100-serie skoda 105l

s100

Nieuw lid
Maar eersttttttttttt een potje garage zeep kopen voor de schone handjes !!!
Inmiddels niet alleen garagezeep gekocht. Ben naar tjsechie geweest en heb 2 zgan koplampen een rechter achterdeur( die van mij was slecht en voor 100 czk ,ongeveer 4,50 euro kan je het niet laten liggen) ,ruitesproeiertankje een origineel onderdelenboek van de skoda 105/130 gekocht.Hierin staat alles getekend hoe dingen in elkaar zitten.Echt geweldig en zeker voor die prijs omgerekend 2 euro

Verder geweldig wat daar allemaal nog rond rijdt. Heb 2 fotorolletjes vol geschoten
Zomaar wat foto's)
De s100 /105/120en 130 is daar nog gewoon alledaags vervoer zeker in de dorpjes
Verder veel favorit en felicia
Ook trabant en wartburg zie zo af en toe nog voor bij pruttellen.
Heb ook voor mijn trabi even geshopt ,want dat is weer een andere hobby van mij.
 

Bijlagen

  • DSC01297.JPG
    DSC01297.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 50
  • DSC01317.JPG
    DSC01317.JPG
    64,9 KB · Weergaven: 50
  • DSC01318.JPG
    DSC01318.JPG
    51,3 KB · Weergaven: 52

EdK

Forumguru
Inmiddels niet alleen garagezeep gekocht. Ben naar tjsechie geweest en heb 2 zgan koplampen een rechter achterdeur( die van mij was slecht en voor 100 czk ,ongeveer 4,50 euro kan je het niet laten liggen) ,ruitesproeiertankje een origineel onderdelenboek van de skoda 105/130 gekocht.Hierin staat alles getekend hoe dingen in elkaar zitten.Echt geweldig en zeker voor die prijs omgerekend 2 euro

Verder geweldig wat daar allemaal nog rond rijdt. Heb 2 fotorolletjes vol geschoten
Zomaar wat foto's)
De s100 /105/120en 130 is daar nog gewoon alledaags vervoer zeker in de dorpjes
Verder veel favorit en felicia
Ook trabant en wartburg zie zo af en toe nog voor bij pruttellen.
Heb ook voor mijn trabi even geshopt ,want dat is weer een andere hobby van mij.


Heerlijk dat je zelfs nog in europa zo lekker goedkoop kan shoppen !!
Maar tja voor hoe lang nog !
Als ik je foto's zo bekijk dan zien ze er verweerd uit maar na leeftijd toch redelijk tot zeer gaaf uit !
Tjo die ronde achter zijraampjes , mooi toch !!
Tja het is dat ik de tijd en de ruimte er niet voor heb anders zou ik zo aan zo'n project beginnnen ! Heerlijk lijkt me dit als ontspanning na een stressvolle dag !
 

s100

Nieuw lid
Heerlijk dat je zelfs nog in europa zo lekker goedkoop kan shoppen !!
Maar tja voor hoe lang nog !
Als ik je foto's zo bekijk dan zien ze er verweerd uit maar na leeftijd toch redelijk tot zeer gaaf uit !
Tjo die ronde achter zijraampjes , mooi toch !!
Tja het is dat ik de tijd en de ruimte er niet voor heb anders zou ik zo aan zo'n project beginnnen ! Heerlijk lijkt me dit als ontspanning na een stressvolle dag !

Ja ruimte , Dat kan je nooit genoeg hebben,want opknapprojekten zie je genoeg
Getuige deze skoda bus Taz 1203
 

Bijlagen

  • Afb158.jpg
    Afb158.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 71

Hugo1973

Actief lid
Ik ben pas ook een week in Tsjechië geweest. Inderdaad valt echt op hoeveel oude modellen Skoda daar nog rondrijden. Sommige zien er uit zoals bovenstaande bestelbus, maar er zijn ook heel wat exemplaren die er een heel stuk mooier uitzien.
Wat dat betreft zit het met de degelijkheid en betrouwbaarheid van de Skoda wel goed. :xyxthumbs:
 

van_der_P

Senior Member
Ja ruimte , Dat kan je nooit genoeg hebben,want opknapprojekten zie je genoeg
Getuige deze skoda bus Taz 1203

Zo ontzettend slecht vind ik hem niet uitzien. Er zitten gebruikssporen op, en de lak is verweerd, maar dan houd het ook op. Als je deze bus laat stralen, alle lak en roest ervan af, dan hoeft er niet veel meer te gebeuren dan strak maken en opnieuw spuiten.
Ik weet niet hoe de onderkant en de techniek is.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat de techniek redelijk simpel zal zijn, dus dat moet zonder al te veel kosten te doen zijn.
 

s100

Nieuw lid
Idd iedere skoda en toch zeker zo'n taz bus verdiend het om opgeknapt te worden.

Heb vandaag mijn skoda maar eens naar mijn huis gehaald zodat die de wintermaanden binnen staat
 

Bijlagen

  • DSC01668.JPG
    DSC01668.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 53

s100

Nieuw lid
Vandaag weer wat aan mijn 105 je gedaan .Rechterachterdeur geplamuurd Nu nog remmen / koppeling en koeling verversen.Maar dat komt wel goed.
Nog wat verf laten maken in de juiste kleur om plekjes bij te werken en de achterdeur af te werken
Weet iemand de juiste kleurnaam /code ?
 

Bijlagen

  • DSC01754.JPG
    DSC01754.JPG
    56,4 KB · Weergaven: 51
  • DSC01752.JPG
    DSC01752.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 48

van_der_P

Senior Member
Je kunt eens proberen bij de Skodadealer om via het kenteken de juiste kleurcode te achterhalen.
Dat werkt natuurlijk alleen als het de orginelen kleur is.
Succes
 

s100

Nieuw lid
Ik kan het inderdaad doen,maar ik ben bang dat mijn skodadealer niet eens meer weet wat een skoda 105 is. Ze zijn helaas al behoorlijk vervolkswagend geworden.
 

van inkel

Forumguru
Nog wat verf laten maken in de juiste kleur om plekjes bij te werken en de achterdeur af te werken
Weet iemand de juiste kleurnaam /code ?

Gewoon met je brandstofklep langs een autolakdealer. Deze scannen de kleur en mengen meteen de juiste kleur voor je.
 

pansaebr

Actief lid
skoda 105

Van inkel,
Dit wordt moeilijk een skoda 100 reeks heeft een zwarte afsluitbare dop op de bezinebak staan.Maar ik ben blij dat er weer intresse is in de oudere skoda. Ik weet niet zo direct iets klein dat kan losgeschroefd worden van de auto dat op kleur is.
Gewoon met je brandstofklep langs een autolakdealer. Deze scannen de kleur en mengen meteen de juiste kleur voor je.
 

s100

Nieuw lid
Ik vrees dat het kleinste los te halen deel ,de motorkap is. Of een deur er uit halen en daar mee een verfzaak binnen wandellen. Ach, altijd nog makkelijker dan mijn skoda door de voorpui naar binnen te rijden
 

s100

Nieuw lid
De lak is gemaakt. Kleur 4270 solent bleu. De verfzaak had zelfs alle skoda kleuren nog in een originele waaier.
 

s100

Nieuw lid
Vandaag lekker weer, dus de gril met de nieuwe koplampen er weer in gezet en nog even de onderzijde bij de voorbumper blauw gelakt
 

Bijlagen

  • DSC01780.JPG
    DSC01780.JPG
    58,4 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan