Sierstuk voor uitlaat 2.0 TDI

skodaboy

Forumguru
de pre facelift versie van de 02 had in 'den tijd' een uitlaat met 2 pijpen..
de 2.0l tdi versie,had toen 2 rechte pijpen,de 1.9 tdi (zoals de mijne) heeft er ook 2 maar deze zijn afgebogen.

de facelift van de 02 heeft idd maar één rechte pijp meer..
zal in 'den tijd' gemakkelijker zijn geweest voor montage vanuit het fabriek,nog 1 type uitlaat i.p.v verschillende modellen..

nu nog de nodige aanpassing aan de diffuser en het sierstuk gaat mooi passen..:D
ik zou het sierstuk niet alleen vastzetten met de spanring,maar ook op een paar plaatsen puntlassen.

ik ben trouwens eens benieuwd naar de reactie op de keuring,als je daar met zo'n 'uitlaat' afkomt..
dan zijn er twee mogelijkheden,als ze goesting halen ze da 'groot' opzetstuk bij en doen ze dan de test of wel wordt het dieseltest bij de vrachtwagens...:jaja:
 

Mettes

Forumguru
Dit sierstuk geeft geen problemen op de keuring.
Verschillende merken hebben eindstukken van dit soort.
Het lassen van dit opzetstuk hoeft eigenlijk niet,deze klempassing werkt zeer goed.(sterke verbinding)
Het eindstuk is zodoende nog uitwisselbaar bij vervanging van bv de einddemper.(puntlassen kunnen natuurlijk ook nog weggeslepen worden)
 

Joske

Forumguru
Net de persoon die het kan weten betreft onze keuring in België ;). Bedankt, zal het eerst mbhv klem vastmaken en zien hoe dat zit. Zou niet graag hebben dat ik het onderweg verlies natuurlijk..
 

Mettes

Forumguru
Voor een beetje gemoedsrust kan een laspuntje natuurlijk geen kwaad.
Anderzijds zit het mijne al 3 jaar vast met deze klemverbinding en het zit nog steeds knoervast.
 

Joske

Forumguru
Maar die heb je zelf gefabriceerd é ;) wsl nog degelijker.

Zou ik ook mogen vragen van waar je in België bent? :) @Mettes
 

Joske

Forumguru
Zo even een update:

morgen wordt het sierstuk geplaatst, vandaag ga ik de binnenkant al eens een likje zwarte verf geven, ben benieuwd :jaja:

(heb in me leven nog maar 1 keer een spuitbus vast gehad dus dat wordt alweer spannend :bloos: )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
zo, de daad bij het woord en foto bij de daad: :)

niet gespoten vervolgens foto zonder flits en met flits getrokken, zie bijlages

even in miniatuur bijgevoegd, desgewenst bijlages openen voor grotere prentjes ;)

origineel niet gespoten.JPG

zonder flits resized.JPG

met flits resized.JPG
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
netjes toch!? beter zo als dat je tegen zo'n glimmende binnenkant aan zit te kijken :thumbsup:
 

Joske

Forumguru
ja dat is idd niet zo heel goed gelukt.. maar mij ging het voornamelijk om het achterste stuk binnenin van het sierstuk, dat is uiteindelijk hetgeen waar je direct in zou kunnen kijken.

En nu heb je lichtinval van aan het aansluitstuk, als je dat afdekt (dus aansluiting op bestaande uitlaat "simuleert") dan is alles ook mooi donker :)
 

CDK

Forumguru
je hebt vast nog meer zwart in je spuitbus zitten :D maar anders gaat dat via de natuurlijke weg ook vast goedkomen met je diesel uitlaatgassen :jaja:
 

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd naar het resultaat onder de auto!
Dat wordt poetsen straks want je wilt toch wel met een glimmende pijp langs de weg gaan toch? :D
 

Joske

Forumguru
Ik heb de wagen gisteren nog een grote wasbeurt gegeven dus als ik morgen terug kom van de garage... zal ik inderdaad wel wat vuile vingers van de mechs af te kuisen hebben ;)
 
Bovenaan Onderaan