Scheve stoelen Kodiaq

hemi24

Forumguru
Los van het Scout-stiksel, verder gelijk aan de stoelen uit een Style, lijkt mij.

Genoeg vergelijkingsmateriaal voorhanden dus!
 

servies

Forumguru
  1. De stoelen horen gewoon recht te staan. Of het moet een standaard zijn die ze van de Golf hebben overgenomen, dat verklaart dan waarom ik bestuurders met een petje in een Golf altijd zo naar de middenconsole zie hangen... :D
  2. Zoals al eerder gezegd: dealer in gebreke stellen en van hem eisen dat hij het verhelpt op een niet schadelijke manier.
  3. Gebeurt het niet dan ontbind je de koop.
 

servies

Forumguru
@servies : koop ontbinden nadat je er al een tijd in het rondgereden?
Ja, het product is niet conform wat het moet zijn en als ze dat niet willen/kunnen corrigeren dan heb je als consument het recht om de koop te ontbinden. Dat is standaard consumentenrecht.

Ik kan alleen nergens een nummer van pon ontdekken voor achter care of service/garantie.
Jij moet ook niet bij pon zijn, maar bij je dealer. Jouw dealer is jouw aanspreekpunt.
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Zojuist eindelijk reactie van de dealer. Die schrijven de scheve stoelen toe aan een producteigenschappen. Net als het stotteren van de motor, en de overige gebreken.
Ze gaan nu wel contact met pon opnemen voor second opinion en hoe het af te handelen.
 

servies

Forumguru
Zojuist eindelijk reactie van de dealer. Die schrijven de scheve stoelen toe aan een producteigenschappen. Net als het stotteren van de motor, en de overige gebreken.
Ze gaan nu wel contact met pon opnemen voor second opinion en hoe het af te handelen.
Stoelen horen gewoon recht te staan. Heeft niets met producteigenschappen te maken... En dat wordt al helemaal duidelijk wanneer andere stoelen dit 'probleem' niet hebben.

Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstand hebt. Die kan wel eens heel bruikbaar worden.
 

BramBam

Forumguru
Scheve stoelen en stotteren zijn zeker geen producteigenschappen. Stotter/kangaroo/gasresponse probleem is zelfs erkend door VAG. Alle 1.5TSI's die na WLTP zijn geleverd (in alle VAG modellen) hebben er last van.

Mijn Kodiaq heeft die laatste problemen ook. Nu al een half jaar dus. Ben bij de dealer geweest omdat er een update was (aantal weken geleden). Toen ze de update wilde installeren bleek hij teruggetrokken te zijn. Tot op heden nog geen nieuws.

Volgens berichten op Brits Skodaforum komt er binnenkort weer een nieuwe update.
 

Okki

Donateur
Het feit dat ze toch iets aan die producteigenschap gedaan hebben (in de vorm van het plaatsen van ringen) geeft al aan dat het géén producteigenschap is, anders zouden meerdere hiervan last moeten hebben....

....zoals het stotteren dat wel is, maar vreemd uit te leggen is als producteigenschap. Eerder geleverde modellen hadden hier geen last van, en (welllicht) op basis van een proefrit met die eerdere modellen heeft men een auto besteld en er nu een geleverd gekregen die duidelijk anders is als wat men destijds besteld heeft
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Klopt. De auto waarmee ik reed, had dit niet. Erger nog, het was niet een beloofde 1.5 maar nog een oude 1.4... tja.
En over de stoelen, vandaag een andere geprobeerd, een stukje business met exact dezelfde.. en nee. Geen scheve stoelen daar.. dus ligt het aan de stoelen die ik heb, oftewel productiefout? Of aan de scout? Of zijn ze ergens een onderdeel vergeten?
 

