Schroef in band, wat nu?

EdK

Forumguru
Ik hoop voor je dat ie nu ergens anders werkt?
Ja die is al een tijdje weg (gelukkig) hij was niet erggg geliefd bij collega's in buitendienst.
Maar goed een schroefje van 4 a 5 mm dik die in de band zit, lekker laten zitten en afspraak maken met de locale bandenboer.
En die waar wij als bedrijf komen die plugt niet maar haalt band er af en plakt ( vulcaniseerd ) er een plakker in..
En als die schroef eruit is dan drukt het gat zich al min of meer dicht.....

De discussie is altijd 50/50 verdeeld.
Eerste 50% over een prop:
dat is een tijdelijke reparatie, werkt prima, op een later moment vakkundig laten repareren

tweede 50% over een prop:
zit er al bij mij tig jaar in, doe ik al jaren, gaat altijd goed, nog nooit wat mee gehad….. etc.

ik hoor bij de eerste 50%. Proppen kan, daarna met paraplu laten repareren.
ja: dan moet het wiel eraf, band eraf, plakken, band erop, balanceren, wiel er weer op. Ja dat is duurder. Ja dat duurt ook langer.

dan de band zelf: ziet er wat kaal uit.
Aan de achterkant wil je juist de banden met het meeste profiel bij een voorwiel aangedreven auto.
onderstuur (voorkant verliest grip) is eenvoudiger te corrigeren dan overstuur (achterkant verliest grip).
aquaplanning is de nummer 1 oorzaak van onder en overstuur. Met een zo hoog mogelijk profiel heb je daar minder kans op.
Dus: meeste profiel achter monteren.

Ik zou die band eraf mikken. Daarbij: wat is de DOT code? (4 cijfers).
als je all seasons wilt: prima, lekker doen. Conti, hankook, michelin, goodyear. Allemaal prima. De een wat beter dan de ander op verschillende punten. Bekijk op Youtube ff het kanaal tyrereviews

Gelukkig in dit geval niet op de aandrijfas, want dat vindt je differentieel niet zo fijn.
Nou, dan hoop ik dat hij alleen maar rechtdoor rijd want dat zou anders bij elke bocht problemen gaan geven :LOL:

Een differentieel, ook wel ‘diff’ genoemd, is een systeem van tandwielen waarmee twee wielen van een aangedreven as een verschillende rotatiesnelheid kunnen hebben. Dit systeem is ontworpen om het probleem op te lossen dat in bochten het binnenste wiel minder snel draait dan het buitenste

Ik denk dat jij in de war zit met een 4x4 aandrijving: daar mag de omtrek niet teveel verschillen.

Jessedew

Forumguru
Zit inmiddels een nieuwe achterband op. De andere kant had zeker 2 mm meer, (kennelijk ook een keer vernieuwd) dus enige scheefstand was er, toch merkte je dat niet met rijden. Nu heeft de nieuwe band iets meer mm. (Uitlijning is nog prima) Slijt die nieuwe band sneller zeggen ze, mij best, bij de volgende bandenvervangingsronde mogen ze dan tegelijk vervangen worden.

Volgens monteur kon dit ook prima, dus daar ga ik maar vanuit.

Wel uiteraard exact zelfde band als de rest. Niet voornemens op wintersport te gaan dit jaar, al seasons kan altijd nog. Dit was alweer een duur geintje. (Keerzijde van grote velgen dus dat wist ik wel) Geluk dat de monteur 0.15 uur rekende voor arbeid. Zal wel in de war geweest zijn met 15 minuten, 9 minuten arbeid is helemaal niet veel. En maandag bellen, dinsdag gelijk gefixt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan