou het moeten werken. Ik heb een call aangemaakt...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Das jammer. Effectief nieuwe hardware voor gebruikt dan als zelfs een software update van de auto niet voldoende is.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Google Earth is weggevallen bij de nieuwe versie en lock/unlock is erbij gekomen. Het is geen grote must, maar het had wel leuk geweest als het kon.

Vind de airco/verwarming met app bedienen, interessanter en dat kan gelukkig wel met mijn app. Wel vervelend dat je de buitentemperatuur rondom de auto niet meer kan aflezen via de app sinds de laatste nieuwe versie...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan