Shark Fin in carrosserie kleur

MaRco2

Forumguru
Nee, ik vraag me af of dat de ontvangst (schuren, grondlak, spuiten, spuiten, blanke lak) niet zal beïnvloeden. En naderhand risico op afbladderen.

Heb er ook niet zo'n probleem mee dat hij zwart is eigenlijk.
 

lugolux78

Forumguru
Ik heb het aan de dealer gevraagd. Ga straks ff langs om te bespreken. Hij moet toch RS Spoiler spuiten kan dit er ook makkelijk bij ;)
 

Cordoba

Forumguru
Qua ontvangst verwacht ik weinig invloed, of het mooi blijft is vooral afhankelijk van hoe goed er gewerkt wordt bij het spuiten.
 

CDK

Forumguru
vergeet niet dat er nog een afdichtrubber onder zit, weet niet of het er mooier wordt als hij in kleur gespoten wordt....
 
Ik heb een foto gekregen van mijn dealer, ik was benieuwd hoe de spoiler eruit zag.
Je zit tevens de antenne, maar op wit vind ik de zwarte antenne juist mooi.

Weet alleen niet of ik dit witte stijl wel mooi vind, dat gaat waarschijnlijk zwart of grijs worden
Foto550-PFAUFSHA.jpg
 

CDK

Forumguru
die witte stijl is zeer waarschijnlijk plastic wat nog verwijdert dient te worden ;)
 

EdK

Forumguru
Zorg wel dat de antenne goed word voorbehandeld mocht je deze in kleur laten spuiten.
Zelf ervaren met een achterraam spoiler op de yeti die in kleur gespoten moest worden van mij.
Men had deze goed gereinigd en daarna in een primer ( grondlaag ) gezet en hierna in koffie kleur gespoten.
nadat ik deze naderhand had gemonteerd en uitgedroogd was ( de lijm /kit ) en de plakband ging verwijderen die de spoiler voor 24 uur op zijn plek hield trok ik een hele reep met lak van de spoiler.
Bleek dat de gehele lak en grondlaag los op de spoiler te liggen.
Men heeft uiteraard kosteloos de gehele spoiler weer opnieuw gespoten maar hier zit je niet op te wachten.

Spuiter vertelde ook dat men een silicoon achtige substantie in de spuitgietmallen doet zodat het object na het spuitgieten makkelijk loslaat van de mal.
Maar dat die bende soms moeilijk verwijderbaar is volgens de spuiter, en dat het vaker voorkomt dat men denkt dat het verwijderd is maar uiteindelijk toch niet het geval is.
 

Cordoba

Forumguru
Als het goed is, moet er ook kunststofprimer gebruikt worden (als men primer gebruikt die bestemd is voor metalen delen, kun je ook verwachten dat binnen korte tijd de lak al los komt)
 

EdK

Forumguru
Wel @Cordoba die kunststof primer had hij ook gebruikt hoor, maar hij vertelde ook dat ondanks de juiste producten te gebruiken en de juiste procedures het toch nog eens in bij de zoveel producten voor kwam.

En dit was geen beuntje de haas spuiter, maar gerenomeerd bedrijf dat liever zijn klanten behoud dan weg ziet gaan.
En in geal van mij heeft hij uiteindelijk weinig tot niets verdiend daar hij twee maal heeft moeten spuiten en ook nog voor een dag een leenauto meegaf vanwege het ongemak
 

Cordoba

Forumguru
Dat had ik al begrepen @EdK maar er zijn nog wel eens wat halve hobbyisten, die denken dat ze geen kunststofprimer nodig hebben. Overigens bedrijven die zo de problemen oplossen, daar heb ik respect voor. Er zijn veel teveel bedrijven die de klant met de brokken laten zitten.
 

EdK

Forumguru
@OctaviaNieuwegein pffff ik praar nu over 3 jaar terug ongeveer en ik meen dat ik voor de cappacino beige kleur een €175,00 kwijt was all in.
Maar pin me niet vast op dit bedrag hoor.

Maar ik kan je adviseren om altijd een offerte te laten maken bij meerdere bedrijven en dit te doen door langs te gaan zodat ze kunnen zien wat ze moeten doen.
En in die tijd krijg jij ook meteen een indruk van het bedrijf en neem je uiteindelijk bv de één na goedkoopste omdat die goedkoopste je geen prettig gevoel gaf in omgang of iets anders.
 

Cordoba

Forumguru
De echte antenne zit eronder en is van metaal, dat kunststofvinnetje er overheen is voor het mooi.
 

MaRco2

Forumguru
Logisch, alleen kan het zomaar zo zijn dat met een aantal laklagen dat de ontvangst minder zou worden?
 

EdK

Forumguru
ach als je een losse muis GPS antenne hebt op t dashboard dan gaat die ook door t glas heen.
Ben met een zeilboot bezig waar de kajuit van hout is en de gps antenne van die oude gps hangt momenteel binnen en signaal gaat er ook doorheen dus door dat laagje verf laat en antenne zich ook niet tegenhouden hoor
 

Cordoba

Forumguru
Zoals EdK ook al aangeeft heeft dat bij normale lak niet alleen nauwelijk merkbaar effect in ontvangst, het zou me verbazen als je verschil kan meten!!! Alleen één uitzondering: als je lak zo vol met metaal deeltjes zit, dat het een aaneengesloten metaalfolie wordt: dan heb je een soort kooi van Faraday gecreëerd. Met een normale metallic lak zit je nog lang niet aan dit effect.

Als je bijvoorbeeld langs een flatgebouw rijdt (flat tussen de auto en de zendende antenne), dan zitten er heel wat verflaagjes tussen als die flat niet al te verveloos is, en bovendien zit er dan veel massa tussen (beton, betonwapening, inboedel enz) en dan kun je wel echt verschil meten, maar dat is ook afhankelijk van het gebouw, de frequentie en nog wat variabelen, maar ondanks dat merk je dat bij dagelijks gebruik toch niet (als je tenminste een behoorlijke ontvangst hebt). Het zelfde verhaal als je onder een viaduct doorrijdt, meestal merk je daar ook niets van met je radioontvangst.
 
Bovenaan Onderaan