Service interval resetten O2

Chatslet

Forumguru
Dan denk ik juist dat VOI interessanter is. Om de 15k gaat alleen de olie. Om de 30k gaan olie, brandstoffilter, oliefilter en luchtfilter en wordt de auto grondig geinspecteerd. De olie kan langer dan 15k en zal met VOI in de praktijk op zo'n 26k uit komen. Een VOI beurt staat ongeveer gelijk aan een 30k beurt dus zal de auto in de praktijk vaker grondig gecontroleerd worden.
Blijven de remmen en ruitenwissers over. Het is waar dat de remmen bij iedere beurt gecontroleerd worden dus die zouden dan minder vaak gecontroleerd worden. Daar staat wel tegenover dat de remblokjes zijn voorzien van slijtage indicatoren en dat je keurig netjes een lampje op je dashboard krijgt als het zo ver is. Mocht je in de winter op winterbanden rijden dan worden de remmen sowieso met iedere bandenwissel visueel geinspecteerd. Ruitenwissers worden alleen vervangen wanneer de slijtage indicatoren dat aangeven en ja die worden dan minder vaak gecheckt. Toch merk je zelf wel wanneer je wissers aan vervanging toe zijn en is dit iets wat in een kwartiertje perfekt zelf te doen is, en dat duurt dan geen kwartier omdat het vervangen zelf zo lastig is maar omdat nieuwe ruitenwissers in zo'n fijne &%#$ blister verpakking komen. Financieel is de VOI dus interessanter, die is namelijk goedkoper dan een 15k en 30k beurt samen en je bent de auto een dag minder kwijt. Vervangend vervoer of een vrij dag zijn namelijk ook kosten.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Vraag mij a.u.b. niet de reden want er zit een heel verhaal achter :smirk: maar ik zou het volgende willen doen:
- VOI beurt laten uitvoeren zonder vernieuwing olie,filter,bougies
- Dealer reset VOI interval met diagnose apparaat
- Naar huis rijden ca. 35km
- De volgende dag zelf olie, filter en bougies vervangen.

Kan dit of raakt dan de nulstelling (variabel intervalmeting v.d. auto) in de war omdat hij direct nieuwe olie verwacht vanaf de eerste km’s?
 

Chatslet

Forumguru
Naar wat ik heb begrepen zijn er sensoren aanwezig die de oliekwaliteit meten dus het zou het e.e.a. in de war kunnen schoppen. Maar zoals jij het beschrijft kun je eigenlijk net zo goed zelf de hele beurt doen. Garantietechnisch maakt dat toch niet uit.
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Er moet nog wat meer gebeuren, remvloeistof, versnellingsbakolie daarnaast ik vind de algehele controle van de auto ook wel prettig.:smirk:
 

Rallye

Forumguru
Naar wat ik heb begrepen zijn er sensoren aanwezig die de oliekwaliteit meten dus het zou het e.e.a. in de war kunnen schoppen.

Die sensoren passen zich aan. Ik heb zojuist wat olie bijgevuld en hup de volgende beurt is niet over 1500 maar over 3000 kilometer....
 

Rallye

Forumguru
Als je een maxidot hebt kun je het zelf in het scherm zien wanneer je auto vindt dat hij weer een beurt moet.
 
Bovenaan Onderaan