Okki

Donateur
Gelukkig weten anderen altijd het beste hoe je het aan moet pakken, maar (en dat geldt ook voor mij) als je het zelf overkomt heb je er een boel stress van. Buiten alle tijd die het kost.
Ik wens je veel succee en sterkte toe....heb zelf ook al eens zoiets gehad en ik heb er toen nachten van wakker gelegen.
Betrof bij mij een privé wagen, maar ook als het een zakelijke wagen zou zijn geweest had ik er net zo wakker van gelegen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een slechte eigenschap is ook een eigenschap, in die zin heeft de dealer (of Pon) uiteraard volledig gelijk als men een bepaalde kwaal benoemt als producteigenschap - en niet alleen als hetzelfde gebrek zich bij meerdere exemplaren voordoet.

Maar dat houdt dus niet automatisch in dat de klant er maar genoegen mee moet nemen. Een kwaliteitsgebrek dient te worden verholpen, zo simpel is het. Het woord "producteigenschap" kan niet dienen als schild om de verantwoordelijkheid voor een duidelijk aantoonbaar gebrek te ontlopen.
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Precies. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ook een slechte eigenschap hoort misschien bij het product, maar als je niet hebt kunnen rijden of ervaren voor de koop, is het toch een lastig verhaal. Bedoel een spijkerbroek met scheve pijpen breng je ook terug. Een fiets met een stotterende elektromotor gaat ook terug voor reparatie. Een kast met een scheef deurtje, want handgemaakt, wordt ook hersteld want het hoort niet. Laat staan stoelen, waar je iedere kilometer en minuut op zit. Ik pak zelfs regelmatig een andere auto door deze kodiaq. Zeker met mijn kilometers. Hij is nu 2 maanden oud en heeft er bijna 6700 op staan. Met zoveel kilometers en rijtijdenboekje, voel je het elke rit. Zeker in de files.
 

EdK

Forumguru
Ze gaan nu wel contact met pon opnemen voor second opinion en hoe het af te handelen.
Het probleem zit hem in de laatste 5 woorden van het citaat .....
En dat moet dan vertaald worden naar wie gaat het betalen ??
de dealer of de importeur ???

Kijk dat er een foutje is gemaakt tijdens het prductieproces , dat kan gebeuren we zijn allemaal mensen en ook die personen die dit bouwen daar in Tsjechië.
Maar het gewoon afdoen met de term "producteigenschap" die gaat er bij mij niet in...
Elke dealer heeft van elke wagen een berg aan harde schijf ruimte met tekeningen en schema's ....
Dus tsja kwestie van de juiste tekeningen tevoorschijn toveren en vergelijken met het product dat problemen geeft.
En dan vind een goed oog echt wel het probleem !!
Maar ja deze fouten vind je niet met een ingeplugde laptop......, en een paar ringen eronder is natuurlijk lekker goedkoop, maar dan hoop ik wel dat ze in iedergeval langere bouten gebruikt hebben, buiten het feit dat dit gewoon knoeien is omdat we als monteur de technische kennis niet hebben om het probleem te achterhalen.....

Tsja ik hou me hart vast met de aankomende elektro auto's en de kinderziekte's die er gaan komen...
Al die monteurs bij de dealers zijn opgeleid en opgegroeid met brandstofmotoren en die moeten straks gaan sleutelen aan elektromotoren en hun elektronica.....

Maar goed zou toch nog eens naar de dealer in spe rijden en daar met gepaste stemverheffing laten blijken dat je de gang van zaken niet accepteert, en de term product eigenschap al geheel niet accepteert !
En dat hij maar eens zijn stinkende best moet gaan doen zonder ringetjes om het probleem op te lossen...
Want hij is momenteel met die ringetjes echt niet de naam dealer waardig
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Volledig met je eens. Er ligt nu een aanvraag bij pon dat er iemand langs komt en dan damen met mij gaat kijken naar de auto. Ben benieuwd. Iemand ervaring met can beynum Gouda (sinds deze maand Maas Autogroep)
 
Bovenaan Onderaan