SD kaart navigatie defect ... alternatieven

redriver

Senior Member
Vandaag geprobeerd nieuwe kaarten op de originele Skoda SD kaart te zetten (heb dit al een 3 of 4 keer eerder succesvol gedaan). Na het downloaden van de bestanden van de Skoda website deze willen kopieeren naar de Sd kaart. Om nog onduidelijke reden geeft kaart een foutmelding. Daarna met allerlei software geprobeerd de kaart opnieuw te formateren (ik heb hier ruime ervaring mee) maar met geen enkel programma lukt het. Kaart wordt wel gezien in windows verkenner maar formateren lukt niet. Is voor een Amundsen in een Skoda Octavia 3 uit 2018

Dus dat wordt een nieuwe Sd kaart. Schrik van de prijzen tot 300 euro voor een sd kaart met de navigatiekaarten erop tot 70 euro voor een lege kaart waarop je dan zelf de software kunt zetten.

Dus eens verder gekeken naar een mogelijk goedkoper alternatief want een standaard SD kaartje werkt niet in de Amundsen (kaartjes hebben een ingebouwde code). Op Ali staan er verschillende aanbieders voor rond de 25 euro. Iemand ervaring hiermee, of dit werkt ?

EdK

Forumguru
Er is nog een optie en dan kun je elke SD kaart gebruiken in de handel
Antera en Rainesh kunnen je hiermee helpen...
Maar bij me Fab 3 heb ik toendertijd een 32Gb ipv de 16 gekocht via Amazone voor een luttel bedrag die bij mij gewoon werkte.
Mar dat blijft een gok, sommige die schijnen dan toch niet te werken
En ja officieel via de dealer is een aanranding van je portemonnee door de dealer

redriver

Senior Member
Voor degene die mijn eerste bericht NIET GELEZEN hebben, een standaard SD kaart werkt niet i.v.m. CID lock wat in de MIB2 unit zit.

redriver

Senior Member
Ik vraag niet om CID lock removal ( te complex en risicovol op een defecte unit) ik vraag of er mensen zijn met ervaring met alternatieve SD navigatiekaarten.

EdK

Forumguru
te complex en risicovol op een defecte unit)
Niet als je dit laat doen door bovengenoemde namen door mij !!
En dan kun je daarna gebruik maken van Captain zijn weblink

En zoals al gezegd voor origineel maar goedkoop, zoek op amazone
Ali verkoopt ook maar werken vaak ook niet als zegt men van wel...

Ps: toevallig wel de bestaande SD kaart van Unlock af gezet ??
want anders kun je wel lezen maar niet schrijven of formateren...

Bovenaan Onderaan