SD kaart navigatie defect ... alternatieven

redriver

Senior Member
Vandaag geprobeerd nieuwe kaarten op de originele Skoda SD kaart te zetten (heb dit al een 3 of 4 keer eerder succesvol gedaan). Na het downloaden van de bestanden van de Skoda website deze willen kopieeren naar de Sd kaart. Om nog onduidelijke reden geeft kaart een foutmelding. Daarna met allerlei software geprobeerd de kaart opnieuw te formateren (ik heb hier ruime ervaring mee) maar met geen enkel programma lukt het. Kaart wordt wel gezien in windows verkenner maar formateren lukt niet. Is voor een Amundsen in een Skoda Octavia 3 uit 2018

Dus dat wordt een nieuwe Sd kaart. Schrik van de prijzen tot 300 euro voor een sd kaart met de navigatiekaarten erop tot 70 euro voor een lege kaart waarop je dan zelf de software kunt zetten.

Dus eens verder gekeken naar een mogelijk goedkoper alternatief want een standaard SD kaartje werkt niet in de Amundsen (kaartjes hebben een ingebouwde code). Op Ali staan er verschillende aanbieders voor rond de 25 euro. Iemand ervaring hiermee, of dit werkt ?

EdK

Forumguru
Er is nog een optie en dan kun je elke SD kaart gebruiken in de handel
Antera en Rainesh kunnen je hiermee helpen...
Maar bij me Fab 3 heb ik toendertijd een 32Gb ipv de 16 gekocht via Amazone voor een luttel bedrag die bij mij gewoon werkte.
Mar dat blijft een gok, sommige die schijnen dan toch niet te werken
En ja officieel via de dealer is een aanranding van je portemonnee door de dealer

redriver

Senior Member
Ik vraag niet om CID lock removal ( te complex en risicovol op een defecte unit) ik vraag of er mensen zijn met ervaring met alternatieve SD navigatiekaarten.

EdK

Forumguru
te complex en risicovol op een defecte unit)
Niet als je dit laat doen door bovengenoemde namen door mij !!
En dan kun je daarna gebruik maken van Captain zijn weblink

En zoals al gezegd voor origineel maar goedkoop, zoek op amazone
Ali verkoopt ook maar werken vaak ook niet als zegt men van wel...

Ps: toevallig wel de bestaande SD kaart van Unlock af gezet ??
want anders kun je wel lezen maar niet schrijven of formateren...

redriver

Senior Member
Dan zou ik met de auto naar jou toe moeten komen EdK toch ? Waar woon je en zijn er kosten aan verbonden ?

Tees

Donateur
Overigens is zelf doen ook echt niet moeilijk met bijvoorbeeld de MIB Toolbox. Maar als je je daar niet comfortabel bij voelt, is een van de genoemde heren de beste oplossing. Is sowieso een boevenstreek geweest van VAG on die CID lock in te bouwen.

redriver

Senior Member
Ik heb in het verleden wel wat ervaring met het "neutraliseren" van softwarematige beveiligingen en blokkades. Toch heb ik nog geen duidelijke instructie kunnen vinden hoe het bij mijn unit moet, daarom misschien beter uitbesteden. Heb al wel uitgezocht dat mijn onderdeel apparaatnummer 5Q0035874C is en daarmee een Amundsen MIB2

hemi24

Donateur
Even de unit door Antera laten un-locken, daarna slikt ‘ie elke willekeurige SD-kaart en hoeft je kaartje ook niet meer te klein te zijn voor de map-data…

Tees

Donateur
Op mib-helper.com kan je je software-code invoeren en krijg je allerhande zaken zoals meest recent software, kaarten en de goede link naar de MIB Toolkit. De MIB Toolkit installeren staat daar ook redelijk netjes omschreven (tis niet veel meer dan op een lege SD kaart zetten en dan in de unit steken). Vervolgens CID removal aantikken.

Maar nogmaals: als je je er niet comfortabel bij voelt, vooral niet zelf doen en door Antera of Rainesh laten doen!

EdK

Forumguru
Maw niet aan beginnen en antwoord van @Antera afwachten voor een afspraak.....
Kun je meteen nog andere instellingen aan de wagen laten uitvoeren mocht je daar interesse in hebben....

Kijk op zijn site wat de mogelijkheden zijn hierin !
En dit gaat bij hem zo snel dat je weer onderweg naar huis bent voor je het weet......

TIP: Neem wel SD kaart van niet Skoda mee met kaartmateriaal erop om meteen te kunnen testen met Antera

Bovenaan Onderaan