Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

E

Ex-lid 2926

Mooie auto. Goede keuze en heel veel fijne en veilige kilometers toegewenst. Deze kleur staat de Leon ook erg goed. Vaak wordt er wat kritiek geuit op het dashboard van de Leon. Wordt als saai bestempeld. Zelf vind ik het een mooi en rustig vormgegeven dashboard met lekker duidelijke instrumenten en de radio/navi op de juiste plaats en de juiste hoogte. Zit dus ook wel eens op de occasionsites te neuzen naar een jonge Golf/Octavia/Leon 1.2 TSI (bij voorkeur hatchback). Dan is een Leon gemiddeld toch een flink stuk goedkoper dan z'n zusjes en daardoor voor mij als particuliere koper een stuk aantrekkelijker. Daarbij wel opgemerkt dat er heel veel importauto's tussen zitten.
Maar het blijft vooralsnog bij kijken want door de lage olieprijs en het op dit moment grote prijsverschil tussen een litertje diesel en benzine blijf ik nog wel even doorrijden in mijn sublieme 1.9 TDI. Vrijdag weer een grote onderhoudsbeurt en dan op naar de 2 ton.
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2Welke auto's heb je allemaal overwogen als opvolger van de o2? En wat heeft de doorslag gegeven voor de Leon ST?
Lui als ik ben, verwijs ik maar gewoon even naar mijn startpost in dit topic. Feitelijk alleen de Skoda Octavia, de Peugeot 308 en de Seat Leon ST. De octavia viel af wegens te saai en te duur, de 308 wegens te karig en (indien geleverd in 2016) véél te duur, de Leon beleef over vanwege zijn mooiere interieur, zijn uitrusting en zijn prijs.

Mooie auto. Goede keuze en heel veel fijne en veilige kilometers toegewenst. Deze kleur staat de Leon ook erg goed. Vaak wordt er wat kritiek geuit op het dashboard van de Leon. Wordt als saai bestempeld. Zelf vind ik het een mooi en rustig vormgegeven dashboard met lekker duidelijke instrumenten en de radio/navi op de juiste plaats en de juiste hoogte.
Helemaal mee eens. Frivool is het niet, rustig en mooi strak wel. Al blijft dat natuurlijk smaakgebonden. Maar alles zit daar waar ik het verwacht, er zit niets wat me afleidt. En de navi vind ik op het eerste gezicht een stuk prettiger dan de Columbus in mijn vorige O2.
 

MacRembrandt

Forumguru
Mooie auto.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste VAG-versie in dit segment (Leon, Octavia, Golf). Helaas kon ik geen Seat kiezen.

De nieuwe 6,5" navigatie staat 'm goed. En is mijns inziens meer dan voldoende.
Verder geeft je lijstje in de openingspost wel aan dat ie lekker in z'n spullen zit.
Al komt dat er door de kleur en de velgen aan de buitenkant niet helemaal uit, vind ik.

Veel plezier ermee.
 

MarcoO2

Forumguru
Mooie auto.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste VAG-versie in dit segment (Leon, Octavia, Golf). Helaas kon ik geen Seat kiezen.

De nieuwe 6,5" navigatie staat 'm goed. En is mijns inziens meer dan voldoende.
Verder geeft je lijstje in de openingspost wel aan dat ie lekker in z'n spullen zit.
Al komt dat er door de kleur en de velgen aan de buitenkant niet helemaal uit, vind ik.

Veel plezier ermee.
Thanks! Als ik m'n hart had gevolgd, was'tie spierwit geweest met 17"velgen eronder. Stuk mooier. Maarrr.... ik rijd de hele dag op de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe rond, en dan is wit niet zo handig... een grijstint is een stuk minder besmettelijk. En de velgen, tsja, zoals al eerder gezegd zou hij daarmee naar 25% gaan. En achteraf was ook weer € 1000,00. Ik geniet nu maar gewoon van het toegenomen comfort. Ik zit ín de auto - en daar istie het mooist! :)
Mooie auto hoor. :jaja: Vooral qua opties. Persoonlijk is de kleur niet zo mijn ding.

Ik hoop trouwens dat je de letters van je kenteken niet al te vaak nodig hebt : H(e)LP :D
HAHAHAHA dat is exact mijn associatie iedere keer als ik 't kenteken zie :D
 

edero

Forumguru
· cruise control
· automatisch dimmende binnenspiegel
· parkeersensoren vóór en achter met Optical Parking System en achteruitrijcamera,
· donker getinte ruiten achter
· automatisch dimmende binnenspiegel

Een automatisch dimmende binnenspiegel voor jezelf, en... een automatisch dimmende binnenspiegel voor de passagier :maakmegek:!
Nee hoor, prachtige bak :thumbsup:! Mooie gedistingeerde (huh) kleur ook, helemaal top, niks meer aan doen!
 

Cordoba

Forumguru
Marco, veel plezier met de Seat, die alcantara stoelen lijken mij echt prettige stoelen, zeker als ik lees over de lendeverstelling.

@Tuulster Die Passat is van 1 december vorig jaar, staat op naam van een bedrijf, én is nog niet verzekerd: ik gok dat ie bij een dealer in de showroom staat. Bovendien gaat dit om combinatie elektromotor/benzinemotor, dus zal wel een milieuvriendelijke versie zijn.
 
Bovenaan Onderaan