skoda 1.8 tsi elegance business

hemi24

Forumguru
Enige reden waarom er een DSG6 in zou zitten is als het een 4x4 zou zijn; anders enkel met 2.0 of groter…
Of heb je alleen in “S” gereden?
 

gregorius

Nieuw lid
Goedemorgen, reactie gehad van de garage. Heb waarschijnlijk niet goed gekeken maar is toch echt een 7 traps met code MPJ. Hij heeft de advertentie aangepast
 

ertromp

Forumguru
De code van de DSG 7 in de S2 is 0AM.
De garage die de auto aanbiedt is duidelijk geen VAG kenner.

Maar gaat het wat worden?
 

hemi24

Forumguru
Heel eerlijk? Tenzij je graag een gokje neemt, zou ik deze lekker laten staan. Hoe mooi de wagen er ook uit mag zien!
 

gregorius

Nieuw lid
Bedankt voor de eerlijkheid . Twijfel ook nog eerlijk tussen private lease. Dan hoef je je om dit soort dingen niet druk te maken.
 

andrehj

Forumguru
Loont wel de moeite om in de onderhoudshistorie na te kijken of de DSG-olie is vervangen - zou als ik me goed herinner bij 60k gebeurd moeten zijn. Weet uit ervaring (met O2c tot 2011) dat dit best verschil maakte in het schakelgedrag.
Het is een DQ200 met droge koppeling. Die heeft geen vast vervangingsinterval.
 

andrehj

Forumguru
Manual en S, maar kan me vergist hebben. Heb de vraag uitstaan bij de garage
Dat verklaart het. Dan schakelt de bak niet naar 7. Vraag bij garage is niet nodig. Deze auto heeft 100% zeker een DQ200.
Maar waarom reed je tijdens de testrit niet gewoon in D? Dat is toch de stand waarin je normaliter ook rijdt?
Verder is de KM-stand verdacht laag. Ik dacht dat mijn S2 van 2011 (met 133.000 km ) al een lage stand had... Ik zou hiervan zeker een NAP-rapport willen inzien, en de onderhoudshistorie.

Verdiep je verder even in het olieverbruik: Als het een MJ2011 is, heeft deze nog de oude zuigerveren, waarmee deze al dik voor de 100.000 km een oliezuiger wordt. Dat negeren lijdt tot dikke motorschade.

Als het een MJ2012 is (geproduceerd na juni 2011, te zien aan het chassisnummer), zitten er al de iets verbeterde zuigerveren in, dan wordt het een olieboot rond de 120.000 km.
De mijne was (ondanks oliewissels om de 10.000 km) eind 2020 aan de beurt en heeft nu nieuwe zuigers, distributieketting, kettingspanner etc en nul olieverbruik en kan (hopelijk) weer 10 jaar mee.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@andrehj Het is waarschijnlijk nuttiger om eerst de berichten allemaal te lezen alvorens antwoord te geven op een vraag (of opmerking) die al beantwoord (of bevestigd/tegengesproken- doorhalen wat niet gewenst is-) is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is een DQ200 met droge koppeling. Die heeft geen vast vervangingsinterval.
Ja, dat weten we nu zeker. Maar ten tijde van die post waarop jij reageert was er nog sprake van dat het mogelijk toch een DSG6 leek te zijn en dáár sloeg mijn opmerking op.
Ik heb zelf van 2007-2011 een O2c met DSG6 gereden en zo'n oliewissel maakte een duidelijk merkbaar verschil.
 

KlaasP

Actief lid
Dat verklaart het. Dan schakelt de bak niet naar 7. Vraag bij garage is niet nodig. Deze auto heeft 100% zeker een DQ200.
Maar waarom reed je tijdens de testrit niet gewoon in D? Dat is toch de stand waarin je normaliter ook rijdt?
Verder is de KM-stand verdacht laag. Ik dacht dat mijn S2 van 2011 (met 133.000 km ) al een lage stand had... Ik zou hiervan zeker een NAP-rapport willen inzien, en de onderhoudshistorie.

Verdiep je verder even in het olieverbruik: Als het een MJ2011 is, heeft deze nog de oude zuigerveren, waarmee deze al dik voor de 100.000 km een oliezuiger wordt. Dat negeren lijdt tot dikke motorschade.

Als het een MJ2012 is (geproduceerd na juni 2011, te zien aan het chassisnummer), zitten er al de iets verbeterde zuigerveren in, dan wordt het een olieboot rond de 120.000 km.
De mijne was (ondanks oliewissels om de 10.000 km) eind 2020 aan de beurt en heeft nu nieuwe zuigers, distributieketting, kettingspanner etc en nul olieverbruik en kan (hopelijk) weer 10 jaar mee.
Ik heb sinds 1,5 jaar ook een elegance business uitvoering.
Bij de 130k moest ik de koppelingsplaten laten vervangen en ik was net 2 weken uit de garantie…

Wat kost het olieprobleem aanpakken?
 

Tees

Donateur
Ik neem aan dat je met het olieprobleem overmatig verbruik van olie bedoelt? Eerst even de vraag hoeveel de jouwe nu dan gebruikt?
De echte oplossing voor overmatig olieverbruik is een motorrevisie, waarbij nieuwe zuigerveren geplaatst worden. Dat kost minstens 3k€ (bij VAGtechniek €3700)
 

Tees

Donateur
Wat heb je er nu in zitten, 5W40? 1 op 1600 met 5W40 (of 10W40) is inderdaad wel stevig, bij 5W30 zou dat nog een stuk hoger zijn waarschijnlijk. Dan is een motorrevisie wel nabij helaas...
 

KlaasP

Actief lid
Daar ben ik nu ook wel erg huiverig voor geworden nu ik de berichten lees…
Wat zijn de opties… verkopen, inruilen of repareren.
 
Bovenaan Onderaan