Schakelmomenten dsg yeti

Pekel, als je het ook al in het stuur voelt trillen, dan zal er waarschijnlijk toch wel iets aan de hand zijn met bijv. de motorophanging. Ik ben benieuwd wat Pon gaat vinden. Sterkte!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net nog eens speciaal op gelet. Als ik in de 7 rijd met 1100 toeren is er vanwege het lage toerental wel iets wat ik als een dreun zou kunnen opvatten. Maar dan niet een enkele dreun, zoals ik in 1e instantie had begrepen, maar een intermitterende. Overigens kon ik via het gas hier snel een eind aanmaken, sprong direct naar 5.
 

andree

Nieuw lid
logisch als je gas geeft dat er direct naar 5 geschakeld wordt,maar wat nu als je op een 70 of 80 km weg rijdt en deze snelheid ook aanhoudt dan hoor ik deze constante dreun
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, dan lijkt me er toch iets mis, want dan hoor ik niets. Rijd regelmatig redelijk lange stukken 80 p/u.
 

Pekel

Nieuw lid
Mijn Yeti is naar Pon in Leusden geweest, hebben ze hem daar 3 dagen gehouden en gecheckt, volgens de specialisten is dit 'dreunen' normaal bij zeer lage toeren in combinatie met een DSG bak. Het zeer lage toerental heeft natuurlijk te maken met de co2 uitstoot. Hun advies was als ik dit 'dreunen' hinderlijk vindt om in de S stand te gaan rijden. Nu is dat gezien de co2 uitstoot een cul advies want dan wordt het toerental wel erg hoog en de uitstoot veel hoger. Als er meer klachten binnenkomen dan gaan ze contact opnemen met Skoda om evt een update te maken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
precies wat ik al dacht, evenals heb geadviseerd. Mij stoort het meestal niet. S stand gebruik ik niet, evt in een heel zeldzaam geval dat ik het minder prettig vind in de 7e, schakel ik even terug door middel van het gaspedaal. Maar bij 80 in de 7 bromt ie bij mij alleen gemoedelijk
 
Aangezien ik ik in een heuvelachtig deel van Nederland woon, vind ik het vervelend om tijdens een flink stuk heuvelaf, steeds te moeten bijremmen.
Door de DSG in de stand S te zetten, remt hij meer op de motor, spaart de remmen en CO2 uitstoot blijft minimaal.
Overigens, mijn ervaring bij extreme gladheid en in file, vond ik het rijden im de S-stand, om dezelfde reden (afremmen op de motor) ook prettiger.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is ook de enige omstandigheid waarin ik dat zou doen. Deed het laatst weer een keer op het valkke, maar dan "loeit" ie me toch teveel
 
Mijn Yeti is naar Pon in Leusden geweest, hebben ze hem daar 3 dagen gehouden en gecheckt, volgens de specialisten is dit 'dreunen' normaal bij zeer lage toeren in combinatie met een DSG bak. Het zeer lage toerental heeft natuurlijk te maken met de co2 uitstoot. Hun advies was als ik dit 'dreunen' hinderlijk vindt om in de S stand te gaan rijden. Nu is dat gezien de co2 uitstoot een cul advies want dan wordt het toerental wel erg hoog en de uitstoot veel hoger. Als er meer klachten binnenkomen dan gaan ze contact opnemen met Skoda om evt een update te maken.

Als je dit hinderlijk blijft vinden, dan laat je toch de schakelmomenten veranderen via de VAG-software! Want dat kan....
En vaak ben je van dit brommen af bij een verhoging van ongeveer een 100-tal extra toeren.
Dus bij schakelen van 6 naar 7 (als je daar last hebt), zo laten inregelen dat hij met 100 tot 150 toeren meer pas naar de 7e versnelling opschakelt.
 

Pekel

Nieuw lid
Ga ik proberen te regelen. Maar waarom komt garage niet met deze oplossing? als het zo eenvoudig is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Omdat daar wel een prijskaartje aan zal zitten, vermoed ik. Het gaat n.l. niet om een mankement, maar om een aanpassing om te voldoen aan een specifieke persoonlijke voorkeur.
 

Rosinfield

† In Memoriam
wel een duidelijk prijskaartje in elk geval, maar hoe het zit met de fabrieksgarantie heb ik niet kunnen vinden
 
Bovenaan Onderaan