Schroefset op Octavia 3 Combi

Rosinfield

† In Memoriam
Dat lijkt me tamelijk grotesk. Het hangt er natuurlijk maar helemaal van af hoe vaak dit probleem zich voordoet en vooralsnog kennen we 1 geval. Je gaat ook niet als voetganger met een helm op lopen, omdat er een kans is, zij het zeer gering, dat je iets op je hoofd krijgt.
Maar ik zal eens kijken hoe het er bij mij uitziet en ook vragen bij de zomercheck of ze daar ook even naar kunnen kijken
 

Joske

Forumguru
Ondertussen met Mark (@Antera ) in overleg voor een oplossing.

Schroefset is optie, oude veren terug ook, ik beide gevallen zit ik alleszins met klote keuring in BE dus nog even bezien :sterretjes:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit vaker voorkomt en bij welke types. Er zijn hier toch legio mensen die hun auto met Eibach hebben laten verlagen met weinig kms op de teller?
Wel balen, Joske
 

CDK

Forumguru
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, oude veren terug of een schroefset dat zijn wel 2 uitersten natuurlijk ;)
 

bartvw

Forumguru
Bram ik kan je vertellen dat ik met de KW set en de 19 inch nog comfortabeler rijd dat met de standaard setting plus de 18 inch velgen.
Het weg gedrag echt super is geworden en waar het mij het meeste om ging was het tractie probleem met regen.
Nu kan ik gewoon met regen lekker vlot optrekken zonder wielspin.
Op de velgen heb ik wel de Michelin pilot super sport laten monteren en ik denk dat die ook wel een steentje bijdragen.
Ik weet bijna wel zeker dat dit voor jou ook voldoet en dan houd je nog wat geld over :D.

Grt Bart
 

Rosinfield

† In Memoriam
Is het trouwens zo dat de originele dempers per definitie minder lang meegaan wanneer er Eibach's zijn gemonteerd en zo ja hoe lang om en nabij?
 

Der Einser

Forumguru
Oude veren terugzetten.
Terug naar de dealer en garantie / vergoeding eisen voor de lekkende shocks.
Dan zeggen dat je daar te weinig vertrouwen in hebt en zelf een betere versie wilt monteren.
 

Joske

Forumguru
Leuk in theorie maar mijn dealer weet van de verlaging. Er zitten bijhoorlijk wat extra papieren bij de auto nu waar je direct aan ziet dat hij naar keuring geweest is... Dus ook dat is geen optie :facepalm:
 

030

Forumguru
Same here, maar dan icm een Sportline set en 40K km.

Toplagers waren ook stuk. Deze zijn nu vervangen, ben alleen nog op zoek naar vervanging voor de dempers.
 

vw125

Forumguru
Ik heb eigenlijk nog ni gekeken naar diegene die er nu zijn vanonder gekomen na het plaatsen van de schroefset.
Morgen is doen mss zijn die ook wel lek.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb binnenkort mijn 30K beurt, ik ga dan vragen of ze mijn dempers ook willen controleren. De mijn zitten er dan zo'n 25K onder.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb het al gevraagd, gebeurt a.s. maandag bij zomercheck. Heb eigenlijk geen idee of dit nu een typisch O3 of meer algemeen probleem is
 
Bovenaan Onderaan