Schurend geluid motor 1.2 TDI

Bedankt voor de update. Mijn garage had dit probleem nog niet tegengekomen. Ook vind mijn fabia het leuk om dit geluid niet te maken als ik bij de garage ben.
 

w.r.

Lid
De mijne (overigens bouwjaar 2012) heeft het ook maar alleen na lange ritten als die echt goed heet is , het geluid heeft iets weg van zoem zoem zoem om het maar eens te omschrijven

Persoonlijk geloof ik niet in resonanties omdat het kennelijk afhankelijk is warmte na lange ritten, het lijkt eerder een uitzettingscomponent en daar kan heel veel voor in aanmerking komen van een pomp tot en met een riem

Ik zou zeggen houd ons op de hoogte ben erg benieuwd na de oplossing omdat ik zelf zo een garage heb , in casu Skoda Hegeman Arnhem, die weinig lijkt te (willen) horen
 

BiBo

Lid
Ik heb een en ander laten maken bij Rotor in Heerlen. De chef werkplaats wist meteen wat het was. Bij mij was het ook niet altijd waarneembaar. Vandaar het uur rijden voordat ik naar de garage ging.
Intussen is er iets anders aan de auto stuk, waardoor hij nu weer bij de garage staat. Helaas en dat terzijde.
Succes!
Dag AJR

Ik heb je via "conversatie" van dit forum een vraag gesteld mbt van het kenteken. Dit is voor Rotor in Heerlen makkelijker zoeken in hun gegevens. Als je me dit zou willen toesturen via conversaties dan ben ik heel erg geholpen en hopelijk voor meer mensen gaat dan dit balletje rollen aangezien het geen opzichstaand probleem is, maar meerdere mensen er last van hebben. Alvast bedankt.
Mvg
BiBo
 
  • Leuk
Waarderingen: KWc

w.r.

Lid
Overigens is het geluid ook op te wekken bij extreme koude en dan dus de eerste 10 minuten maximaal 15, maar goed dat is nu geen optie om dat uit te proberen
 

BiBo

Lid
Hoi Bibo,

is het nu opgelost?
Nee, de auto is weer enkele dagen bij de dealer geweest en men heeft uiteindelijk op advies van Pon leidingsteunen vervangen(bij het vorig bezoek leidingen). Er waren twee TPI's waaronder de aircocompressor zelf(bijgeluiden), maar deze heeft men nog niet vervangen. De dealer is welwillend en doet niet moeilijk. Dealersvisie "De klant heeft een klacht en de klacht is terecht". De auto gaat volgende week gewoon weer terug en Pon is aan zet. Oftewel naar mijn mening heeft men alles uitgevoerd buiten de aircocompressor. Dus ik ben benieuwd.
 

BiBo

Lid
Auto vandaag en morgen bij de garage. De aircocompressor wordt vervangen. Halleluja dit was ook de oplossing die uiteindelijk ook bij AJR uitgevoerd is. Nu alles gehad 1ste maal het leidingwerk 2de maal leidingsteunen en drie maal is scheepsrecht de compressor. Het ligt in in ieder geval niet aan de hulpvaardigheid en klantvriendelijkheid van de dealer. De auto is nu voor de derde maal terug voor deze klacht en hopelijk is het nu definitief opgelost.
 

AJR

Nieuw lid
Ben heel benieuwd! Ik heb het geluid nooit meer gehad. Succes en laat ons weten of het gelukt is.......
 

barth1234

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb niet meer gereageerd terwijl ik ts was.

Mijn probleem is ook "opgelost", ik heb een honda insight gekocht.

Grt.
Bart
 

Joske

Forumguru
Bedankt voor het alsnog delen van jouw "oplossing" Bart.. ;)

Wie weet keer je nog wel eens terug naar een Škoda :pieker:
 
Bovenaan Onderaan