De discussie is altijd 50/50 verdeeld.
Eerste 50% over een prop:
dat is een tijdelijke reparatie, werkt prima, op een later moment vakkundig laten repareren
tweede 50% over een prop:
zit er al bij mij tig jaar in, doe ik al jaren, gaat altijd goed, nog nooit wat mee gehad….. etc.
ik hoor bij de eerste 50%. Proppen kan, daarna met paraplu laten repareren.
ja: dan moet het wiel eraf, band eraf, plakken, band erop, balanceren, wiel er weer op. Ja dat is duurder. Ja dat duurt ook langer.
dan de band zelf: ziet er wat kaal uit.
Aan de achterkant wil je
juist de banden met het meeste profiel bij een voorwiel aangedreven auto.
onderstuur (voorkant verliest grip) is eenvoudiger te corrigeren dan overstuur (achterkant verliest grip).
aquaplanning is de nummer 1 oorzaak van onder en overstuur. Met een zo hoog mogelijk profiel heb je daar minder kans op.
Dus: meeste profiel achter monteren.
Ik zou die band eraf mikken. Daarbij: wat is de DOT code? (4 cijfers).
als je all seasons wilt: prima, lekker doen. Conti, hankook, michelin, goodyear. Allemaal prima. De een wat beter dan de ander op verschillende punten. Bekijk op Youtube ff het kanaal
tyrereviews