Wilko
Senior Member
Ik reed vanmiddag rustig vanaf Den Bosch de A2 richting Eindhoven op, toen ik ineens een hoop gegier onder de motorkap hoorde komen (de getande riem werd toen waarschijnlijk veranderd in eentje die meer op opoe's tandenloze mond leek) en mijn acceletaratie ineens in rappe vertraging veranderde. Het goede nieuws is dat het onder de garantie valt en er niemand achter op is geknald terwijl ik tussen de vrachtwagens tot stilstand kwam (wegens wegwerkzaamheden is er tijdelijk geen vluchtstrook, alhoewel ik nog net op de afrit tot stilstand wist te komen: Mijn excuses voor de file). Het slechte nieuws is dat de auto terug naar de Skodadealer in de buurt van Zwolle moet waar ik hem afgelopen vrijdag (na een grote beurt en nieuwe APK, bij ~109000km) nota bene net op had gehaald. Ik woon zelf in ZO Brabant, dus dat is niet handig. Er is me gewaarschuwd dat in geval van kromme kleppen en andere schade het meer dan een week kan duren voor hij gerepareerd is. Er is gelukkig wel een vervangende auto geregeld, maar natuurlijk geen stationwagon met trekhaak (heb net een set fietsendragers voor op de trekhaak en op het dak binnen zodat we aanstaand weekend met Hongaarse vrienden tussen de bollenvelden konden gaan fietsen: misschien nu maar fietsen huren daar) Maar goed, buiten dat hele verhaal ben ik nu stiekem wel nieuwsgierig naar de omvang van de schade, en vooral ook naar wat ik me precies moet voorstellen bij die "andere schade". (Mijn excuses voor mijn toon: Ik heb uitgekeken naar deze "nieuwe"auto, heb er net een hoop spullen voor in huis gekregen of besteld, een gedeelte al geïnstalleerd, en dan dit: Heb er even goed de smoor in...
)