Gaat toch niet alleen over slangen, maar ook om kabels? Heb je die gechecked?
Ja, uiteraard ook gecheckt. En meestal als er een kabel defect is krijg je wel foutmeldingen.
Ik denk niet dat de inlaat "vervuild" is. En sorry maar op tijd olie verversen zou moeten zorgen dat het minder snel vervuild word lijkt me dikke bullshit. Bij deze motoren moet je sowieso zorgen dat je op tijd je olie laat verversen maar staat los van inlaat vervuiling DENK ik. Natuurlijk gaat het sneller als je niet op tijd je olie ververst maar dan krijg je wel meer problemen.
Mijn vriendin heeft een Kia Stonic, deze auto heeft een GDI motor dus ook direct injectie. Als je met deze auto een bepaalde snelheid wilt rijden (bijvoorbeeld 50) dan krijg je iedere keer een soort van "stotter" ook als je op cruise control rijd. Dit zou dus wel komen door vervuilde kleppen. Schijnbaar werden de kleppen voorheen een soort van gereinigd omdat de benzine werd ingespoten over de klep, met directe injectie is dit dus niet het geval.
Voor ik deze auto kocht heb ik een proefrit gemaakt in een Hyundai Kona met een GDI motor. Deze motor stotterde nog meer dan de Kia Stonic van mijn vriendin. En toen las ik op internet (ben dus kwijt wat de benaming was) dat bij deze TSI motoren er nog wel een soort van 'cleaning' word gedaan.
Nogmaals, de motor loopt verder prima als je rijd op een vaste snelheid NIKS aan de hand geen stotter niks. Het is gewoon het stilstaan als de motor stationair draait.
Ik heb vandaag alles binnen gekregen (bougies, oliefilter etc etc) dus binnenkort maar alles vervangen maar zal dit probleem vast niet oplossen. En misschien moet ik het maar zo laten.