Sierstuk voor uitlaat 2.0 TDI

VEEJAY

Forumguru
Geen idee wat de specialist gebruikt heeft, zal vast iets zijn wat tegen extreme temperaturen en uitzetten/krimpen moet kunnen. Ik vond het geniaal dat ze het gedaan hadden. Ze vertelden dat ze dat altijd doen want anders oogt het niet mooi.

Ik zal vanmiddag eens kijken hoe het ook alweer precies zat.
 

Joske

Forumguru
nou dat zal ik dan maar ineens OOK aan de magazijnier vragen :pieker:. Waarom doen ze dat dan niet fabrieksaf? Binnenkant zwart maken?
 

Joske

Forumguru
dan maar laten bestellen door dealer
mee naar huis nemen
schilderen
terug naar dealer en laten plaatsen :)
 

VEEJAY

Forumguru
Hoi, net even gekeken bij de 208 alsook de Skoda met dubbel sierstuk. Conclusie: gezien je een diesel hebt wordt het allemaal vanzelf wel pikzwart van het roet.
 

CDK

Forumguru
als het 1 groot gat is zal het vanzelf zwart worden, in geval van een dubbel eindstuk waarvan er 1 fake is ga je dat zien, ga er maar eens op letten! veel auto's met dubbele pijpen hebben een blinkend en een zwart pijpje, heel fout!
 

Joske

Forumguru
inderdaad Corné.. de 2 mogelijkheden die ik heb, zullen beiden zwart worden langsbinnen ;) (van 1 pijpje naar 2 of 1 ovaal sierstuk)
 

VEEJAY

Forumguru
Ligt aan de montage denk ik Corne, want het roet kan wel degelijk door beide pijpjes heen.

In het geval van de O2 had ik al 2 pijpjes daarop zijn ze gelast. In het geval van de 208 komt 1 uitlaatpijp precies tussen de twee gaten van de sierstuk en blaast dus aan beide kanten.


Ik zal zo de foto's uploaden, misschien schept dat wat duidelijkheid.
 

VEEJAY

Forumguru
Hieronder een skoda met sierstukken na dik 2 ton roeten.

O2TDI.jpg

Het Skoda laswerk met inmiddels 7 jaar ervaring


20130716_210848.jpg


De Peus van 1 rechte pijp naar 2 uitgangen:

peus.jpg
 

CDK

Forumguru
@Veejay, bij diverse vw's en audi's is het te zien hoe het niet moet, maar zoals bij jou is het wel goed gemonteerd :)
 

Joske

Forumguru
@VEEJAY

Ziet er idd goed uit! maar had ook begrepen uit 1 van je vorige posts dat je de Peugeot bij een specialist hebt laten doen want dat de dealer het niet kon.. hoop dat ik zo niet in hetzelfde scenario terecht kom.

Vraag me wel nog steeds af wat het resultaat zou zijn bij een ovaal sierstuk,

@Mettes heb jij een foto van IN het uitlaatsierstuk? (heb jij een roetfilter?)
 

Joske

Forumguru
Heb zonet met de magazijnier gebeld. Vond het wel bijzonder makkelijk dat ik met artikelnummer afkwam :D (viva het forum zeggen we dan ;) ) het stuk komt morgenvroeg al binnen (vanuit Tsjechië..). Prijs komt zelfs identiek overeen met die van Mettes (waarvoor dank). Alleen monteren zal pas na hun groot verlof zijn :(. Dus zal pas foto's na 15 augustus kunnen posten. Misschien morgen toch nog iets proberen forceren met de baas ;)

Allen bedankt voor het meedenken!

P.S. en ivm de binnenkant van het sierstuk.. na een regeneratie van de roetfilter zou die ook wel pekzwart moeten worden langs binnen ;)
 

VEEJAY

Forumguru
De Peus dealer vond het afzagen van de pijpje naar beneden + Gat zagen in de 'diffuser' niet iets wat ze graag doen (of verstand van hebben?).

Ze hebben meer ervaring met uitleveren van duizend in dozijn grijze 3 cylinder eco gebakjes.

Al met al was ik ook goedkoper uit bij de specialist en had keuzen tussen vele modellen, zelf eentje met 2 hartjes haha.
 

Mettes

Forumguru
@Joske,binnenkant van het eindstuk kun je inderdaad best behandelen met een spuitbus matzwarte hittebestendige verf.(zo gebeurd en kan nog na montage)
Ikzelf heb dit ook gedaan vermits het er anders niet uitziet,wanneer men recht in de uitlaat kijkt.Na deze verfbeurt kijk je gewoon in een zwart gat en zie je de buis van orginele uitlaat niet zitten.
Wachten totdat deze zwart kleurt, duurt een eeuwigheid door aanwezigheid van de roetfilter.
Na 65000kM is er bij mij nog geen roetafzetting te vinden.
 

Joske

Forumguru
Ok, zal ik doen, zal morgen stuk mee naar huis nemen en spuiten. In augustus dan terug meenemen voor montage, halfuurtje werk zeiden ze bij de dealer.. Ben benieuwd :pieker:
 

Joske

Forumguru
zo even een update, ben er zonet om geweest en ineens ook wat hittebestendige lak (mat) gaan halen. Het is een meevaller, blijkt ook een sierstuk mét klem te zijn. Moet de montage wel vergemakkelijken :). Hoop dat zo een klem alleszins stevig genoeg is.. of zou ik toch maar laten lassen? De verf was in ieder geval een héél goede tip, zoals je hieronder ziet is dat wel nodig ook..


binnnenkant uitlaatsierstuk.jpg
 

Bijlagen

  • uitlaatsierstuk + lak.jpg
    uitlaatsierstuk + lak.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 41
  • uitlaatsierstuk klem.jpg
    uitlaatsierstuk klem.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 41
Bovenaan Onderaan