Scheve stoelen Kodiaq

KodiaqScout

Nieuw lid
hi allemaal, ik heb een twee maanden oude Kodiaq Scout, waarbij het mij opvalt dat beide voorstoelen scheef in de auto gemonteerd staan.
De bestuurdersstoel rechts naar beneden, zodat je naar de middenconsole zakt en scheef achter het stuur zit en de passagiersstoel links naar beneden.

De dealer heeft het ook geconstateerd, maar kan/wil er niet veel aan doen. Ze hebben er nu een paar ringen tussen gezet, maar veel helpt het niet.

Zijn er meer kodiaqs met dit probleem?
 
De dealer moet niet lastig doen. De dealer moet dat fixen. Als het een opvallend probleem is ofwel nieuwe stoelen onder garantie of nieuwe Kodiaq. Duidelijk een productiefout.
 

Japanese Power

Donateur
De dealer heeft het ook geconstateerd, maar kan/wil er niet veel aan doen. Ze hebben er nu een paar ringen tussen gezet, maar veel helpt het niet.
Pardon. Een auto van 2 maanden oud en dan nu al niet mee willen/kunnen werken.
Dit kun je niet accepteren, desnoods je auto daar achterlaten en soortgelijk vervangend vervoer eisen op hun kosten totdat het is opgelost. Dit kan toch niet...
 

Okki

Donateur
Ze hebben er nu een paar ringen tussen gezet,

Misschien nog een beetje purschuim in de hoeken...en klaar.
Dus ze kennen het probleem niet, zien wel dat het niet goed is (want ze zetten er ringen tussen), maar gaan er verder ook niet achteraan.....

Service!
 

LKS

Lid
Mee eens!

Even iets anders, mijn dealer beweerde dat er maar 5 scouts in heel NL rondrijden, omdat die maar zo kort bestelbaar is geweest. Maar ze hebben er wel nog steeds eentje staan (al 3 maanden..)
 

Habelstaf

Nieuw lid
Mee eens!

Even iets anders, mijn dealer beweerde dat er maar 5 scouts in heel NL rondrijden, omdat die maar zo kort bestelbaar is geweest. Maar ze hebben er wel nog steeds eentje staan (al 3 maanden..)

Dan heb ik nr 6 want ik heb hem uit Duitsland geïmporteerd en omdat het RDW geen Kodiaq Scout kon selecteren in de modellenlijst is het de meest aangeklede business model geselecteerd (naam vergeten )

Geen scheve stoelen trouwens....
 

PizzaPieter

Forumguru
Die ringen....heb dat eerder gelezen in een topic over het verhogen van Octavia stoelen tbv betere zit.
Snap het idee, maar de bouten zorgen niet alleen voor de stevigheid.

Net als zoveek zaken zorgen bouten/schroeven ervoor dat iets heel hard tegen iets anders aan gedruk kan worden, zodat de wrijvingswaarde enorm toeneemt.

Door ringen te plaatsen neem je de wrijvingweg en zijn alleen de bouten nog de onderdelen die alle energie moeten opvangen.

Da's niet een constructie waarmee ik in een ongeluk zou willen zitten..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

KodiaqScout

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Ik deel jullie mening. Het hele stoel probleem, de stotterende motor en nog enkele andere zaken maken mij erg boos, zeker met een niet willende dealer. Ik denk dat ik een andere dealer of de importeur ga benaderen. En eisen boor een oplossing.
 
Of vanaf nu voer je al je communicatie met de dealer per aangetekend schrijven of per mail. Als hij blijft weigeren of niet reageert, stel je hem in gebreke. Dan zal hij wel in actie schieten ;)
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Alle communicatie is al per mail gegaan. Dus vanaf dag een alles zwart op wit. Inclusief foto’s en beschrijvingen.
 

Michel

Forumguru
Heb je al eens een vergelijking gemaakt met de opstelling van de stoelen in een andere Kodiaq, bijvoorbeeld in de showroom? Als hier duidelijk een verschil bestaat, dan sta je nog een stukje sterker.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Je moet de dealer in gebreke stellen zoals al eerder is aangegeven en een ultimatum geven.
Eisen dat het voor datum xx-xx-xxxx is opgelost. Zwart op wit natuurlijk.
Desnoods pon in cc meenemen

Succes met alles.
 

tha a

Senior Member
Ik zou ook eens in een andere Kodiaq gaan zitten (wel of geen scout maakt volgens mij weinig uit ) en dan voelen hoe die zitten en of je daar hetzelfde ervaart. Als t echt alleen in jouw auto zit moeten ze met een oplossing komen. Zo niet? Andere dealer..
 
Bovenaan Onderaan