Schroefset op Octavia 3 Combi

Joske

Forumguru
Allen,

wil me oriënteren op een schroefset, momenteel zit er Eibach onder welke een verlaging van 30 mm bekomt. Ik heb de indruk dat er geen harmonie is met OEM-dempers en Eibachveren.

Vandaar dat ik eens wat verder wil kijken naar andere mogelijkheden. Graag had ik jullie ervaringen gehoord met schroefsets, aangezien dit meer gangbaar is in Nederland om te plaatsen op auto's.

Wat wens ik:

=> verlaging van meer dan 30mm (iets van een 40 a 50, maar is in functie van keuring BE)
=> ik wil nog steeds comfort, dit omdat het nog steeds een gezinswagen betreft
=> geen problemen met vakantiebelading, dit had ik niet met Eibach dus dat wil ik nu ook
=> genen zever op de Belgische keuring, alles moet reglementair geregeld kunnen worden!

Verder wil ik geen spacers plaatsen of grotere velgen.. Dus ik vraag me dan ook af of bij verdere verlaging dit optisch toch geen "probleem" wordt.


KW Streetcomfort heb ik al gehoord, zijn er nog opties?

Liefst ook ervaring mét een schroefset onder je auto, zo objectief mogelijk ;)

alvast bedankt

groeten

Joske
 

vw125

Forumguru
Hey Joris ik heb een schroefset van ST onder de RS zitten sinds een tweetal weken.
Vind het persoonlijk veel beter qua comfort en rijgedrag en de mensen die al met me meegereden hebben die zeggen dat je het verschil niet voelt met ervoor.
De set is geleverd met papieren voor de keuring dus geen miserie achteraf.
Indien je nog meer info nodig hebt hoor ik het graag.

Groetjes Lesley
 

stijnheidi

Senior Member
Geen antwoord op de vraag... Maar je kunt ook betere dempers monteren. Heb nu onder de Superb Bilstein b4 (vervangingsdemper sportonderstel), maar kunt dan beter voor de B6 of B8 gaan. (B8 is de verkorte versie van de B6 en wordt ook geleverd als set met Eibach veren)
 

Joske

Forumguru
Hey Lesley! Leuk om lezen!

Hoeveel cm rij je nu verlaagd rond? Tov RS hoogte dan? Geen problemen met drempels? Hoe doet ie het op kasseiwegen?

Wat is er instelbaar aan de set? Rijhoogte, uitgaande demping én compressie?

Kostprijs mag via PB ;)
 

vw125

Forumguru
Hoeveel hij juist lager is zou ik niet durven zeggen, ik heb gekozen voor een schroefset die enkel regelbaar is in hoogte.
Heb met drempels nog nergens problemen gehad maar je moet er natuurlijk rustig over rijden. Kasseiwegen geen enkel probleem is zelfs beter dan voorheen.
Kostprijs is 895 euro all in.

Zo is hij nu.

13256111_10206523680832626_2945350625233148291_n.jpg
 

CDK

Forumguru
Ik lees nu je topic pas, geen harmonie meer tussen veren en dempers? Hoe moet ik dat zien dan, stuiteren? of klapperen door kapotte / lekke dempers?
 

Der Einser

Forumguru
Hoe de (her)keuring in Belgie gaat weten wij Nederlanders natuurlijk niet.
Maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een goede KW set of goede Bilstein set gaan.
Die zijn kwalitatief erg goed. Wel ook aan de prijs,... Maar welke kwaliteit is goedkoop zou je zeggen.
Voor een goedkoper alternatief kun je dan kijken voor een set van AP.
Zelf nooit gereden, maar schijnen op het gebied van comfort, verlaging en prijs/kwaliteit ook erg goed te zijn.
Nogmaals, ik weet niet hoe dat precies zit met de keuring / attest.
 

Tuner111

Forumguru
ikzelf ben ook aan het uitkijken ik ga dit dus volgen :D

ik zelf ben ook van mening dat een verlaging niet ten koste mag gaan van je comfort. Daarom zit ik te denken om een kw DDC kit te steken (soort van DCC) kan je zelf instellen hoe hard en zacht de set mag zijn via de knop of je app op de gsm

http://kw-suspensions.be/nl/category/ddc/

en ja dit kan op de o3 gezet worden ook al heb je geen dcc van het fabriek af en kan zonder problemen door de keuring :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Tuner111

Forumguru
Kost wel 2350 EUR zonder btw of plaatsing... (Officiële prijs)

Dat vind ik wel heel veel geld voor verlaging :pieker:


wel daarmee heb je wel het zelfde als het fabrieks af systeem. ik vindt het wel waard omdat dit het comfort nog verhoogd :)
 

Skodatek1

Forumguru
Dat met die Eibachs en OEM dempers kan ik mij helemaal in vinden.
Geen goede harmonie en comfort was zelfs minder dan de AP schroefset waar ik nu mee rijd.
Verschil is duidelijk te merken met name op wat slechtere wegen en bochten.
Prijs/kwaliteit goed en na 2 jaar is de set nog steeds gangbaar.

Ik heb dan wel een O2 maar ik geef je even een indicatie waar de verschillen zitten.
Rij nu bijna 2 jaar met de AP set en ben ronduit tevreden.
Nadeel vind ik wel dat de set niet lager dan 6 cm gaat, maar je kunt eventueel het stelpotje achter verwijderen en de dempers voor 1,5 cm inkorten (heb ik trouwens niet gedaan)
Tussendoor ( 1 jaar) nog met ultra low veren gereden, maar dat werd me op ten duur toch te zot, met name bij langere afstanden.

Succes met je beslissing!
 

Joske

Forumguru
@Joske, misschien heb je mijn vraag gemist, maar wat is er exact aan de hand dan? Zie post 8 :lezen:
ja sorry even gemist, mijn dempers zijn LEK na 20.000 km. Zal eens foto's maken en hier posten, voor de "ongelovigen" .

Ik hoor ratelende geluiden bij zacht rijden over klinkers en ondertussen licht sturen. Na controle zag ik dat mijn veerschotels nat zijn aan beide kanten alsook de dempers zelf.
 

CDK

Forumguru
oei :cry::cry::cry: dat is flink balen zeg! bij welke km stand waren ze ook alweer gemonteerd? Lijkt me een garantiegevalletje, heb je al contact opgenomen met @Antera en je verdeler?
 

CDK

Forumguru
klopt inderdaad, de techneuten zeggen altijd dat je uitsluitend mag verlagen met jonge dempers, in andere gevallen is het beter / verstandiger om ook de dempers te vervangen om problemen als lekkage te voorkomen.
ik ben de laatste tijd hier niet zo actief en nog steeds erg selectief in wat ik lees, maar zijn er al meer klachten bekend of ben je alleen en is het een op zichzelf staand probleem?
 

Joske

Forumguru
Je kan het zien zonder demontage van je wielen, is je veerpoot vettig heb je een lekke demper. Kan je zien op je oprit als je wilt, maar ben precies de enige met dit probleem :cry:
 
Bovenaan Onderaan